1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo klantenservice, mijn ervaring!

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door padb, 19 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Met deze posting deel ik mijn ervaring met de Ziggo klantenservice... helaas niet erg positief!

    Toen Ziggo begin mei adverteerde met de nieuwe alles-in-1 producten van Ziggo ben ik overstag gegaan, ondanks dat de kosten van de losse oude abonnementen lager waren dan de prijs van het nieuwe alles-in-1 Extra pakket. Het lokkertje met de gratis decoder, smartcard en twee maanden gratis het digitale totaal pakket gaf voor mij de doorslag.

    Na levering van de decoder heb ik twee weken het complete aanbod zenders kunnen bekijken, waarna ze allemaal op 'zwart' gingen. Toch had ik de antwoordkaart retour gezonden (Z1 pakket). Dit probleem was redelijk snel (een aantal dagen) verholpen, maar ik ontving het gratis pakket.

    Ik meen echter recht te hebben op twee maanden het digitale totaal pakket. De Ziggo website vermeldde toen der tijd namelijk eenduidig, zonder enig voorbehoud, beperking of voorwaarde een periode van twee maanden gratis het totaalpakket: "gratis 2 maanden Digitaal Totaal pakket" en "Bovendien ontvang je na het terugsturen van de antwoordkaart het Digitaal Totaal pakket twee maanden gratis." (bron: http://www.ziggo.nl/producten/alles-in-1/extra). Dit was dan ook precies wat ik verwachtte na aanmelding bij het Alles-in-1 EXTRA pakket.

    In de veronderstelling dat de doorgifte van Z1 daarom een vergissing was heb ik opnieuw contact gezocht met de klantenservice van Ziggo. Eerst een aantal maal telefonisch, maar dat is nooit gelukt; "Het is druk, probeer het later nog eens...", vervolgens via het contactformulier op de Ziggo website.

    Uit de reacties die daarop volgden is mij duidelijk geworden hoe inefficiënt en onadequaat deze klantenservice is. Een week of vier/vijf is gezocht naar technische oorzaken: resetten decoder, heractiveren van de smartcard, etc. Vervolgens werd het administratief tot U hebt geen recht op het totaal pakket. Ik ben niet akkoord gegaan met die reactie waarna Ziggo zegt mij aan te zullen melden voor het totaal pakket met de waarschuwing het wel tijdig te beëindigen anders worden kosten in rekening gebracht. Maar ook die poging mislukt...

    Daarna een reactie van Ziggo op mijn antwoordapparaat: "het is allemaal heel vervelend, had beter/sneller gemoeten, maar volgens het systeem is het opgelost. Sorry, wij bieden u een financiële tegemoetkoming aan...". Een compensatie voor een niet geleverd welkomstgeschenk? Bovendien is er niets opgelost.

    De historie van de contanten ziet er vandaag de dag als volgt uit:
    - MELDING VAN 31/8 geen reactie (wel ontvangstbevestiging)
    - MELDING VAN 21/8 geen reactie (wel ontvangstbevestiging)
    - mail REF:51504521177 door ...
    - antwoordapparaat nav brief dd 12/8/2008 door ... dd 28/8/2008
    - mail REF:50224319715 door ...
    - mail REF:49456217005 door ... (nav aangetekend schrijven)
    - MELDING van 16/7 geen reactie (wel ontvangstbevestiging)
    - mail REF:47528810004 behandeld door ...
    - mail REF:46969416037 behandeld door ...
    - mail REF:46709316050 behandeld door ...
    - mail REF:46670257464 behandeld door ...
    - mail REF:46628620870 behandeld door ... (eerste aanmelding 5/7/2008)

    Het 'probleem' is nu drie maanden later nooit opgelost. Ik heb de handdoek in de ring geworpen en me erbij neergelegd…

    met vriendelijke groet,
    PADB
     
  2. Ziggo klantenservice, mijn ervaring! - UPDATE

    Gisteren (25/9) ontving ik van Ziggo een reactie op mijn aanmelding van 21/8 (REF:56631313870)...

    Ziggo gaat alsnog de twee maanden digitaal totaalpakket gratis leveren! De mail geeft heel concreet een start- en einddatum en smartcardnummer.

    Ik vertrouw erop dat hiermee het probleem, met enige vertraging, toch nog volledig wordt opgelost.

    met vriendelijk groet,
    PADB (voorheen Casema)
     
  3. Zo zijn bij mij na de migratie mijn gegevens dusdanoig door de war dat ik ook gegevens van mij buren in 'Mijn Ziggo' heb staan, mijn naam klopt niet meer en ik heb dubbele producten. Ik heb dit deze week al twee keer doorgegeven aan de klantenservice, hielp niets. Gisteren een mail aan webcare verzonden, echter nog niet eens een reactie of het in behandeling is of binnen welke termijn dit opgelost wordt.
     
  4. Ziggo klantenservice, mijn ervaring! - UPDATE - 2

    Ik ben blij te kunnen melden dat in ieder geval het eerste deel van de toezegging is nagekomen; exact op de aangegeven datum ontving het digitale totaal pakket.

    Over het andere deel van de afspraak (twee maanden gratis totaalpakket) kan ik over een paar maanden berichten. Ik vertrouw er inmiddels op dat ook dat deel goed komt!

    met vriendelijke groet,
    PADB (voorgeen Casema)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 okt 2008
  5. Ziggo heeft de naam van het oude pluspakket veranderd in het totaalpakket. Het totaalpakket zijn dus niet alle zenders, al wordt die indruk wel gewekt. Het totaalpakket (het oude pluspakket dus) bevat dus de standaard zenders ongeveer 30 met nog eens ongeveer 30 extra zenders erbij.

    Zenders zoals film1, sport1, eredivisie live en andere aparte pakketten (chinees, hindi, turks) vallen dus niet binnen het totaalpakket.

    hoop dat het wat duidelijker is nu.
     
  6. Het zijn er iets meer (totaal 100 of zoiets)
     
  7. Ziggo klantenservice, mijn ervaring! - UPDATE - 3

    Het is gelukt... de laatste twee maanden heb ik gratis gebruik kunnen maken het Digitale Totaal Pakket! Hiermee is Ziggo zijn belofte van de extra's bij het aanmelden op een Alles-In-1 nagekomen (zie eerste bericht in deze discusse)!

    Jammer dat het zo moeizaam is gelopen en zo lang heeft moeten duren. Opvallend is dat de bal pas de goede kant op ging rollen na mijn eerste bericht hierover op dit forum. Toeval? IK ben bang van niet. Hopelijk heeft Ziggo snel de klantenservice onder controle wat dit moet toch wel heel veel tijd en geld en klanten kosten.


    mvg, PAdB
     
  8. Service van Home(Ziggo)

    Hierbij wil ik hier onderstaand een relaas doen van de klantvriendelijkheid van Ziggo, ook nu de laatste mail naar Ziggo alweer 3 weken geleden is, wel een bevestigings ontvangst en dan niets meer.

    Het probleem was om een smartcard weer te activeren, na deze door een medewerkster was gedeactiveerd met de mededeling dat ter aller tijde dit mogelijk zou zijn. (zie hieronder)

    Geachte heer Schutte,

    Via de website heeft u een vraag gesteld over "PC7591 - Vraag - TV Digitaal - Algemene informatie: Abonnement".

    Wij vind het zeer vervelend dat u niet tevreden bent over de service van Ziggo. Wij begrijpen dat het zeer vervelend voor u is om lang in de wacht te staan. Wij doen ons uiterste best de wachttijden korter te maken.

    Het is zeker mogelijk om uw tweede smartcard te activeren. Helaas kunnen wij dit niet via e-mail doen. Wij adviseren u daarom nogmaals om te bellen met onze klantenservice op nummer 0900-1884 (lokaal tarief).

    Onze excuses voor het ongemak.

    Hier het relaas wederom naar Ziggo gestuurd maar geen reactie ontvangen.

    Voor circa 1,5 jaar geleden hebben we de eerste digitale decoder aangeschaft een philips dcr 2020 (met smartcard) na enkele maanden was deze defect. Terug naar de verkoper, deze heeft hem doorgestuurd naar philips dit geen enkele maanden heen en weer, ondertussen hebben we een nieuwe aangeschaft en de smartkaart laten activeren. Nu komt het probleem, de dame van Home die we aan de telefoon kregen zei dat we de eerste het beste konden laten deactiveren en de nieuwe smartcard laten activeren, we konden ter alle tijden de oude smartcard weer laten activeren. Nu we een tweede digitale tv hebben aangeschaft willen we de oude smartcard weer laten activeren. Maar ten eerste hang je al met al bijna 3 uur aan de telefoon want je wordt van kastje naar de muur gestuurd en dan met als eind resultaat dat de kaart niet meer geactiveerd kan worden en je krijgt van Ziggo te horen dat je maar een nieuwe smartkaart moet aanschaffen. Als je dan aan de telefoon zegt dat je het met de klantvriendelijkheid slecht gesteldt is krijg je het advies van de Ziggo medewerker dat je wel even doorverbonden kunt worden om het contract te anuleren.
    Dit is klantvriendelijkheid.



    Vandaag 10-12-2008 onderstaande mail ontvangen van Ziggo en voor hun is de kous dan af.

    Geachte heer Schutte,

    Via de website heeft u een vraag gesteld over Klacht - TV Digitaal - Aanmelden/bestellen.

    Het is inderdaad niet mogelijk een smartcard te heractiveren na beëindiging. Tevens willen wij u onze excuses aanbieden voor het gedrag van een van onze medewerkers.

    Dus de kosten van de smartcard is door een fout van de medewerker van Ziggo nu NUL, Nul waarde.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 dec 2008
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina