1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

E37 en E48 foutmelding

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Tulua, 16 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Ik heb sinds Zondag geen beeld meer voor alle zenders op transportstream 13 (428,00 MHZ), dit zijn bijvoorbeeld ARD, BBC1, BBC 2 etc... Ik heb noit een probleem met deze zenders gehad. Ik heb ook niets veranderd of geinstalleerd. Signalsterkte staat op 78, ber is 0, ik heb geen idee wat het probleem is maar als je lange tijd naar de signalsterkte kijkt dan gaat het voor een millisekunde naar 0 en danaar direct weer op 78.
    Ik gebruik de samsung hd 360. Heeft iemand een idee?

    Groet,
    Axel (Utrecht, Casema-regio)
     
  2. Heb je al een reset van je ontvanger geprobeerd?
    Of zenders opnieuw laten zoeken ?
     
  3. Heb ik al gedaan, maar geen success...
     
  4. Kan een lokale storing zijn van een zender in de buurt die er vroeger niet stond. Je zou kunnen testen door de ontvanger even alleen met een zo kort mogelijk kabeltje aan te sluiten op je AOP zonder andere dingen (modem,splitters e.d.). Is het probleem dan weg dan dan kun je het oplossen door je huisbekabeling en splitters te verbeteren.
    Verder kan het een defecte ontvanger of een slecht binnenkomend signaal zijn, maar dat moet je pas na de eerste stap onderzoeken.

    (verder ga ik er vanuit dat je de enige bent met dit probleem, hebben je buren het ook dan is het een ander verhaal natuurlijk...)
     
  5. Ik denk ook dat ik de einige ben met dit probleem, ik ga het morgen checken, bedankt voor de advies.
     
  6. Probleem wordt verorzaakt door het modem....heb het net gecheckt..
     
  7. En wat het je er aan gedaan? Ik bedoel aan het modem.
     
  8. Ik heb gisteren avond het modem van het net gehaald en het beeld van ARD was da. Maar ik heb nog artefakten in het beeld, de ber is nog steeds hog. Soms werkt het ook met modem angesloten, dat is alles en beetje vreemdartig.
     
  9. Elke splitter (ook die voor het modem) geeft een klein beetje verlies. Dat kan dan net genoeg zijn tussen wel of geen beeld. Maar het kan nog steeds veroorzaakt worden door je huisinstallatie. Stel dat jouw bekabeling een verlies veroorzaakt van 20dB en door het verwijderen van het kabelmodem je net iets minder verlies hebt waardoor je wel beeld hebt bijvoorbeeld.

    Je moet eens proberen of je met een kort kabeltje direct op je AOP (eerste aansluitdoos van de kabel, soms in de meterkast, soms in de huiskamer) wel een goed signaal hebt als dat mogelijk is. Gaat dat niet omdat je de TV en ontvanger niet tijdelijk bij de meterkast kan neerzetten), probeer dan eens een draagbare TV te gebruiken en sluit die aan op je normale kabelaansluiting. Zoek dan daarop een station wat de meeste "sneeuw" in beeld heeft en sluit die dan in de meterkast aan met een zo kort mogelijk goede coaxkabel en kijk of de 'sneeuw' dan verdwenen is. Is dit het geval kijk dan je bekabeling na. Is de 'sneeuw' er nog steeds dan Ziggo bellen om je signaalniveau te laten controleren door een monteur.
     
  10. Ziet goed uit! Heb naar ARD gezappt en super beeld, vreemdartig, heb niets gedaan, modem is geinstalleerd en ingeschakelt, beeld is top, geen artefakten..misschien heeft het probleem te doen met de onderhoud van het netwerk in utrecht, heb enkele dagen geleden een mededeling gekreken...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina