1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Storing omgeving lisse?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door heerden, 11 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanmorgen rond 7 uur vloog de verbinding van internet en telefonie er ineens uit. Het kabelmodem raakt wel online maar een trace laat zien dat de 1e hop na het kabelmodem eruit lijkt te liggen. De telefonie ledjes knipperen momenteel steeds om de halve seconde.

    Geen meldingen gezien op ziggo.nl, weet iemand of er wat aan de hand is?
     
  2. Er zijn zoals je al aangaf geen bekende storingen in Lisse. Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem te verhelpen?

    In ieder geval zul je het modem even kunnen proberen te resetten en wellicht de coax kabel even opnieuw aansluiten.

    Vraag even bij de buren of hun nog wel internet/telefonie hebben.
    Als hieruit geen resultaat komt zul je waarschijnlijk toch even moeten gaan bellen met de technische helpdesk zodat hun in het modem kunnen kijken wat het probleem is.
     
  3. Het modem komt wel online (alle ledjes branden) en het status scherm van de motorola rapporteert ook dat alles operationeel is.

    TCP/IP verkeer komt echter niet langs de 1e hop op het ziggo netwerk. Lijkt erop dat de verbinding technisch in orde is en verderop in het netwerk een belangrijk knooppunt offline is.
     
  4. In dat geval zie ik nog 2 mogelijkheden.
    1. Er is een algemene storing maar deze is nog niet opgemerkt, bellen zal dan de ondekking van deze storing kunnen bespoedigen.
    2. Er is administratief iets mis waardoor het modem geen verbinding met internet krijgt. Aangezien er nog wel signaal is komt het modem wel gewoon online en kan ook een ip ontvangen.

    Heb je toevallig een Orange Cable abonnement? Door de migratie van deze abonnementen kan het namelijk nodig zijn het modem te resetten.
     
  5. Bedankt voor het meedenken.

    Ik vermoed nummer 1, ik heb net getracht de helpdesk te bellen maar deze was erg druk en er werd aangeraden later weer te bellen.

    Mocht in de loopt van de ochtend het probleem nog bestaan dan zal ik wel blijven hangen :wink:

    Ik heb geen orange abbo (zie rechtsboven :wink:).
     
  6. Gisteravond rond 21:00 was de storing opgelost. Er was iets goed misgegaan in de wijk zelf maar alles lijkt nu weer goed te werken. :)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina