1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

DNS problemen ??

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Crichton, 23 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Op dit forum kwam Open DNS reeds als oplossing naar voren :
    https://www.opendns.com/homenetwork/start/computer/

    Oftewel 208.67.222.222 en 208.67.220.220 als DNS servers instellen.
     


  2. Misschien even .nl erachter zetten.
     
  3. OpenDNS heeft niets te maken en is geen oplossing voor het niet kunnen bereiken van ingcard.nl door sommige mensen. De problemen met DNS servers in Casema gebied zijn al dagen opgelost. Dit is vermoedelijk zelfde probleem als met de andere websites die onbereikbaar zijn: de sites zelf die een filter hebben staan voor deze (nieuwe) ip-range. Dus slecht onderhoud door de beheerders van ingcard.nl
     
  4. Wat ik eerder heb aangegeven moet de site dan wel op IP basis zijn te bereiken.
    Name: www.ingcard.nl
    Address: 129.35.72.70

    Lukt dit niet dan is het zeker geen dns probleem. Wat Cees aangeeft duidt op het gebruik van access listen waar de nieuwe range van Ziggo niet in staat. Is dit het geval ligt het dit keer niet aan Ziggo maar aan de third party ING.
     
  5. Is inderdaad geen DNS probleem (meer), www.ingcard.nl vertaalt prima naar correct IP adres (129.35.72.70) maar routering komt nog steeds niet tot stand :(

    Een traceroute gaat goed tot aan 32.119.112.1 (whois geeft eigendom van AT&T Global Network Services), ik zit zelf in 94.x.x.x blok.

    Het 94.x.x.x blok is in de RIPE database op http://www.ripe.net/whois al een tijdje gealloceerd door Casema B.V.
     
  6. In dit topic (kijk naar berichten van de laatste week) staat hier beschreven waar het fout gaat en waarom Ziggo hier niets aan kan doen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina