1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

stilstaand beeld

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door The Dispatcher, 18 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb mijn cisco box aangesloten via hdmi op Denon receiver 3808, van daaruit wordt mijn beeld ge-upscaled naar 1080p, dit geeft een prima beeld, alleen heb ik last van het feit dat het beeld af en toe even stilstaat/dan wel vast loopt (alle kanalen). Het is nog geen seconde en dan gaat het beeld weer vrolijk verder, maar ik stoor mij eraan.Ik heb geen idee waar aan dit kan liggen, lijkt net of de box dan even het signaal kwijt is, of dat 1 van tuners het niet aan kan. In eerste instantie dacht ik dat het aan mijn Philips tv(type 37pfl9732D) lag, maar er is een monteur geweest en de tv is getest en error log was gewoon leeg. Dus tv is niet het probleem. Iemand enig idee waar aan dit kan liggen? Ik heb reeds de Ziggo helpdesk gebeld, maar daar kreeg ik als antwoord dat men niks over de box wist en dat er ook niemand was die maar enig verstand had van de box.(what's new van Ziggo:cool:). Gelukkig hebben we in dit forum Kitaro1 en Anoniem, misschien dat zij al vaker van dit probleem hebben gehoord.Of is er iemand anders die mij in de goede richting kan sturen.

    Thx anyway
     
  2. Klinkt erg als signaalstoring. Wat is je signaal kwaliteit en BER als je in de systeeminfo (Instellingen menu) kijkt?

    Ik heb het nml zelf ook, maar weet idd dat mijn bekabeling niet optimaal is. Signaalkwaliteit hier zo'n 40%. Ga ik alleen in dit huis niets meer aan doen omdat ik per 1 november verhuis, doe het in het nieuwe huis meteen wel goed.

    Dit klinkt erg als te zwak signaal door te veel niet versterkende splitters of slechte COAX.
     
  3. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Als het aan het signaal zou liggen zou het ook in opnames, op dezelfde plek, zichtbaar moeten zijn denk ik zo?
     
  4. Volgens mijn Ciscobox heb ik 100% signaal en BER is 0.
    Dit zou toch goed moeten zijn.

    En ik het het ook zien in mij opnames
     
  5. De vraag is: heb je dit probleem ook zonder de Denon receiver? Overigens ziet je signaal er prima uit.
     
  6. Ik ga dat nog even testen.
    Overigens Uitzending Gemist werkt hier nog niet. Heb nu wel button voor "play", maar als ik play indruk krijg ik na verloop van tijd de volgende melding: Afspelen niet gelukt, druk op Live TV en probeer het later nog eens. Heeft dat te maken met het feit dat mijn smartcard nog steeds niet door het systeem is gelopen of is er nog steeds een algemene storing
     
  7. De algemene storing is opgelost. Het heeft inderdaad te maken met het feit, dat de order voor ITV nog niet is doorgelopen.
     
  8. Wat bedoel je met de order voor ITV nog niet is doorgelopen?
    Wordt hier de ITV Engeland mee bedoeld?
    Die wil ik graag hebben.

    Mijn advies voor slechte kabel is, gebruik zeer goede kabel en connectoren.
    Kabel bij voorkeur coax12 (bv. Belden) of Koka kabel (van Hirsschman)
    En metalen of gemetaliseerde connectoren.
    Als je ze bij een bouwmarkt koopt, let dan vooral goed op de kwaliteit.
    Bij Witgoed of internet is goede kwaliteit te vinden.
     
  9. Er zijn meer mensen die graag de Engelse zender ITV willen hebben (waaronder ikzelf). Maar in dit forum staat ITV voor Interactieve TV.
     
  10. Ik ervaar dit probleem ook. Ook ik heb mijn Cisco doorgelust via HDMI naar mijn Onkyo receiver en vervolgens via HDMI naar mijn tv doorgelust.

    Af en toe een stilstaand beeld van 1 sec en dan loopt alles weer perfect. Heel vreemd, maar ik stoor me er niet echt aan eigenlijk :oops:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina