1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

(Wederom) E-Mail storing

Discussie in 'Internet - Email' gestart door hjbl, 13 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Het lijkt er wel op, dat het een dagelijks terugkerend probleem lijkt te worden. Niet werkende email (oude Casema-gebied - 's-Gravenhage).

    Dit keer! Geen mails kunnen ontvangen, echter wel kunnen versturen. Zowel met outlook als per webmail.

    Wanneer komt er nu eens een structurele oplossing van deze mailproblematiek.
     
  2. Als aanvulling. De 'oude' truck met 'TELNET' (telnet smtp.casema.nl 25) werkt helaas ook niet!! Komen error-meldingen terug!

    Weet iemand een oplossing?
     
  3. Vermeld anders even die error meldingen die je terug krijgt.....hier valt meer mee te doen dan alleen maar te vermelden dat iets niet werkt.
    Staat er geen storingsmelding op ziggo.nl?
    Wat is uberhaupt je ip address?

    Voor mij is mta-fe.casema.nl [83.80.1.216] alive. Ik kan alleen niet testen of ik via de smtp kan verzenden.
     
  4. Betreft: mta-fe.casema.nl [83.81.9.222]
     
  5. Ik snap de samenhang van je 3 reacties niet helemaal...
    Je kunt geen mail ontvangen, dus dan moet je niet telnetten naar de smtp server want die is voor het verzenden.
    En ik begrijp die mta-fe.casema.nl niet helemaal ? Wat is dat ?

    Ontvangen gaat via de pop-3 server en die kun je telnetten naar poort 110 als je die wilt testen:
    telnet pop3.casema.nl 110
    (of pop.casema.nl kan ook)
     
  6. Net even mailtje gestuurd naar een testbox, was binnen pak-en-beet 10 seconden zichtbaar in de webmail.

    Zoals Cees aangaf: probeer even iets duidelijker aan te geven wat nu precies je probleem is. Het 'versturen' via de smtp.casema.nl, of het 'ophalen' middels pop.casema.nl

    mvg,
    Chris
     
  7. Het gaat expliciet over het NIET kunnen ophalen van de mail. Zowel middels WEBMAIL als OUTLOOK.
     
  8. En wat zijn dat de error-meldingen met webmail en met pop3 die je ziet ?
    En kun je wel telnetten naar pop.casema.nl poort 110 ?
     
  9. Ik kan inderdaad telnetten.

    Echter geen fotmelding(en) bij het ophalen van de mail, zowel bij WEBMAIL niet als POP3 niet. Maar toch worden de (ondertussen tientallen mails) NIET opgehaald.

    Ik snap het niet meer.
     
  10. Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met e-mail 'ophalen' met Webmail (https://webmail.casema.nl).

    Je kunt dus wel inloggen op de webmail, maar als je een bericht selecteerd komt deze niet in beeld?

    mvg,
    Chris
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina