1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

wanadoo mail via kabel werkt niet

Discussie in 'Internet - Email' gestart door kiki, 17 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hi!

    Je mist de essentie, via webmail werkt het, FREE mail kan zeker wel een wanadoo adres zijn. Als je die melding krijgt met pop dan is je main account echt een andere en niet deze.

    Je mail account is voor 99.9% zeker -wel- een freemail adres.

    Bye,
    Raymond.
     
  2. Hi!

    Ziggo is geen Online, als je overstapt, zelf, vervallen AL je andere wannadoo en orange adressen. Zo werkt het, niet anders.

    Als je met de migratie overgaat dan stuurt Orange je mail nog een periode door, maar ook die is eindig.

    Het is jammer dat de helpdesk anders reageerd.

    Als je wilt 'overstappen' wacht dan gewoon tot je naar Ziggo overgezet bent, je hoofd en zuster accounts gaan dan mee, let wel, NIET de free accounts.

    Bye,
    Raymond.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 sep 2008
  3. Ik ben al maanden overgestap naar All in One, maar mijn wanadoo account werkt (nog) prima...
     
  4. Hi!

    Wat bedoel je met werkt nog perfect? Laat je de mail forwarden? Gebruik je webmail? Poppen zal niet meer lukken neem ik aan, als dat nog wel lukt is de order nog nooit afgesloten bij Orange...

    Bye,
    Raymond.
     
  5. Ik bedoel inderdaad dat ik via pop3 mijn wanadoo mail (account destijds via Casema gekregen) nog steeds ontvang en verstuur. (o.a. via pop en smtp.orange.nl, via casema.nl werkt pop ook zie mijn vorige post)

    Als dit komt te vervallen mag ik toch hopen dat ik wordt geinformeerd over een nieuw email adres?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 sep 2008
  6. Hi!

    Dat zou ik toch even specifiek navragen als ik jou was. Een bundle aanbieding via Casema daar krijg je een Casema adres bij en vervalt zoals al eerder door andere opgemerkt in de thread, je Wanadoo adres. Als die nog werkt zal er bij Wanadoo nog iets niet verwerkt zijn vrees ik. Als dat wel gebeurd vervalt je adres. Dat is niet iets van Casema of Ziggo, maar van Wanadoo. Bij het overstappen naar een bundel zit alleen Ziggo, geen Wanadoo. Kan overigens ook liggen aan het moment dat je die bundle afgenomen hebt. Rond Mei dit jaar?

    Mischien ter overvloede, Wanadoo/Orange is een heel ander bedrijf als Casema en/of Ziggo.

    Ik vertel je ook niet of iets goed of fout is, maar schets je slechts de situatie.

    Bye,
    Raymond.
     
  7. Nou als je een alles in 1 afsluit niet dus!

    Kijk, ik snap wel wat raymond zegt, maar feit blijft dat IK nooit gevraagd heb om al die overnames .... en altijd bleef mijn wanadoo adres, wat je natuurlijk ooit gewoon bij een kabelabbonnement kreeg, "kocht" (dus net zo free als een casema mail) gewoon geldig.

    De laatste overname was door Ziggo, en als bonus voor het opwaarderen naar een duurder abonnement verlies je automatisch je wanadoo. Zo is het niet anders. En niemand die daar wat over meldt.
    Dat de heren allerlei afspraken maken snap ik wel, dat er zaken geschoond dienen te worden ook. Maar wat is nou de moeite om dat even te melden. Of sterker nog, zeker niet te zeggen dat je het gewoon kunt houden bij de overstap! Dat blijft gewoon een slechte zaak van Ziggo.

    Een ding is duidelijk. Ik hoef geen casema of ziggo of wat voor provider gerelateerd mailadres meer. Beetje reclame maken zeker ook nog. Gewoon gmail. Klaar.
     
  8. Hi!

    Ziggo is geen Online, Wanadoo hoort bij Online. Ik snap dat je door de bomen het bos niet meer ziet, maar Casema is en was ook geen Wanadoo.

    Ziggo kan simpelweg geen Wanadoo adressen uitgeven. Overigens is dat hele verhaal, ook voor de Online klanten 'eindig'. Bijvoorbeeld voor de Orange adressen, die van France telecom zijn, die gaan allemaal terug met een jaar of 2. Ziggo kan de namen van de bedrijven die zijn overgenomen aanhouden. Dat zijn dus casema.nl, home.nl, multiweb.nl en quicknet.nl.

    Ik kan me voorstellen dat het tegenvalt als je een alles in 1 neemt dat je opeens dingen kwijtraakt en dat dat dan vervelend is, de bundels is echter een Ziggo product. Dus je stapt met je internet abbo zegmaar over naar Ziggo.

    Als je hetzelfde bij xs4all zou doen, dan krijg je dat adres ook niet mee.

    Mischien dat het zo iets duidelijker is. Het zelfde geld overigens voor google ook hoor. Als gmail op een dag besluit dat je er of voor moet betalen of je adres vervalt, heb je exact hetzelfde probleem.

    Wil je die ellende niet, koop/huur dan voor een paar euro per jaar een eigen domein...

    Bye,
    Raymond.
     
  9. En hoop dan maar dat Ziggo niet met de routing gaat rommelen, zodat je ineens meer dan een halve dag lang niet bij de servers van die webhoster kunt (sorry hoor, maar deze was te mooi om voorbij te laten gaan... :wink:).

    Zonder gekheid, Raymond heeft wel gelijk. Kijk bijvoorbeeld eens bij Antagonist of Starthosting (beide .nl). Daar heb je voor rond de dertig euro per jaar niet alleen dat eigen domein met e-mail, maar ook een aardige lap webspace met de nodige toeters en bellen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 sep 2008
  10. ineens geen smtp meer (mail send)

    Vandaag kon ik rond 17:00 uur via mijn mail-programma (Pegasus) ineens geen mail meer versturen. Nakijken van de settings leverde op dat deze stonden op:
    smtp.wanadoo.nl

    Dit veranderd in:
    smtp.orange.nl
    hierbij aangevinkt dat smtp zich aanmeldt met user en wachtwoord van de pop-instellingen.

    Daarna werkt het weer.
    De pop-setting stonden al op:
    pop.orange.nl
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina