1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

mailtjes komen terug

Discussie in 'Internet - Email' gestart door giel00, 23 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Er is een onbekende fout opgetreden. Onderwerp 'Re: Tyres Quote', Account: '@Home', Server: 'mail.home.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 Dit bericht bericht is ongewenste email en wordt niet verzonden. (201)', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC69

    Wie kan mij daar mee helpen.
    ZIGGO GEEFT NU AL EEN WEEK GEEN REACTIE,
    ALLEN ZOALS DELL, MICROSOFT EN P.C. H HULPLIJN ZEGGEN DAT HET BIJ ZIGGO LIGT, MAAR HELAAS DIE NEMEN GEEN CONTACT OP

    DANK
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 sep 2008
  2. Je foutnummer laat iets zijn wat bij jezelf lokaal zit:

    0x800ccc69
    SMTP 550 MAILBOX NOT FOUND
    Mailbox not found
    Outbox.dbx missing
     
  3. oplossing??

    En weet jij dan een oplossing hiervoor?

    Zelfs de P.C. hulplijn wist geen oplossing en verwees mij naar Ziggo ( Dell, Micros. deed dit ook)

    Dank in ieder geval
     
  4. het bestandje outbox.dbx moet je even opzoeken op je pc.
    Deze kan je dan gewoon verwijderen, want hij wordt opnieuw aangemaakt als je Outlook opnieuw opstart.

    Afhankelijk van welke windows versie je gebruikt waar hij staat, als je mazzel hebt hier:
    C:\Documents and Settings\Local Settings\Application Data\Identities\{1CFCDFDC-C38D-401A-B962-D838D75840F4}\Microsoft\Outlook Express


    Zo niet even opzoeken via een zoekopdracht...
     
  5. Dit is een melding van de mailserver!
    (Er is een onbekende fout opgetreden. Onderwerp 'Re: Tyres Quote', Account: '@Home', Server: 'mail.home.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 Dit bericht bericht is ongewenste email en wordt niet verzonden. (201)', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC69)


    Hebben veel mensen last van, lees
    http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=13229

    Heb er als sinds juli last van en de outbox.dbx verwijderen helpt ook niet.
    Zou volgens Ziggo opgelost zijn na het migreren naar de ziggo mailserver.
     
  6. het is wel een probleem als je hoofdaccount niet meer werkt
    ziggo zelf gaf aan mircosoft te schildige is ;)
    Maar dat is het volgens mijn en andere niet
    hopenlijk dat er snel een gepast oplossing komt

    LambiK
     
  7. ik heb ff getest en kreeg ook een foutmelding, 2e keer lukte het wel.

    Dit was de foutmelding ( een paar maanden geleden ook regelmatig last van gehad):

    [​IMG]
     
  8. Het probleem van de topicstarter is dat de @home server je mail als spam heeft bestempeld en dus weigert aan te nemen en te verzenden. De code in de 500-serie zijn voorbestemd voor foutmeldingen van definitieve aard d.w.z. bij een volgende poging het bericht aan te bieden zal deze wederom geweigerd worden.

    Bij Twigger komt de code uit de 450-serie wat duidt op een tijdelijk probleem zoals bijv. configuratie van de mailserver. De mailserver zegt dan "probeer het later nog eens".

    Beide foutmeldingen komen van de @home mailserver! De 550 ongewenste mail wordt veroorzaakt door een te strakke spamcontrole, de 451 lijkt het meest op een configuratieprobleem. Je moet hiervoor echt bij Ziggo zijn.

    Groet,

    Mart
     
  9. het probleem deed zich maar 1 keer voor, dus ziggo hierover inlichten heeft weinig zin, en volgens mij is de configuratie wel goed anders zou het probleem zich blijven voordoen toch. Ik heb dit probleem maanden geleden ook wel 's gehad maar ja het gaat vanzelf weer over.
    Ik zou niet weten hoe ik dit zelf kan oplossen als het zich vaker gaat voordoen.
    Het lukt me oevrigens niet meer om in te loggen op ziggo, inloggen op ziggo site zelf lukt wel maar als ik instellingen van email wijzigen moet ik ook weer email en wachtwoord invullen maar dan krijg ik de melding dan combinatie email en wachtwoord niet klopt.
    Wat nu??
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 sep 2008
  10. Het is daarom ook een tijdelijk probleem :wink:. Meestal komen de 451 foutmeldingen voor als de mailserver om wat voor reden dan ook niet het bericht in het juiste postvak kan plaatsen of in de wachtrij kan zetten voor externe verzending (bijvoorbeeld omdat die wachtrij zijn limiet heeft bereikt), even wachten doet in dat geval wonderen.
    Het probleem van de TS echter is structureel: de spamcontrole merkt zijn bericht of zelfs ip-adres aan als ongewenst en weigert pertinent zijn mail te versturen.

    Groet,

    Mart
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina