1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Aanmelden smartcard

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door JanE!, 10 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Vandaag mijn nieuwe sony Bravia KDL-32T3000 geïnstalleerd met CAM-module en smartcard uit het Ziggo startpakket.
    In één keer moeiteloos alle digitale (en analoge) zenders geïnstalleerd.
    Wie kan mij vertellen wat er gebeurt als ik de smartcard niet aanmeld ???
    Verlies ik dan na een aantal dagen alleen alle extra zenders die ik nu nog krijg aangeboden ???
    Dat is geen probleem want die wil ik ook niet.
    Ik wil alleen het basispakket Z1.
    Of verlies ik de zenders uit dat basispakket na verloop van een aantal dagen ook als ik mijn smartcard niet aanmeld ???
    Ik wil me eigenlijk niet aanmelden omdat Ziggo me niet de keuze geeft om me aan te melden zoals ik ook daadwerkelijk ben geïnstalleerd (met Alphacrypt CAM-module).

    Wie kan mij informeren wat er gebeurt bij wel of niet aanmelden van de smartcard, en waarvoor die aanmelding eigenlijk dient (als je niets meer wil dan het basispakket Z1).

    Vr. gr.,
    JanE
     
  2. Ook voor de zenders in het basispakket moet je smartcard geregistreerd staan bij Ziggo.
    Als je dit niet doet dan gaan na 14 dagen de zenders op zwart.
     
  3. Ik dacht ik open maar geen nieuwe topic, maar dus ik heb een smartcard die ik bij mn ouders thuis gebruikte maar die stond op hun adres geregistreerd mischien ook hun naam, maar ik gebruik hem nu een tijdje in mn eigen woning, maar nu wil ik hem op mijn naam en adres want ik extra pakketten bestellen,en ik moet uiteraard zelf betalen. dus kan ik mn smartcard op mijn naam en adres zetten zonder gedoe van dat ik het abonement van mn ouders op moet zeggen ofzo? want ik ken ziggo, en hoe meer dingen veranderd moeten worden, hoe meer er mis gaat, dus ik wil geen nieuwe abbonementen en oude opzeggen ofzo, ik wil gewoon mn smartcard op mijn naam en mijn adres hebben. kan dit?
     
  4. Dat kan wel, gewoon wijzigen gegevens, maar of het allemaal vlekkeloos verloopt??????? 90% kans van niet :D
     
  5. Ja dat kan. Eerst zal de smartcard (per direct) opgezegd moeten worden onder het adres van je ouders. Meestal 48 uur daarna kan de smartcard dan weer geactiveerd worden onder je eigen adres.

    Als je contat opneemt met de klantenservice en je vertelt wat er moet gebeuren, zullen zij dit in orde maken. Echter doordat er meestal minimaal 48 uur tussen deze twee handelingen zit zal de klantenservice-medewerker een 'taak' aanmaken naar de orderverwerking afdeling. Zij zullen die taak meestal pas na ongeveer een week oppakken, waardoor jouw activatie vrij lang zou duren.

    Het best is dus om te vragen om je smartcard per direct op te zeggen (wel even uitleggen waarom) en dan zelf ongeveer 48 uur later de smartcard onder je eigen adres weer aan te vragen.
     
  6. Mij werd registreren oude kaart geweigerd.

    Ik heb een oude ontvanger met smartcard gekregen via mijn broer. Ze zijn afkomstig van zijn schoonouders. De kaart werkt uiteraard niet meer en ik wou deze graag registreren op ons abonnement bij Ziggo.

    De helpdesk medewerker wist mij vervolgens te vertellen dat dit niet toegestaan is en vertelde er zelfs bij dat ik de kaart maar gauw moest teruggeven. De originele eigenaar kon een boete krijgen voor het niet terugsturen van de kaart want die blijft eigendom van @home/ziggo en ben je blijkbaar zelf verplicht om terug te sturen...

    Ik had het smartcard nummer een paar dagen eerder al online ingevuld dus zal afwachten of het misschien alsnog lukt maar ik ben toch verbaasd over deze tegenstrijdige berichten.

    Iemand een suggestie wat te doen? toch maar een nieuwe smartcard kopen? of gewoon nog een keer proberen en hopen dat een andere helpdeskmedewerker wel meewerkt?
     
  7. Ik heb een oude smartkaart van mijn collega, telefonisch heeft de helpdesk het zonder problemen op mijn naam gezet.
    Ik heb nu dus 2 kaarten op mijn naam.(Totaal pakket en basis pakket)
    Het kan dus wel (en ook goed).
     
  8. Ik snap niet waar die medewerker met zijn/haar gedachten zat... Waarom werkte die kaart niet meer? Alle abonnementen verwijderd? Of gewoon helemaal gedeactiveerd? Het kan zijn dat de kaart nog wel op naam van de oude gebruiker staat. De registratie van die kaart op hun naam zal wel opgeheven moeten worden dan, ook al stond er alleen maar het basisabonnement op. Verder kan je dan met die kaart doen wat je wil. Het is niet aan de helpdesk om te oordelen hoe jij die kaart in je bezit hebt gekregen. Zij moeten puur en alleen het kaartnummer aan jouw gegevens toevoegen. Zo is het hier ook gebeurd. Of jij nu die kaart in de winkel koopt of via via in bezit hebt gekregen. Gewoon nummer toevoegen, abonnementskeuze doorgeven en klaar is kees.
     
  9. Het is een oude kaart die al een behoorlijke tijd niet meer wordt gebruikt volgens mij. Alle zenders die een kaart vereisen werken niet meer. Dus inclusief Nederland 2 en 3 bijvoorbeeld. Z1 is er dus ook niet meer op aangemeld.

    Wel wist de helpdesk medewerker me de naam te geven van diegene waar de kaart bij aangemeld is geweest, is dit wat je bedoeld met nog op naam staan bij? Maar hoe kan een kaart niet eens Z1 hebben en wel een klant gekoppeld?

    Ik kan nog eens navragen maar volgens mij is deze kaart na een verhuizing niet meer gebruikt. Zou het dan nog op het oude adres staan oid?
     
  10. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Als de smartcard langere tijd niet wordt gebruikt moet deze geheractiveerd worden voordat deze weer normaal is te gebruiken, dus dat klopt wel.

    (Hoewel.., zelf heb ik ook eens een smartcard kunnen heractiveren door deze enkele weken in een ontvanger te laten zitten. :wink:)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina