1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

stream stopt steeds

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Janvan, 19 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. van 11 op 12 september werkzaamheden door Ziggo aan het net, vanaf dat moment stopt de stream van www.uitzendinggemist.nl steeds. Erg irritant, herstelt verbinding en programma begint weer van voren af aan.

    Schriftelijke klacht aan Ziggo, geen antwoord. Bellen naar nummer in de brief over de werkzaamheden, geen antwoord, wil niet vertellen wat de werkzaamheden inhielden, doorverwezen naar klantennummer. Daar eerst een half uur wachten, niet opgenomen. 's Avonds opnieuw, wel opgenomen. Verhalen over het gebruik van de buffer door Windows XP updates (??), instructies om computer op te ruimen e.d. (wat kan dat nu met (waarschijnlijk) packet loss te maken hebben?) - resultaat: nog steeds stopt de stream van www.uitzendinggemist.nl .

    Iemand een idee?

    Jan
     
  2. Welk internet abonnement heb je? Youtube filmpjes kijken, lukt dat wel? Als je een speedtest op speedtest.net uitvoert, wat is daarvan het resultaat? Hoeveel computers heb je aangesloten in je netwerk? Is het echt alleen uitzending gemist die hapert/langzamer is of zijn er ook andere websites waar je het aan merkt?
     
  3. Z2
    speedtest geeft naar de meeste bestemmingen ongeveer 4000 en 1000 http://www.speedtest.net/
    ik heb een modem aan de kabel, een router aan het modem en drie computers (windows 98se, windows xt en mac os X). Meestal is alleen de windows xt in gebruik. Alles bekabeld.
    Het enige wat is veranderd van 11 op 12 september is, dat Ziggo werkzaamheden aan het net heeft uitgevoerd. Ik moest op 12 september daarom alles uitzetten, daarna eerst modem aan, daarna router aan, daarna de computer aan, daarna had ik weer internet, maar vanaf dat moment dus met vier of vijf keer 'verbinding verbroken' per programma van www.uitzendinggemist.nl
    Verder heb ik op 11 september Windows XP automatische updates KB890830 en KB938464 ontvangen (update symbooltje bij het afsluiten van de windows xp; ik gebruik Norton Antivirus, daarmee kon ik nagaan dat deze twee automatische updates op 11 september zijn ontvangen en geïnstalleerd). KB890830 is eenmalig voor het zoeken en verwijderen van schadelijke software, KB938464 is een beveiligingsupdate van xp.
    http://support.microsoft.com/kb/938464/


    Ik heb bij Youtube filmpjes geen probleem geconstateerd, maar die vragen ook minder dan www.uitzendinggemist.nl
    Wel krijg ik soms tijdens het surfen op het world wide web de mededeling dat er geen verbinding is met internet, als ik dan opnieuw proberen kies, dan is er weer wel verbinding en kan ik verder surfen
    Voorzover ik weet is het verbreken van de verbinding tijdens het kijken naar www.uitzenindggemist.nl een kwestie van packet loss. Klopt?

    Jan
     
  4. Zaterdag 20 sept 's ochtends tussen 07.00 en 08.00 heb ik twee programma's bekeken op www.uitzendinggemist.nl , geen enkele keer 'verbinding verbroken'.

    Twee mogelijkheden: óf Ziggo heeft na de werkzaamheden van 11 op 12 september nóg iets bijgesteld waardoor de stream nu niet meer wordt onderbroken, óf Ziggo heeft met de werkzaamheden van 11 op 12 september teveel aansluitingen op één kabel gezet en daardoor gaan teveel stukjes verloren als er veel mensen van internet gebruik maken, waardoor de verbinding nu en dan wordt verbroken.

    Ik ben benieuwd, ik zal later op de dag ook nog eens een programma kijken, als er veel mensen op internet zitten.

    Wat hielden de werkzaamheden van Ziggo van 11 op 12 september eigenlijk in? In de brief staat alleen 'ons netwerk verbeteren'.

    Jan
     
  5. Zou kunnen. Het zou ook kunnen dat je verbinding gewoon weg valt (gezien de verbinding af en toe ook weg valt tijdens het surfen).

    Mocht hij vanavond toch weer beginnen te schokken, probeer het dan eens zonder router? Mocht hij zonder router dan nog steeds af en toe wegvallen, zal je even contact op moeten nemen met de helpdesk.
     
  6. Ik weet niet beter of het is ellende bij uitzendinggemist.nl
    Bij veronica/sbs/net5/rtl/youtube/google video etc. etc. etc. en vroeger talpa/tien heb ik nooit problemen gehad, alleen met uitzendinggemist via media player.

    Ze hebben nu ook Quicktime ondersteuning bij uitzendinggemist, wellicht werkt dat beter.
     
  7. Zaterdag, zondag, maandag: geen problemen meer, de stream loopt gewoon door, ook op momenten dat er waarschijnlijk veel mensen via de kabel op internet zijn. Kennelijk heeft Ziggo ná de werkzaamheden van 11 op 12 september nog wat 'getuned'. Mogelijk n.a.v. mijn klacht (in dat geval, klagen helpt, liefst schriftelijk). Ziggo, houden zo.

    Irix, met uitzendinggemist heeft het in dit geval niet te maken. Het probleem van het regelmatig verbreken van de verbinding begon direct na de werkzaamheden van Ziggo. Ik denk dat het gaat om de ruimte op de kabel, of er voldoende 'packets' achter elkaar naar mijn computer gaan.

    Dank voor de reacties.

    Jan
     
  8. Te vroeg gejuicht. 23 september ca. 22.50 en daarna alweer drie onderbrekingen (verbinding verbroken) bij het kijken naar uitzendinggemist.

    Tja, als simpele ziel denk je toch dat Ziggo zich iets aantrekt van een schriftelijke klacht. :-(

    Jan
     
  9. Beste Ziggo Unknown,

    WAT heeft Ziggo in de nacht van 11 op 12 september 2008 voor werkzaamheden verricht 'om ons netwerk te verbeteren'?

    Jan
     
  10. WAT HEEFT ZIGGO IN DEN HAAG VOOR 'VERBETERING' UITGEVOERD AAN HET NETWERK?

    De andere twee computers (windows 98SE en Apple OS X) vinden zo nu en dan een website helemaal niet. De computer met Windows XP meldt nu óók nu en dan geen verbinding met internet en op sommige dagen stopt uitzendinggemist wel 5 keer per programma.

    WAT HEEFT ZIGGO VOOR 'VERBETERING' DOORGEVOERD?

    Jan
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina