1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Internet om de 20 minuten weg

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door redberg, 14 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ja, ik wilde even checken of de uitval gelijk liep met het verlopen van je leasetijd, maar dat is dus niet zo....

    Tsja.... er zijn nu 2 mogelijkheden:
    - probleem met je kabelmodem
    - probleem met je computer

    Ik neem aan dat je het modem al eens helemaal uit en weer aangezet hebt ?

    Is het voor je mogelijk om eens met een andere computer of laptop te testen ? Dan weet je of het je computer is, want het is mogelijk dat er daar iets in de hardware en/of in de software niet goed gaat. Heb je p2p programma's draaien misschien? Die kunnen de boel ook nog wel eens om zeep helpen omdat ze teveel verbindingen open zetten. Of als je pc geinfecteerd is met een virus of andere malware.

    Als je trouwens geen verbinding meer hebt, wat geeft ipconfig /all dan aan? Zie je daar nog fouten of vreemde dingen bij default gateway en dns staan vergeleken met een werkende situatie ?
     
  2. Het zou nog een probleem met spyware, P2P of een virus kunnen zijn, waarbij er massa's uitgaande verbindingen geopend worden die je verbinding laten dichtslibben.

    Bij het 'herstellen' van je verbinding, wordt eerst de huidige verbroken, waardoor alle openstaande verbindingen ook wegvallen. Na het vernieuwen worden ze langzaam aan weer opgezet, tot de lijn weer overbelast raakt.

    Type in een DOS venster eens 'netstat -b' op het moment dat je geen verbinding hebt, en post dat dan hier.
     
  3. Ok,

    Met 'ipconfig /all' ziet het er hetzelfde uit als dan wanneer ik wel verbinding heb.
    Met 'netstat -b' krijg ik dit (alhoewel als ik verbinding heb krijg ik hetzelfde)

    [​IMG]

    En nee...jammer genoeg kan ik niet met een andere pc testen of het aan mijn pc ligt...:sad:
    Oja ,ik heb wel azureus vuze installed maar die draait niet op het moment dat de verbinding wegvalt,wel heb ik voordat de problemen begonnen heel wat (films) gedownload met azureus...weet niet niet of daardoor alles in de soep is gedraaid..:lol:

    bedankt ondertussen in ieder geval voor alle reacties !!!

    EDIT : ja ik heb de modem al een keer uitgezet en zo,ook al verschillende malware/virus scans met verschillende scanners,zoals mbam,spybot s&d,avg,avast avira enz.....:shock:
     
  4. Hmm...

    Vreemd dat Netstat niets laat zien, zeker wanneer je wel verbinding hebt...

    Om even het hele netwerkgebeuren op je PC op standaard te krijgen, kun je je netwerkkaart opnieuw installeren. Je weet dan zeker dat alles standaard ingesteld staat, en dat is precies zoals het zou moeten.

    De procedure:


    • Klik op 'Start' en met de rechtermuisknop op 'Deze Computer'.
    • Kies 'Eigenschappen'
    • Kies het tabblad 'hardware' en klik op de knop 'Apparaatbeheer'
    • Klik op het + teken voor 'Netwerkadapters'
    • Klik met je rechter muisknop op je netwerkkaart en kies voor 'Installatie ongedaan maken'. Alle vragen of je het zeker weet beantwoord je bevestigend (Ja/OK)
    • Klik vervolgens boven in je scherm (je zit nog steeds in het Apparaatbeheer als het goed is) op 'Acties' en 'Zoeken naar gewijzigde apparaten'
    • Windows zal je netwerkkaart vinden en installeren. Wacht tot je netwerkkaart weer net zo in de lijst staat als voor het verwijderen.
    • Sluit alle schermen af, en probeer of het geholpen heeft. Als je nog niet direct verbinding krijgt, reset dan ook je modem even (voor het geval er een ander MAC adres was ingesteld op je netwerkkaart).
    Hiermee heb je de (standaard) drivers van je netwerkkaart opnieuw geïnstalleerd en daarnaast de verbinding met het modem (en dus de buitenwereld) opnieuw aangemaakt.

    Let op: Als je een netwerkkaart van een onbekend merk gebruikt, bestaat de mogelijkheid dat Windows je kaart niet herkend. Dit is zeldzaam. In dit geval dien je de drivers zelf te installeren.
     
  5. Ok,ik heb gedaan zoals je zei (ik heb wel een onboard ethernet gebeuren).
    Alles ging goed,ben benieuwd hoe lang ik nu verbinding heb :sad::sad:

    In ieder geval bedankt voor alle reacties,ik blijf hier wel posten als het weer mis is maar als er geen reacties meer komen bgrijp ik het ook :wink:

    Ik weet ook helemaal niks meer te doen,behalve dan een complete herinstall van windows maar dan kom ik daar weer mee in de problemen omdat ik ook vista installed heb...lol..en mijn ervaring zegt dat je xp dan ook niet meer kan installen omdat vista iets met je HDD doet ofzoiets zodat xp je HDD helemaal niet meer ziet,of niet goed ziet...

    EDIT : de verbinding viel al weer uit om 23:38 :giveup:ben toch bang voor een herinstall...
    EDIT 2 : ik heb deze programma's eraf gegooit : Glary utilities,D.A.P en Azureus Vuze. Misschien zit er wat tussen waarvan jullie weten dat het voor problemen zorgt...daarna alles opgeschoont met ccleaner.

    EDIT 3 :lol: : heeel misschien iets gevonden,ik zat zo in die logs te kijken en daar stonden heel wat fouten in met betrekking tot mijn kaart en zo.Bijvoorbeeld dat het limiet was bereikt van aantal gelijktijdige verbindingspogingen..volgens de microsoft website duid dat op malware/spyware..:shock: ook vond ik een log waarin stond :
    De DHCP-server heeft een DHCPNACK-bericht gezonden. ??? wat dat nu weer is ???
    lol misschien draai ik nu een beetje door hoor maar ik word er zo langzamerhand gek van haha ...:?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 sep 2008
  6. Ik heb net even gegoogled voor je, dit betekent dat de dhcp-server een ip uit wil geven dat al in gebruik is.
     
  7. Hmmm ok ..
    Ik heb nu dit geprobeerd,een ander lan-kaartje erin geprikt.Hij pakte wel de drivers van het onboard ethernet trouwens...
    Nu heb ik een ander IP adres :roll::roll: hopen dat dat werkt.
     
  8. Het zou kunnen dat er iemand is die zijn IP-adres vast ingesteld heeft en het ip-adres gebruikte wat jij automatisch krijgt toegewezen.

    Als ik je "oude" ip-adres probeer te pingen waarmee je de andere berichten op het forum hebt gezet zie ik dat daar gewoon een computer aan hangt:

    ping 83.84.41.176
    Pingen naar 83.84.41.176 met 32 byte gegevens:
    Antwoord van 83.84.41.176: bytes=32 tijd=7 ms TTL=249
    Antwoord van 83.84.41.176: bytes=32 tijd=11 ms TTL=249
    Antwoord van 83.84.41.176: bytes=32 tijd=8 ms TTL=249
    Antwoord van 83.84.41.176: bytes=32 tijd=10 ms TTL=249
    Ping-statistieken voor 83.84.41.176:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0

    Dus of het IP-adres is nu opnieuw aan iemand anders uitgegeven (kun je dit nog controleren door je andere ethernet poort nog een keer aan je modem te hangen om te zien of je dit ip dan weer krijgt??) of het adres is 'vastgezet' bij iemand, wat dus niet mag.

    Als dat zo is moet Ziggo dat modem die dit vaste-ip gebruikt maar uitschakelen, want dit heeft je veel ellende gegeven. Het kan ook nog dat jullie beiden hetzelfde MAC adres hebben, zou theoretisch niet moeten kunnen.....
     
  9. !! nou ja om die tijd dat je je bericht had geplaatst zat ik al op dat nieuwe kaartje ..dus idd dat IP is al bezet :shock::shock:

    En waarschijnlijk was het de oplossing!!! , ik heb vanaf dat ik die nieuwe kaart heb installed geen wegvallers meer !!! :applause::pompom::applause::pompom:

    EDIT: en ja ik krijg gewoon hetzelfde IP als ik dat doe...

    Ik las nl. dat log over dat DHCPNACK en ergens las ik ook dat als je een andere kaart installed je een andere IP krijgt (ik hoop ergens op dit forum haha).
    En idd,ik had echt bijna me hele pc geformatteerd,bijna ziggo opgezegt en naar UPC gegaan lol...

    iig super bedank nogmaals,zonder dit gesprek zeg maar was ik nooit op een oplossing gekomen :applause:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 sep 2008
  10. Zat al in die hoek te denken, maar Cees was me voor.

    Mooi dat het werkt!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina