1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Geen internet via router

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door mlasschuyt, 13 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Kun je uitleggen wat die lijst laat zien en ook hoe je netwerk thuis is opgebouwd ? Ik snap je bericht niet helemaal geloof ik, maar als je het wat kunt verduidelijken hoe alles zit kunnen we je misschien op weg helpen.

    Ik zie dat je deze berichten op het forum bijvoorbeeld weer met een ip-adres van Telfort ADSL post. Heb je soms meerdere internet aansluitingen in gebruik via dezelfde router ? Of werk je misschien draadloos via het netwerk van de buren zonder dat je dit door hebt ?
     
  2. Hier geen problemen met een Sitecom DC-202. Ook bij kennissen met een Sitecom WL-173 geen problemen.
     
  3. Astridvva, Als je een digitale camera hebt, kun je voor ons wat foto's van je netwerkopstelling maken?
    En hier je foto's plaatsen. Dan kunnen Cees en ik misschien zien wat er mis is.

    dus bijv. foto maken van router voorkant, router + kabels ingang, kabelmodem voorkant, kabelmodem + kabels ingang.
     
  4. -----
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 nov 2008
  5. AH

    Heel waarschijnlijk... is een ingebouwd firewall van je kabelmodem nog niet uitgezet.... want 2 firewalls samen, dat werkt niet.

    Anders weet ik niet meer. :giveup:
     
  6. -----
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 nov 2008
  7. Je ip controleren met zo'n site of lijstje is niet echt de juiste manier. Je kunt dan beter even naar:
    http://watismijnip.nl of naar http://www.ip-adress.com/ gaan, dan kun je het zien zonder dat je in de router hoeft te kijken.

    Verder graag nog even een antwoord op mijn vraag:
    Vanaf welke computer verstuur je deze berichten op het forum??
    Want volgens het forumlog doe je dit vanaf een telfort.nl ADSL lijntje en zit je dus niet thuis? Klopt dit of zit je wel thuis nu, want in dat geval werk je niet via je Casema modem maar zou het kunnen dat je draadloos op het netwerk van je buren zit.
     
  8. Klopt, en hier staat ook dat je "lease" geldig is gedurende 1 week. Dus als je de PC niet uit zo zetten zou je hetzelfde IP-adres houden tot 8 november...

    Op het moment dat je een andere PC of een router gaat gebruiken op je kabelmodem zul je WEL een ander ip-adres krijgen omdat het IP-adres afhangt van het MAC-adres wat je aansluit op je kabelmodem.
    Als je de router het MAC adres van deze computer laat "clonen" of je voert het handmatig in je router in: 00 1D 92 59 96 60 dan zul je met de router ook het 83.x.x.x adres krijgen.

    Probeer dit eens en vraag daarna even via de status pagina van je router het ip-adres van je verbinding op, of kijk op de test-pagina's die ik in mijn voorgaande bericht noemde.
     
  9. -----
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 nov 2008
  10. sitecom router

    Sinds Ziggo heeft overgenomen van Casema, ondervind ik ook dit probleem. Ik heb een sitecom router. Soms gaat het weken, maanden goed en dan ineens BAM lig ik eruit. Door alles te resetten lukt de verbinding weer. Heb met Ziggo gebeld. Die zeiden; Je router is verouderd omdat deze de hele dag aanstaat (ongelofelijk wat een lulverhaal).

    Volgens Sitecom ligt het aan de motorola modem van Ziggo

    Een andere router kopen heeft dus ook geen zin, want ik lees hier op dit forum dat bijna alla routers dus problemen geven met Ziggo

    Zal het dan toch aan Ziggo liggen?:roll:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina