1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Geen internet via router

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door mlasschuyt, 13 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. -----
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 nov 2008
  2. Nee daar heb ik zo geen verklaring voor, enenmin als ik een onderbouwing zie dat het een probleem met de DHCP server is. Als ik bij mezelf kijk word een IP-lease voor een langere tijd uitgedeeld dan een uur. En als zou de lease een uur zijn, dan moet de client bij het verlopen van de lease een nieuw ip-adres aanvragen.

    Als het een algemeen probleem in jou regio zou zijn met de DHCP servers zouden zo'n beetje alle routers/clients dat probleem moeten hebben.

    Aangezien dat niet de situatie was, moet er iets anders hebben gespeeld. Dit kan de combinatie Ziggo/router zijn geweest, dit kan iets anders zijn geweest. Echter het roepen dat ze een probleem met de DHCP servers hebben zonder dat daar een solide onderbouwing voor is roept alleen maar verwarring op en vertroebelt het geheel naar mijn mening.

    Mijn excuses aan jou voor mijn heftige reactie, echter vond ik jou uitspraken omtrend Ziggo evenmin constructief en tevens niet terecht.
     
  3. ------
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 nov 2008
  4. Er zijn wel problemen met de IP-lease zie een paar voorbeelden
    Lease verkregen : woensdag 12 november 2008 6:19:22
    Lease verlopen . : woensdag 12 november 2008 7:19:22
    nog een voorbeeld zie een uur eerde met fouten er in zie
    Lease verkregen: 12-11-2008 5:56:08
    Lease verloopt: 12-11-2008 6:55:50
    zie je hier wat ik? ik wel ik heb gekregen 12-11-2008 5:56:08
    en hij is verlopen om 12-11-2008 6:55:50
    raara hoe kan dit??
    daarom motten we steeds de routers resetten!:no::no::no:
     
  5. Kijk dit is een onderbouwing, tevens de eerste in dit gehele topic. Dit zijn gegevens die juist belangrijk zijn en waar wat mee gedaan kan worden.

    Echter heb ik een donkerbruin vermoeden dat het maar bij enkele mensen speelt aangezien het ook bij mensen wel werkt. Mogelijk dat het te maken heeft met het type router. Wat voor router (merk/type) heb jij in gebruik? En waar ik ook heel nieuwsgierig naar ben, als je een pc direct op het modem aansluit, zie je bovenstaande dan ook gebeuren mbt de IP-lease, of gaat het dan wel goed?
     
  6. nee dat gaat niet goed ieder keer dat een nieuwe IP komt of IP-lease komt moet ik deze oude Router gaan resetten, dat betekent dus dat ik eigelijk niet meer weg kan omdat ik nu steeds om de uur moet gaan resetten de router!
    Oja je vroeg mijn Router Info hier komt die:
    Merk SWEEX Model Broadband Router TYPE LB0000213BC203040
    Uptime 5day:6h:18m:14s Hardware Version Rev. A Boot Code Version 1.0 Runtime Code Version 3.15
    WAN Settings staat op Dynamic IP Obtains an IP Address automatically from your Service Provider.
    De Host Name : is mijn CC-NR's van @home. De MAC address. is mijn netwerkkaart Nr's zoals ik geregistreerd staat bij @home.
    De Domain Name Server (DNS) Address en de Secondary DNS Address (optional) : is niets ingevult!
    DHCP Server staat aan de DHCP Server IP's Start IP 192.168.2.100 End IP 192.168.2.104.
    De Lease Time staat op Forever De NAT Settings staat aan, De Security Settings (Firewall) staat ook aan.
    Ojee ik vergeet bijna te zeggen dat deze oude Router niet Automaat gaat hier want alles mot ik met de hand nog doen (ik ben een oude DOS-man)!
    Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
    Groetjes Rolf.
     
  7. En als je de PC direct op het modem aansluit heb je dit probleem ook?


    Goed ik heb even wat kleurtjes gebruikt om wat dingen te markeren.

    Het ingeven van een hostname is voor zover ik weet niet meer nodig in de huidige Ziggo situatie, weet niet of het wel invullen iets uitmaakt, durf ik niet te zeggen.

    Je hebt je mac-adres van je pc gekloond naar je router. Zou ook niet nodig moeten zijn voor zover ik weet. Als je deze 2 waardes op fabriekswaardes zet, blijft het probleem dan nog steeds bestaan?

    Wat ik uit je gegevens niet kan halen, draai je de originele firmware op deze router of heb je de meest recente firmware geinstalleerd? Als ik zoek op dit type router vind ik wel meer vergelijkbare problemen die zich ook voordoen bij andere providers.
     
  8. vroeger bij @home nooit last gehad, nou ja een keer in het jaar ofzo?
    eh nog niet gebrobeerd bij ziggo instellingen, en ik kan ook niet zonder router want er draaien hier 4 PC's op deze Router waarvan 1 PC met upstream 24 urr per dag dus ik weet het nog niet maar ik denk dat ik geen problemen hebt hier?
     
  9. Doet doet me trouwens aan iets herinneren. Ik weet dat er in elk geval in het verleden Medion PC's de deur uit zijn gegaan waar een vergelijkbaar probleem met de NIC speelde. Alle Medio pc's van hetzelfde type waren voorzien van dezelfde fabrieks-image. Dit zorgde ervoor dat alle netwerkkaarten van die serie over precies hetzelfde macadres beschikten.. Dit ging dus bij providers op de DHCP server problemen opleverne omdat er meerdere dezelfde mac-adressen een ip aanvroegen. Dit probleem werd veroorzaakt door de driver in de image waardoor de software het ingebakken mac-adres van de NIC niet kon uitlezen en van het softwarematige mac-adres gebruik maakten. Probleem werd opgelost door de correcte driver voor de NIC te installeren waardoor het ingebakken mac-adres wel uitgelezen kon worden.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina