1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

40% signaalsterkte

Discussie in 'Digitale TV - Zenders' gestart door g2i2r4, 21 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb digitale tv van @Home/Ziggo.
    De signaalsterkte is 40%.

    Ik heb een signaalversterker direct op het 1e aansluitpunt geplaatst waardoor de signaalsterkte nu naar 60% is gegaan.

    Ik ben van mening dat ik een signaalsterkte van meer moet kunnen krijgen en dat de signaalversterker alleen nodig moet zijn om het analoge signaal naar evt. een 2e tv te versterken.

    De storingsdienst is incapabel en heeft geen idee waar ik het over heb. Ze geven alleen aan dat ze me door gaan zetten naar de 2e lijn en dan ben je snel een uur verder...

    Hoe krijg ik een goed signaal?
     
  2. Als je het forum goed door had gelezen had je kunnen weten dat de signaalsterkte alleen helemaal niets zegt. Per merk en zelf per decoder zul je andere waardes krijgen. Deze is namelijk niet geijkt. Belangrijk zijn echter de "kwaliteit" en "BER" waardes. Deze moeten op respectievelijk 100% en 0 liggen. De meeste mensen zitten tussen de 20 en 60%. Met je eigen 40% heb je niets te klagen. Het plaatsen van een antenne- signaal versterker kan juist averechts werken en juist zorgen voor slechter beeld.
     
  3. Klantvriendelijke reactie hoor! Complimentje.

    Maar
    Kwaliteit is 100 en BER is 0.

    De digitale TV vertoont vaak hiks en blokjes en de analoge tv is op de 2e TV nog steeds niet om aan te zien.
    Zonder signaalversterker hebben we alleen meer hiks en blokjes en kun je de 2e tv net zo goed zonder kabel aansluiten.

    Maar ik begrijp dat dit dus prima Ziggo kwaliteit is?
     
  4. Hier heb ik signaalsterkte 8% maar kwaliteit 100%, en dus ook gewoon perfect beeld zonder storingen. Signaalsterke zegt dus niets!

    Als je goed beeld had zonder blokken of storingen moet je er niets aan doen. Met signaalversterkers en dergelijke kan je meer kapot maken dan verbeteren (Ik heb hier alles versterkerloos, met een meter of 25 COAX. Dat gaat dus uitstekend!)

    De kwaliteit van Ziggo is uitstekend, het is erg belangrijk goede kabels te gebruiken met goede stekkers. Kabel en stekkers van de bouwmarkt zijn meestal niet wat. Hier thuis ligt overal Sattelietkabel, lekker dik en afgeschermd. Daaraan een paar goed afgeschermde metalen pluggen (goed aangesloten uiteraard) en het signaal is tepelhard.

    Zeer waarschijnlijk dus dat de binnenhuisinstallatie niet op orde is, wat ook wordt bekrachtigd door het erg sneeuwerige beeld op TV 2.
     
  5. Ik heb geen sneeuwerig beeld op TV2 hoor.

    De binnenbekabeling is in orde.

    Als ik de reacties lees dan is er dus niks aan te doen?
     
  6. Je hebt geen sneewerig beeld, wat voor beeld heb je dan? Als je je decoder aansluit op hebt OAP? 1e doos waar de kabel je huis in komt, meestal in de meterkast.. wat heb je dan voor beeld?
     
  7. Het aansluitpunt zit in de woonkamer.

    Als ik rechtstreeks aansluit is het analoge beeld slecht. Als ik de decoder erop aansluit, is het wisselend. Soms goed, soms hiks en soms blokje. Geen relatie met andere apparaten in de buurt en geen tijdschema voor verstoring.
     
  8. Met andere woorden is het signaal wat je huis binnenkomt niet goed. Zou maar een belletje richting Ziggo doen en je signaal laten doormeten.
     
  9. Dit heeft niets te maken met klantvriendelijkheid. Hier op het forum worden telkens dezelfde vragen gesteld waar het antwoord op meerdere topics is gegeven. Even de zoekfunctie gebruiken en je had het ook geweten. Wat is er nu makkelijk dan direct de vraag te stellen in plaats van de moeite te nemen eerst te zoeken.
     
  10. Ziggo zegt dat er niks mis is en dat de kosten van de monteur voor mij zullen zijn. Ze zeggen er ook al één te hebben gestuurd (nooit iemand gezien en ik had de hele dag vrij genomen). Bij navraag blijkt dat hij niet voorbij het kastje in de straat zou zijn gekomen.

    Zucht, maar even wachten tot ik mijn nieuwe set belminuten heb. Kost nogal wat extra geld en ook minuten om daar iemand te overtuigen.

    Maar goed, bedankt voor de reacties.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina