1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Is deze hd recorder ook geschikt voor multikabel

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door timmers, 16 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoals al eerder geschreven: alleen abonnees van Casema kunnen hem bij Ziggo zelf kopen, hij is niet in de winkel verkrijgbaar. Je zult het dus via iemand die in het Casema gebied woont moeten doen....
     
  2. jee het lijkt wel iphone ook alleen bij t mobile of in het buitenland
    dus importeren uit een ander kabelgebied
     
  3. Of wachten :sleep: tot Ziggo hem ook beschikbaar maakt in de voormalig @home en multikabel gebieden
     
  4. Ja maar het is niet voor niets gedaan. Het is een nieuw systeem waar eerst in klein gebied mee gekeken wordt of er geen problemen optreden en de eventuele bugs eruit gehaald worden. Rol je zoiets gelijk landelijk uit dan heb je kans dat het een chaos wordt. Op zich dus een goede manier lijkt me en niet vergelijkbaar met de Iphone denk ik.
     
  5. Bij mij in Velsen werkt de Cisco, maar ...

    Uitgenodigd door de pallet met Cisco's in de mediamarkt in Rijswijk heb ik de portemonnee getrokken en hem aangeschaft a €399. Er stond immers duidelijk op de doos 'goedgekeurd voor het Ziggo-netwerk'. Nu wist ik wel uit dit prima forum dat het allemaal iets genuanceerder ligt, maar goed Sinmike had al gemeld dat het bij hem in voormalig-Multikabelgebied ook werkte, dus waarom bij mij niet?

    Mijn bevindingen:
    1. Zoals ook al door anderen gemeld zit er geen versterker bij en geen andere wandcontactdoos. Eenvoudig de antennekabel aangesloten, de TV op de HDMI-aansluiting en de spanning erop. Op het display van de Cisoco komt er dat enige 'spam' maar ik kon het woord Load en Run lezen. Daarna bleef het zwart. Toen bij de standaard 2-gats wandcontactdoos de 'plug' (met de 3 outputs voor TV/Radio/Kabelmodem voor internet) eraf gehaald' en de coax rechstreeks in de wandcontactdoos gestoken.
    Daarna de spanning er weer op, toen gebeurde er meer: het lampje in de aan/uit knop van de Cisco ging aan, op mijn TV-scherm verscheen 2 seconden 'loading, wait please...',daarna kwam ik een menu van de Cisco voor de taalinstelling (NL of ENG).
    2. Vervolgens het menu voor de 'Kanalen installeren'. Zorg dan dat je de standaard ingestelde netwerkid en frequentie wijzigt in: '8888' en resp. '514000', want dat zijn de waarden voor Multikabel. En daarna werden alle kanalen netjes gevonden!
    3. Daarna kwam het menu 'installeer interactieve televisie'. Er rest dan niets anders om op OK te drukken en zo'n 3 minuten geduld te hebben. Uiteraard mislukt dit proces (VOD niet beschikbaar o.i.d.). Tot 2x toe zie je een balk zien aftellen en daarna komt er een rode foutmelding. Gewoon weer op OK en daarna is de installatie gereed en werkt het! Ik ben een enkele keer tijdens dit proces wel doorgedrongen tot een aanmeldscherm van Ziggo (dat trouwens veel te breed is), en waarin om een activatiecode en password werd gevraagd, wat ik natuurlijk niet had. Als dat uittimed kun je verder.
    4. Irritant is dat elke keer als je de Cisco aanzet (dus ook vanuit standby), hij eventjes beeld geeft, maar daarna weer in het installatiemenu van de IT komt en je dus weer 3 minuten verder bent voor je kan kijken...)

    De Moraal wat mij betreft is:
    1. Niet netjes van Ziggo dat de Cisco bij de Mediamarkt wordt verkocht alsof hij al op het complete Ziggo-netwerk wordt ondersteund. Dat gaat nog heel wat telefoontjes op hun helpdesk opleveren...
    2. Er zit geen versterker en andere contactdoos bij. Ik neem aan dat ik die straks apart kan kopen (overigens de versterker die Ziggo in hun pakket levert, de FRA-752 heb ik hier gevonden, kost wel iets van €60)
    3. De laatste versie van de firmware wordt niet geladen. Ik las ergens dat dat in Hoofddorp wel was gelukt, nou bij mij niet (en ook niet bij Sinmike).
    4. Dus: als je voor lief neemt dat je niet de laatste firmware hebt, en dat je elke keer een paar minuten moet wachten, en dat je nog geen Ingteractieve TV hebt en geen Uitzending gemist --> dan heb je er een mooie decoder/hd-pvr aan. De kwaliteit van het beeld en de opnames vind ik prima en daarom ben ik tevreden.
     
  6. De Mediamarkt heeft van ons een lijst doorgekregen waar de Cisco zou moeten werken. Helaas is dit dus niet doorgegeven. In Rijswijk zelf zou het iig wel moeten werken en voor multikabel / @home gebied is het toch even afwachten.

    Wel vreemd is dat er geen versterker/contactdoos bij zit. Dit zou wel het geval moeten zijn. Dit zal ik voor je uitzoeken. Wat staat er precies op de doos? (foto eventueel?)

     
  7. ik heb hem via multikabel.

    werkt idd, alleen dat vervelende zoeken naar interactieve tv is vervelend.
    ook valt de zender soms uit en krijg ik een melding

    is dit met de update verholpen?
    ik heb nl nog geen update kunnen doen, stond wel in een bijsluiter dat ik dit eerst moet doen.
    morgen ga ik naar een kennis in het casemagebied om hem aan de kabel te hangen voor een update
     
  8. Updates via Test network for Early @Home?

    Any chance of firmware updates, via the test network for early @Home adopters?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina