1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Geen internet via router

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door mlasschuyt, 13 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Wat werkt er dan niet meer ?
    Kun je de output van (in een dosbox) ipconfig /all eens laten zien van een werkende en niet werkende situatie ?
     
  2. Hallo
    Ook ik heb dat probleem dat ik dagelijks me modem en router moet resetten maar ben er achter gekomen dat ik maar een lease tijd heb van 24 uur mijn vraag is hoe verander ik dat ik heb de linksys wrt54g
     
  3. Als je de router zo hebt ingesteld dat hij automatisch ip adres verkrijgt via dhcp zal de router automatisch na 24 uur de lease verlengen normaal gesproken.

    Heb je al eens geprobeerd de WRT-54G terug te zetten naar fabrieksinstellingen (dan verlies je alle instellingen, dus ook wachtwoorden voor draadloos moet je dan even opnieuw instellen) en dan opnieuw te configureren voor dhcp op de WAN poort ?
     
  4. Dat is de leasetijd die de computers van de router krijgen, als mirjo69 dat bedoelde klopt die uitleg inderdaad.

    Ik had eigenlijk begrepen dat het om de leasetijd die de router krijgt van Ziggo ging. Die kun je zelf niet wijzigen en wordt automatisch goedgezet. Maar met beide uitleggen moet hij uit de voeten kunnen nu.:wink:
     
  5. Hartelijk bedankt
    Router heb ik inmiddels ook weer op nieuw geinstalleerd
    En ik hoop maar dat heeft gewerkt ik laat het zsm weten
     
  6. Ook ik had geen enkel probleem toen ik nog op het netwerk van Casema zat en sinds Ziggo is het dagelijks raak. Ik dacht nog even dat mijn router defect was (zou je toch bijna in de leugens van de helpdesk tuinen ook zeg) maar niets is minder waar.

    Het lijkt wel alsof Ziggo dagelijks IP adressen veranderd. Van de week had ik zelfs 2 verschillende ip adressen op 2 computers!

    Ik weiger om een of andere dure router aan te schaffen omdat Ziggo zijn modems (in dit geval Motorola) niet normaal kan laten werken. Constant van IP switchen slaat echt nergens op en daar had ik bij Casema ook nooit last van.

    Mocht je problemen hebben met je router, tuin niet in de onzin die de helpdesk je verkoopt want die schijnen serieus te denken dat het "van deze tijd is" om je pc rechtstreeks op je modem aan te sluiten (poortscans, firewalls etc nooit van gehoord zeker??) en hebben blijkbaar geen flauw benul van hedendaagse huishoudens waarin een gemiddeld gezin toch echt wel meer dan 1 pc in huis heeft.

    Het beste wat je volgens mij kunt doen is je modem een tijdje uitzetten, wachten tot je van Ziggo weer eens een nieuw IP krijgt en je router dan weer opnieuw aanzetten.
     
  7. ip adress

    ? ziigo verandert ip adressen dagelijks ? zal toch niet ! denk als jij je modem (kabel) reset je wel een nieuwe krijgt das niet ziggo maar doe je zelf dan

    System up time : 48 Days 4 Hours 49 Minutes 31 Seconds (Now: Thu Oct 23 2008 14:52:37 ) met zelfde ip heb deze al bijna 2 jaar dus ligt niet aan ziggo maar aan je renew ip als je kabel modem reset

    peter
     
  8. Toch wel, ik reset mijn router als ik weer eens geen verbinding heb en als ik dan een IP check doe zie ik dat ik weer een ander adres heb.

    Dus ja, ik heb daar wel last van. Prettig voor jou dat je dat niet het :)
     
  9. Als deze achter een router hangen maar goed ook. 2 dezelfde ip adressen geeft een probleem. Aan de buitenkant zul je maar 1 ip adres hebben. Op je eigen interne netwerk heeft ieder apparaat zijn eigen ip adres.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina