1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo/Casema/Online/Orange/Wanadoo

Discussie in 'Internet - Email' gestart door svanderwal@intreanet.nl, 10 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ziggo/Casema/Online/Orange/Wanadoo smtp-server?

    Ik maak al jaren gebruik van een Casema-kabelinternetverbinding. Dit werd altijd door Wanadoo verzorgd. Later is dat Ornage geworden en tegenwoordig geloof ik dat Online.nl dit onder zijn beheer heeft.

    Sinds afgelopen vrijdag kan ik geen mail meer versturen. Webmail werkt wel. De uitgaande mailserver kan niet meer bereikt worden. Ik gebruikte altijd mail.wanadoo.nl, maar heb nu alle varianten al geprobeerd (smtp.wanadoo.nl, mail- en smtp.orange.nl, mail- en smtp.online.nl, etc...). Geen enkel resultaat. Ik ben al 4 dagen bezig met het bellen naar Ziggo. Geen doorkomen aan, of ik word er na een half uur uitgedonderd. Geen reactie op storingsmeldingen via webformulieren. Geen storingsmelding op de website ...

    Ik betaal verdorie voor een werkend systeem en wordt er nu toch langzamerhand een beetje pissig van. Weet iemand een wel werkende smtp-server te vinden?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 sep 2008
  2. Heb je smtp.casema.nl al geprobeerd ??
     
  3. hmmmm denk je ze allemaal gehad te hebben :?. Nee volgens mij niet... ga ik vanavond thuis nog even proberen. Heb je een vermoeden dat deze wel zou kunnen werken?
     
  4. Als cable klant heb je niks meer te maken met online.nl Logisch dat dat niet werkt.
     
  5. Niet helemaal waar, Randstad. Zoals Wanadoo het kabelgedeelte van Casema Internet voorheen 'regelde', doet nu Online.nl dat. Wanadoo is overgenomen door Orange, dat nu weer overgenomen/opgenomen is door Online.nl.
     
  6. De 140.000 cableklanten zitten nu bij Ziggo.
     
  7. Ik heb ook al zoiets gehoord, maar volgens mij zit de "omzetting" nog in de pijplijn. Net zoals het ook altijd nog wachten is op de omzetting van @home.

    Iedereen zou hier een bericht over krijgen.:?

    pvd
     
  8. Niet volgens Ziggo en Online.nl ... bij Ziggo heb ik ook geen webmail, bij Online.nl wel.
    Waarschijnlijk omdat ik al een cable-account had via Casema bij Wanadoo, voordat Casema onder eigen naam ook cable-internet ging leveren. Affijn, het is allemaal nogal ondoorzichtig en zelfs de prijsstelling tussen Ziggo-internet-via-de-kabel, het vroegere Casema-internet-via-de-kabel en het nog oudere 'Wanadoo/Orange/Online-internet-via-de-kabel' (dat ik dus heb) is niet dezelfde. Ik betaal zelfs ietsje meer dan de overige mogelijkheden, maar ben als de dood om over te stappen naar Ziggo-internet-via-de-kabel zelf. Voordat je het weet heb je helemaal geen verbinding meer.
     
  9. .....Waarschijnlijk omdat ik al een cable-account had via Casema bij Wanadoo, voordat Casema onder eigen naam ook cable-internet ging leveren....
    Datzelfde telde voor mij!

    Van www.telecompaper.com/nl/article.aspx?cid=633859
    1-9-08
    Ziggo is begonnen met de verhuizing van voormalige @Home en Orange Cable klanten naar nieuwe systemen, zo meldt kabelinternet-belangevereniging COAX op haar website. Bij vroegere kabelinternet klanten van Orange Cable zullen de modems op afstand voorzien worden van nieuwe profielen en zullen de mailgegevens overgezet worden van France-Telecom naar Ziggo servers. De Orange klanten zullen hierna op de Ziggo servers moeten inloggen. De klantgegevens van de @Home klanten worden omgezet naar het Ziggo administratiesysteem. De klanten worden in 4 groepen van 500.000 klanten in een periode van 4 weken overgezet. Hierna kunnen alle klanten met een @Home kabelaansluiting ook gebruik maken van alle Ziggo diensten en aanbiedingen. IT-systemen en netwerken in het hele Ziggo-gebied zullen worden geharmoniseerd waardoor er centraal beheer mogelijk wordt en dezelfde diensten en snelheden in het hele Ziggo gebied mogelijk zijn. Hierdoor kunnen er bij werkzaamheden korte onderbrekingen in het netwerk ontstaan. Door de @Home-migratie in 4 stappen te verdelen, is de kans op problemen volgens Ziggo kleiner. COAX NL zou echter nog graag een 0800-nummer zien waar klanten gratis naar toe kunnen bellen in het geval dat de migratie toch niet goed verloopt.
     
  10. Dit staat op de Online (voorheen Orange en Wanadoo) website:

    Wat zijn de serveradressen van de servers van Online?
    Hieronder staat een overzicht van alle instellingen voor de servers van Online.
    POP3-server (e-mail ontvangen): pop.online.nl
    SMTP-server (e-mail verzenden): smtp.online.nl
    FTP-server (homepage): home.online.nl
    NNTP-server (nieuwsgroepen): news.online.nl
    Primaire DNS-server: 194.134.5.55
    Secundaire DNS-server: 194.134.5.5

    Bij mij werken de bovenstaande Online Cable POP3 en SMTP tot op heden normaal. Jammer dat de Ziggo klantenservice niet bereikbaar is om u te helpen.

    Over de migratie van Online klanten was bij de Ziggo klantenservice medewerkers die ik vorige week heb gesproken betreffende de wens over te stappen op een Ziggo Alles-in-1 abonnement niets bekend. Volgens hen en de Ziggo bevestigingsbrief van dinsdag jl. moet ik mijn Online Cable jaarcontract uitdienen en nog 4 maanden op de internetovergang van Online Cable naar Ziggo wachten.

    Op het Ziggo informatiekanaal lees ik echter op teletekstpagina 555/05-07 dat de Orange Cable abonnementen zonder vast contract zijn. Op de Online website lees ik onder Mijn Online Abonnementsgegevens onder minimale abonnementsperiode: geen vast contract. In de einddatum contract kolom staan streepjes ingevuld.

    Ik heb de Ziggo klantenservice over hetgeen ik bij Ziggo en Online heb gelezen gemaild met het verzoek het Alles-in-1 abonnement eerder in te laten gaan en ben benieuwd wanneer ik hierop reactie ontvang en hoe deze zal luiden.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina