1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Geen internet via router

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door mlasschuyt, 13 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. ai.... 2 verschiillende ip adressen in 1 router?? In theorie kan dat niet.
    Want een kabelmodem kan niet tussen 2 verschillende ip adressen connecten.
    Maar als Ziggo kabel gebruikt en Casema ADSL gebruikt dan is het zeker geen probleem, dan heb je 2 modems, maar ook 2 routers nodig. Dat is wel onhandig.

    Ik had een plan bedacht... dat je als je 2 verschillende tv aansluitingen hebt, en dat je daar 2 kabelmodems kunt aansluiten, maar helaas moeten ze echt een vaste ip adres hebben, dus niet dynamische ip adres....

    Maar je moet jezelf een vraag stellen waarom denk je dat je Casema nog nodig hebt TERWIJL Casema vanaf nu bij Ziggo hoort..... (oeps? :P)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 nov 2008
  2.  
  3. je bedoelt zeker Speed Touch kabelmodem met ingebouwd router + hub of switch?

    Zo ja... SpeedTouch kabelmodem krijgt maar 1 ip adres van @Home en daarna zorgt een ingebouwd firewall met behulp van eigen DHCP server voor verdere ip adressen, vandaar dat je 2 verschillende ip adressen van je modem hebt gekregen, dus niet van @Home.

    cpxxx-a en cpxxx-b zijn maar hostnamen, ik snap niet eens waarom we het in de computer moeten invoeren, want @Home kan ons niet na kabelmodem vinden....
    Toen heb ik het niet in de computer ingevoerd, en toch hebben we helemaal geen problemen met internet!
    Want het netwerk van Ziggo leest alleen maar mac adressen (en misschien ook serienummer) en daarna krijgen jullie kabelmodems een eigen dynamische ip adres...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 nov 2008
  4. Een 10base-T hub gebruikte ikzelf, het kabelmodem was gewoon dat van @home, de pc's gaf ik ieder hun eigen cpxxx-? naam en aan de hand daarvan kregen die hun eigen ip.

    Nadien is de uitgifte van meerdere ip-adressen eraf gegaan en was de aanschaf van een router noodzakelijk.
    Je voelt natuurlijk wel dat als ik bijvoorbeeld 2 ip adressen zou krijgen, die als vast adres aan iedere pc geef ipv die pc-naam, en achter een hub kruip dat ik theoreties weer zonder router zou kunnen werken, iets wat natuurlijk niet mag.:no:

    btw: met mijn (volledige) pc-naam kan ik nog steeds contact maken met de pc hier, ik gebruik die nu soms om contact te leggen met mijn nas, natuurlijk via de router en het toewijzen van de juiste poort.

    Al bij al hoop ik voor diegenen die problemen hebben alles snel is opgelost:)
     
  5. Als je 2 ip-adressen krijgt, dan heb je de router misschien niet goed aangesloten en werkt hij niet als router, maar als switch. Zou je dit nog eens kunnen controleren? :

    De WAN poort van je router moet naar je modem, en de computers moet je aansluiten via de LAN poorten of draadloos. Vervolgens de router op DHCP client of 'automatisch ip verkrijgen' instellen. Daarna de modem uitzetten en de router uitzetten. Daarna de modem aanzetten en wachten tot hij helemaal is opgestart. Daarna pas de router aanzetten.
    Als die helemaal is opgestart kun je de computers opstarten.

    De computers krijgen dan een ip-adres in de 192.168.x.x reeks meestal. De router krijgt maar 1 ip-adres van Casema. Daarna zou alles normaal moeten werken.

    Sluit je echter de router aan op de modem via één van de LAN poorten, dan werkt hij als switch en zou je dit soort problemen kunnen krijgen.
     
  6. -----
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 nov 2008
  7. Wat een onzinverhaal van de helpdesk.... Ziggo levert zelf ook routers... Die moeten ze wel ondersteunen lijkt me dan. En ook een onzinverhaal dat het modem vervangen moet worden...
    Er werken honderduizenden mensen met een router bij Ziggo. Zouden die allemaal niet kunnen werken dan ... Ook het feit dat ziggo regelmatig van gateway zou wisselen is niet waar. Als dat gebeurt is er echt iets mis.
    Of zou er in Casemagebied iets 'vreemds' aan de hand zijn waardoor routers niet werken. Zijn er mensen in Casemagebied die hier meelezen die wel een router gebruiken zonder problemen ??
     
  8. -----
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 nov 2008
  9. Bij mij in ieder geval niet...

    Jazeker. Ik heb nog nooit routergerelateerde problemen gehad.
     
  10. wat betekent dat lijst?
    wil dat ons vertellen dat jullie 3 internetproviders hebben???
    OF dat je kabelmodem ip adressen van 3 verschillende internetproviders heeft gevonden en weet niet wat het modem moet doen??????????????????

    Het is best mogelijk dat Casema en Ziggo je kabelmodem kennen, en sturen het signaal naar jouw modem in het netwerk, maar je modem (volgens mij) heeft 2 signalen van 2 internetproviders heeft opgepikt, daardoor raakt het in de war. Dat is heel vervelend, zeg tegen Casema dat ze het signaal niet meer naar jouw modem moeten sturen, want Casema vanaf nu bij Ziggo hoort. Van Caiway heb ik geen idee... (hoe kom je dat eraan?)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2008
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina