1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Geen internet via router

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door mlasschuyt, 13 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dat Ziggo geen ondersteuning bied op eigen gekochte routers lijkt mij nogal logisch. Er zijn zoveel verschillende merken en typen routers verkrijgbaar, dat is echt niet te ondersteunen voor een helpdesk van een provider.
     

  2. Hoe bedoel je dit? Of ik begrijp je verkeerd of je hebt hier iets neergezet wat niet klopt. Als alles goed ingesteld staat dan krijgt de router op de WAN poort een IP-adres van het kabelmodem. En deelt de router aan de LAN zijde IP-adressen uit aan de aangesloten pc's. Als ik jou stukje tekst hierboven interpreteer dan haal ik daaruit dat het IP-adres van de aangesloten pc's verandert.
     
  3. -----
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 nov 2008
  4. Ik heb de volgende oplossing vernomen van een vriend van mij, even een tijdklok instellen bij je router zodat deze iedere dag gereset wordt en probleem is verholpen:frons:

    succes
    nostalji
     
  5. -----
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 nov 2008
  6. 1- Logisch dat zij jou router niet ondersteunen, en dus hoef je ook geen storingsanalyse op jou router te verwachten. Als het zonder router werkt is het in principe voor de provider klaar. Dat router gedeelte is voor jezelf, kunnen zij je niet bij ondersteunen.

    2- Omdat ze geen ondersteuning bieden op een router die je zelf gekocht hebt, waar je dus zelf de verantwoording en het beheer voor draagt. Je krijgt wel keurig een mail terug dat ze geen problemen kunnen constateren mbt de verbinding tot aan het modem.

    En dan ga je ze Ziekko noemen? Omdat je niet de ondersteuning krijgt die je had verwacht maar waarvan je wel had kunnen weten dat het voor jezelf is/was? Beetje flauw in mijn ogen. Feitelijk had JIJ een probleem met je eigen router wat JIJ niet kon oplossen. Moet het niet op de helpdesk van Ziggo afschuiven, zij kunnen het ook niet helpen dat JIJ het probleem niet kan oplossen met je eigen router.
     
  7. -----
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 nov 2008
  8. Oordeel voor ge oordeelt. Ik heb zeker jou hele topic gelezen. Super dat je probleem opgelost is. Jammer alleen dat je Ziggo gaat afkraken op de service omdat zij het niet ondersteunen en ook niet hoeven te ondersteunen. Hier val je Ziggo af door hun service slecht te noemen en ze Ziekko te noemen, daar heb ik wel een probleem mee. Hiermee reken je Ziggo af op iets wat niet bij hun ligt, maar bij jezelf. Als je er dan zelf niet uitkomt zul je zelf op zoek moeten naar een oplossen, gelukkig heb je die gevonden.

    Overigens heb ik nergens geroepen of laten blijken dat je een nitwit zou zijn.

    Mijn reactie was gebaseerd op jou laaste haal naar Ziggo die ik in het geheel niet terecht vond omdat het iets is waarvoor jezelf geheel en 100% verantwoordelijk bent. Jij haalt Ziggo onderuit op iets wat niet onder hun ondersteuning valt, en dat vind ik niet terecht.

    Als je zelf een router aanschaft en aansluit moet je niet gaan verwachten dat de helpdesk van je internetprovider deze opeens gaat ondersteunen. Ga ze dan ook niet afkraken als ze het inderdaad niet ondersteunen. Dan zul je zelf op zoek moeten naar de oplossing, voor de provider houd het verhaal dan op als het met een pc direct op het modem werkt (wat in jou geval de situatie was).

    Als jij niet had uitgehaalt in je laatste reactie, had ik mijn reactie niet gepost.Jij haalt in mijn ogen onterecht uit naar Ziggo ondanks dat je probleem al opgelost is. Dat is in mijn ogen moddergooien.

    En je vind dat ik niet constructief ben, was jou post waar ik op reageerde behalve moddergooien wel constructief?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 nov 2008
  9. -----
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 nov 2008
  10. Dit artikel gaat voornamelijk over de problemen die ze ondervinden met telefonie, en de problemen hiermee onderkennen ze ook zoals in het artikel te lezen is.

    Uiteindelijk werkt het doordat jij het mac-adres van je pc gekloond hebt naar de router, en daaruit concludeer jij dat zij een probleem hebben met hun DHCP servers? Boute uitspraak.

    In ditzelfde topic heb ik ook kunnen dat er in jou regio ook mensen zijn die ten tijde dat jij storing ondervond geen storing ondervonden icm een router die ze op het modem van Ziggo hadden aangesloten. Als er een algemeen DHCP probleem zou zijn dan zouden volgens mij alle mensen bij jou in de regio (met een router, misschien zelfs zonder router) hetzelfde probleem moeten hebben want er is een storing met de DHCP server en zonder IP geen verbinding.

    Aangezien niet iedereen hetzelfde probleem had, en er ook mensen waren die geen storing hadden met hun router denk ik eerder dat er een probleem is met een bepaald merk en/of type router. Ook kreeg je wel een IP toegewezen maar viel de verbinding uit. Het toegewezen krijgen van een IP zou toch moeten inhouden dat de DHCP server in de basis werkt. Ook is voor zover ik weet de DHCP server niet verantwoordelijk voor het in stand houden van de verbinding, dit is aan de client. Het enige waarbij de DHCP server weer in beeld komt is als de IP-lease verloopt. De client vraagt vervolgens een IP aan bij de DHCP server, en als het goed is krijgt de client weer een IP toegewezen, vervolgens is tot het verlopen van de lease de client weer op zichzelf aangewezen.

    Als jij met een onderbouwing kan komen dat zij inderdaad DHCP probleem hebben en waarom de DHCP server verantwoordelijk is voor het instand houden van de verbinding lees ik het hier graag. Zolang je geen solide onderbouwing hebt voor je beweringen vind ik het niet terecht dat je Ziggo onderuit haalt op een probleem met een router die jezelf aangeschaft hebt buiten Ziggo om.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina