1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Geen internet via router

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door mlasschuyt, 13 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds gisteren kon ik niet meer internetten via m'n Linksys router WRT54G v7. Zowel draadloos met de laptop, als bekabeld op de vaste PC was er geen verbinding.
    Direct aansluiten op de modem gaf eerst geen resultaat, maar na de netwerkinstellingen aangepast te hebben (van 10Mbps/half duplex naar 100Mbps/half duplex) kreeg ik wel verbinding.
    Mijn neef die in de buurt woont heeft precies dezelfde problemen ondervonden. Hij heeft ook een router van Linksys, maar met een router van een ander merk werkte het ook niet. We hebben beiden de Ziggo klantenservice gebeld en die meldden dat alles er goed uitziet en dat het aan de router moet liggen.

    Dat zou wel heel toevallig zijn dat we vanaf hetzelfde moment hetzelfde probleem krijgen, terwijl we niets aan de installatie veranderd hebben. De betreffende medewerker van Ziggo verklaarde dat het inderdaad toeval moet zijn en dat het niet aan Ziggo ligt.

    Alle instellingen van de router zijn goed, laatste firmware update gehad, connecties gecheckt, alles is gewoon goed geïnstalleerd.

    Mijn neef krijgt nu de melding dat er problemen zijn met de DNS-Server en heeft nu helemaal geen verbinding meer.

    Zijn er meer mensen met dit probleem?
     
  2. Ik denk dat je een nieuw ip-adres gekregen hebt. Weet je zeker dat je alles op automatisch hebt staan, ook de DNS-servers en niets handmatig hebt ingesteld in je router en/of pc's ??

    Heb je het modem al eens gereset en daarna de router ?
    Als je ipv de router je pc direct aansluit moet je altijd daarna je router even resetten, en omgekeerd ook, dus als je nu je router weer aansluit altijd even modem uit/aan zetten.
     
  3. Ik had sinds gisteren hetzelfde probleem; 4 x Ziggo gebeld, de laatste keer eindelijk contact en volgens hen lag het aan de router.
    Ik kon op internet door het modem direct aan de pc te koppelen.

    Uiteindelijk bleek de DNS veranderd te zijn; ingevoerd op de router, opnieuw aansluiten, ipconfig /renew gedaan en alles werkte weer als een trein


     
  4. Maar normaal gesproken als je de router op automatisch ip-verkrijgen hebt staan, pakt hij ook automatisch een gewijzigde DNS server op, misschien moet je eens kijken of jij dat ook op auto kunt zetten in je router.

    Vandaar ook de vraag in mijn reactie hierboven aan "mlasschuyt" vroeg of alles op automatisch staat in de router of pc.
     
  5. D-Link 624

    Hoi,

    Ik heb een D-link 624 router.
    Ik heb sinds enkele weken geen draadloze verbinding meer
    Wel als ik de "draad" erin steek.
    Maar daarom heb ik geen draadloze router nodig :)

    Het probleem is begonnen nadat Ziggo nieuwe IP adressen heeft uitgegeven bij ons.

    De instellingen in de router wel 100 kker nagekeken, zelfs een voledige reset gedaan zodat alles (ik zeker weet) op auto staat.

    Hij vindt wel andere netwerken bij mij in de buurt alleen mijzelf niet.

    Ziggo zegt dat het aan de router ligt.
    Hier geloof ik echter niet in Ziggo zegt dit nl. altijd indien de zaak niet bij hun is gekocht.

    Wie weet er raad???

    Ik ga nu maar een keer de zaak een reset geven kijken of het nu helpt.

    In afwachting van


    Groet,

    ADHD
     
  6. De wijziging van je externe IP-adres heeft helemaal geen invloed op de zichtbaarheid van je draadloze netwerk.

    Je SSID (naam van het netwerk) is weer teruggedraaid naar de standaardnaam sinds je je router een volledige reset hebt gegeven. Tevens is het kanaal terug gesprongen naar het standaardkanaal. Controleer deze instellingen eens in je router, en probeer eventueel van kanaal te veranderen (in verband met het weggedrukt worden van het signaal door andere draadloze netwerken/apparaten in de buurt)
     
  7. het ligt aan ziggo ze hebben daar wat veranderd,ik moet nu elke dag mijn router resetten ,anders meldt hij zich niet aan en dat kunnen ze bij ziggo zien
     
  8. Dat klopt niet. Je router krijgt gewoon een lease voor een bepaalde tijd (meestal een week), en controleert halverwege of de lease nog geldig is.

    'Aanmelden' doet je router dus twee keer per week, en niet dagelijks. Bovendien is de techniek achter de netwerken nog hetzelfde als voor de overgang (vernieuwingen uitgezonderd, herkenbaar aan een 94.* IP). Er is dus niets veranderd dat je router slechter laat werken.

    Bij een vastlopende router zou ik eerst eens checken of er nieuwe software beschikbaar is, en of je programma's hebt draaien die veel verbindingen openen (P2P, torrent, skype, virussen). Hier kunnen veel routers niet tegen.

    Hier staat de router alweer 25 dagen zonder problemen aan:

    System Up Time 25 days 22:04:21
    Port Status TxPkts RxPkts Collisions Tx B/s Rx B/s Up Time
    WAN 100M/Full 20099 44463841 0 0 1345428 25 days 22:04:21
    LAN Link Down 64162 0 0 0 0 25 days 22:04:21
    WLAN 11M/54M 14524096 37609256 0 1372640 258867 25 days 22:04:21

    Reden van de reset destijds was de installatie van een nieuwe XP, en ik wist het wifi wachtwoord niet meer :oops:. Even terug naar fabrieksinstellingen dus maar...
     
  9. Hoi,

    Mijn probleem is opgelost :)

    Weet alleen niet waar het aan lag.
    opeens was het verholpen na wat geklungel.

    Groet,

    ADHD
     
  10. Klopt, ook ik moet sinds Casema Ziggo is geworden, vrijwel dagelijks mijn Linksys WRT54G router resetten om te kunnen surfen. Ik heb alle router instellingen nagekeken maar kan niets vinden. Gekke is wel waarom ik onder Casema nooit last had terwijl het nu onder Ziggo vrijwel dagelijks resetten is.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina