1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Groepstoring op Ziggo site leugen

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door DVBProf, 19 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Op de ziggo site staat de volgende groeps storing:

    Groepsstoring
    van dinsdag 16 september 14.55 uur tot (nog niet bekend)
    Wanneer u klant bent van Orange Cable, kunt u problemen ondervinden bij het bezoeken van een aantal sites. Enkele voorbeelden zijn www.hema.nl, www.bijenkorf.nl, www.vend.nl en www.netgame.nl.

    De problemen worden veroorzaakt door het in gebruik nemen van een nieuw deel van ons netwerk. Bij de beheerders van sommige websites is dit nieuwe gedeelte nog niet bekend waardoor zij de toegang blokkeren.

    Wij doen ons best om de betreffende websites zo spoedig mogelijk weer open te laten stellen voor Orange Cable gebruikers. Wij vragen begrip voor het feit dat de oplossing van het probleem langer dan normaal op zich kan laten wachten omdat de oorzaak voor deze problemen niet bij Ziggo ligt.


    Het is echter zo dat dit aan de DNS servers van ziggo zelf ligt. Ik heb vanavond voor mijzelf en een aantal bekenden open DNS servers ingesteld en je raad het al Alle sites zijn gewoon bereikbaar. Ziggo ik dacht dat je luisterde maar kennelijk is liegen ook een van je kwaliteiten.

    een goede open snelle DNS server (bovendien ben je er dan vanaf dat ziggo geen backup DNS heeft.

    • 208.67.222.222
    • 208.67.220.220
     

  2. Wat een onzin....

    Het probleem zat helemaal niet in de DNS servers. Er was geen enkel probleem met het omzetten naar ip-adressen van de genoemde sites, maar zat in de routering onderweg. Daar zijn genoeg onderzoekjes naar gepubliceerd op deze site. Dat het nu gaat werken is niet zo vreemd omdat er wel degelijk op de achtergrond aan gewerkt wordt om de boel weer aan de gang te krijgen is mij verteld.

    Maar DNS.... nee dat is het niet.
    Als het nu wel werkt zal het met de originele DNS servers ook wel werken, of geven die een ander ip-adres voor de sites die hiervoor niet werkten ???
     
  3. Inderdaad onzin. De nameservers van Ziggo - al zijn ze af en toe bepaald traag - hebben in mijn ervaring steeds dezelfde IP-adressen voor deze sites gegeven als die van OpenDNS.
    Het werkt trouwens nog steeds niet (voor ex-Onlineklanten - in ieder geval voor mij).
     
  4. DNS gaf bij mij geen IP adres van bijvoorbeeld google.nl wel van google.com. Wel zie ik dat ik in de heat of the moment dit onderwerp in het verkeerde forum onderdeel heb geplaatst hiervoor mijn excuses.

    Verder reageer ik misschien erg fel maar de orange migratie en de internet kwaliteit van ziggo laat nogal wat te wensen over de laatste tijd. Terwijl ik ten tijde van casema geen problemen had.
     
  5. Hallo,

    Leugen of geen leugen, DNS of niet de DNS. De betreffende sites zijn nog steeds niet bereikbaar! Heb nog niet eerder zoiets vreemds meegemaakt.... Wanneer je vanaf de commandline een ping doet naar bv www.hema.nl krijg je een mooie 'request timed out'. Ook een tracert levert na een aantal stappen een request timed out op.

    Ook het veranderen van de DNS (zoals hierboven voorgesteld) maakt niets uit.

    Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn???

    Patrick
     
  6. en ik heb ook t gevoel dat de boel langzamer is dan tijdens de "Orange/Wanadoo" periode. De downloadsnelheid is goed maar bij het aanroepen van sites lijkt er een bepaalde stroperigheid in te zitten. Jammer...

    (genoemde sites werken hier overigens ook niet)
     
  7. Met DNS heeft dit probleem helemaal niets te maken. DNS zet de naam om naar een ip-adres en dat werkt wel gewoon.

    Wat er mis gaat is dat sommige internet sites het ip-adres wat jullie hebben niet wil herkennen, blijkbaar wordt dat geblokkeerd ergens onderweg. Dat kun je aan de tracert dus zien. Waar je niet verder komt zit het probleem en dat is 'buiten het ziggo gebied'. Ergens onderweg zitten dus een aantal internet routers die de boel tegenhouden.....
    Het wachten is dus tot dit door die beheerders gefixed wordt denk ik.

    Met een tracert (of winmtr) kun je zien waar het fout gaat
     
  8. feit blijft dat de klant met een zooitje sites zit die niet kunnen worden bereikt...en volgens mij ligt dat, ondanks de uitgebreide motivatie, dus gewoon bij Ziggo....want de rest van NL kan er wel bij komen.

    En ik vind de boel stroperig sinds ik een nieuw Ziggo IP heb..kortom..naast de troubles met digitale tv begint ook internet te haperen..wat gaat er wel goed bij die toko? Het incasseren van mn rekening?

    Herman
     
  9. Ja dat komt omdat het probleem alleen optreedt met de nieuwe ip-adressen die voor de ex-orange klanten gebruikt worden. Die ip-adressen zijn vrij nieuw en nog niet eerder gebruikt. Blijkbaar blokkeren sommige sites ze nog.
     
  10. Sites blokkeren toch geen bezoekers op basis van het IP-adres? Ik zou me eerder voorstellen dat tussenliggende nodes niet weten waar het verkeer heengestuurd moet worden en dat daardoor geen verbinding mogelijk is.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina