1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Geen verbinding?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door TomasNL, 24 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik hoop dat dit de goede plek is om dit topic te plaatsen, anders mijn excuses.

    Wij hebben sinds een week nu erg veel problemen met onze internet verbinding. Hij valt de hele tijd weg/uit, en soms krijg ik als ik een website bezoek ineens: ''kan deze pagina niet weergeven'' terwijl hij andere sites wel gewoon weergeeft. Soms is het internet ook super traag.

    Normaal gesproken hielp het altijd als ik de stekker van onze modem en router er even uittrok (al word je daar ook gek van als je dat drie keer per dag moet doen), maar gisteren was het zo erg dat dat zelfs niet hielp.

    Vanochtend mijn computer aan gezet en toen deed alles het gewoon weer. Het is nu wachten op de volgende keer dat onze verbinding het weer begeeft, maar nu ben ik het dus spuugzat en kom ik hier.

    Kan iemand mij zeggen of hier wat aan te doen is? Ligt het aan ons, of aan het internet van Ziggo?

    Wat info:

    Ziggo Internet Z2
    Standaard Motorola modem.
    Sitecom Wireless Router.
    Nieuwste geupdate IE browser en ook de nieuwste Firefox browser.
    Windows XP Professional.

    Mijn dank is groot!
     
  2. Het kan zijn dat jij ook last hebt van DNS problemen. De DNS servers van Ziggo reageren niet echt betrouwbaar wat als resultaat kan geven dat je browser een foutmelding geeft zoals jij hierboven beschrijft.
    Als je een beetje thuis bent in Windows, open maar eens een command window en geeft het commando nslookup daarin.
    Je zult dan waarschijnlijk niet altijd een normaal antwoord krijgen.
    Zie onder voor een voorbeeld:

    Dit is dus niet normaal:

    C:\Windows\system32>nslookup
    DNS request timed out.
    timeout was 2 seconds.
    Standaardserver: UnKnown
    Address: 83.80.1.236

    > www.google.com
    Server: UnKnown
    Address: 83.80.1.236

    DNS request timed out.
    timeout was 2 seconds.
    DNS request timed out.
    timeout was 2 seconds.
    DNS request timed out.
    timeout was 2 seconds.
    DNS request timed out.
    timeout was 2 seconds.
    *** Time-out in de aanvraag aan UnKnown
    >

    Dit is wat je browser onder water ook doet en als hij dan ook tegen bovenstaande probleem aanloopt, dan zal je browser de melding geven zoals jij hierboven weergeeft.
    Er is een "discussie" in dit forum over DNS. Kijk daar maar eens.
    Heb zojuist mijn 4de of 5de storing formulier in korte tijd opgestuurd naar Ziggo.
     
  3. Bedankt voor je reactie!

    Nee, ik ben dus niet echt heel erg handig met windows. Met aanwijzingen moet het uiteraard wel lukken.

    Maar hier is nu dus niets aan te doen begrijp ik?

    Ik durf het bijna niet te vragen, maar heeft het zin om de klantenservice van Ziggo te bellen en om hulp te vragen?:rolleyes:
     
  4. Als je wilt weten of je verbinding in orde is, is het inderdaad verstandig even te bellen zodat men je modem kan uitlezen...
     
  5. Probeer anders eens OpenDNS. Zie ook vele andere posts over verbindingsproblemen (onder Storingen vooral). Blijf trouwens klagen bij Ziggo want hun DNS zou goed moeten werken.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina