1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

40% signaalsterkte

Discussie in 'Digitale TV - Zenders' gestart door g2i2r4, 21 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Als je analoge signaal direct op het AOP al slecht is (wel controleren door desnoods met de tv in de meterkast te gaan zitten) zal Ziggo wel langs moeten komen om het signaal door te meten. Oorzaak kan liggen in een kabelbreuk, slecht werkende versterker in verdeelkast verderop in de straat.....
    Signaal op je AOP kan Ziggo op afstand niet meten, hiervoor zal echt iemand langs moeten komen met speciale apparatuur.
    Gewoon nog een keer bellen en zeggen dat 1 of meerder zenders direct op het AOP al slecht zijn. Zelf ook een keer zoiets gehad en toen bleek een van de versterkers in de wijkverdeelkast het signaal veel te hoog stond te versterken met oversturing tot gevolg en slecht analoog signaal.
     
  2. De kabel vanuit de straatkast naar de AOP kan wel gemeten worden om te bepalen of er sprake is van een kabelbreuk. Daarvoor hoeft niet per se een meting in de woning plaats te vinden. Verder veronderstel ik dat de juiste wcd gebruikt wordt en dat deze niet vervangen is voor een verkeerd type, het komt ook regelmatig voor in dit soort situaties dat een verkeerde wcd is gebruikt (zoals een rijg- of aftakdoos).
     
  3. Ik zal er nog eens een gesprek aan wagen als mijn belminuten weer beschikbaar komen. Eens zien wat dat oplevert.
     
  4. Een wcd ?
    Wat een AOP is ben ik inmiddels achter.
    Misschien een faq maken waar de afkortingen worden verklaart zou een oplossing voor vele zijn.
     
  5. wandcontactdoos :wink:
     
  6. Maar de sterkte verschilt toch ook per zendergroep?

    De RTL groep wordt hier met een sterkte van 13% ontvangen terwijl alle zender die onder SBS6 vallen met 55% binnenkomen.
    De kwaliteit en de BER blijven in beide gevallen gewoon op respectievelijk 100% en 0.
     
  7. Dat ligt dan weer aan de verschillende transportstromen met verschillende frequenties die weer op een verschillende manier gevoelig zijn voor verstoringen. Gezien je kwaliteit en BER zijn bij jou de verstoringen echter te klein om problemen te veroorzaken.
     
  8. Let er ook op dat de kabel en connectoren van zeer goede kwaliteit is.

    Bijvoorbeeld coax12 of Koka kabel gebruiken.
    En altijd goede afgeschermde of metalen connectoren gebruiken.
    Verder mag er in de kabel geen scherpe bochten zitten, dan krijg je bij bepaalde frequenties een zwakker signaal.
     
  9. En? Hoe is het afgelopen?
     
  10. We gebruiken kabels van Hirschman, inclusief de metalen connectoren van deze firma. Kabel is nog geen 3 meter lang en loopt direct van de splitter/versterker (NSU?) van Multikabel naar de Humax PVR. Ik weet niet wat er fout kan zijn. Beneden is de kwaliteit 100% maar bij mijn dochter op de kamer is de kwaliteit schommelend inclusief een BER die fluctueert tussen de 0 en 300. In mijn ogen ligt alles goed, de aanleg dan, maar wat er verder mis kan zijn. Geen storende factoren of iets dergelijks...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina