1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

BBC1 en 2 foutmeldingen

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door annet67, 10 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Al enige weken hebben we last van storingen op de digitale zenders BBC 1 en 2, waarbij de foutmeldingen E37 (foutmelding) en E48 (geen signaal) steeds weer op het scherm verschijnen. Je kijkt een tijdje en plotseling is het beeld weer weg, soms wel voor enkele minuten. Het komt op verschillende tijdstippen voor. De klantenservice gemaild, maar die komen niet verder dan kijken of je kabels goed verbonden zijn, niet te lang zijn en dat er geen losse stekkers aanzitten. Alles werkt verder prima, alleen (voor zover we kunnen nagaan) deze 2 zenders niet. Kent iemand anders dit probleem en is er iets aan te doen?
     
  2. Yep

    I have excatly the same problem

    Sometimes BBC just goes away

    The same is also for BBC3 and numerous others ..
    Have a look at the other channels
    It appears BBC 1 and 2 is always the 1st to go ..
    I have called ziggo numerous times now and the outcome is the receiver (Humax) is a pile of SH&% !!!!

    If you have a picture on other channels but cannot see bbc check the bbc channel. Look at the Syetem setting and see if it gives you errors ...
    The BER number you see should be 0 and if its anything like on mine then you will see the number increase and decrease all the time BER number apparently counts errors so if you see a number you have a faulty receiver ..
    Honestly the service in Holland is really so bad I fail words to describe it
    not only TV its just about anything you need customer service on ...


    I
     

  3. vermeld ook je ontvanger, want anders kunnen we erg weinig met zo'n melding
     
  4. No the receiver is not faulty, you probably have interference due to a bad in-house coaxial cabling. The BER (Bit Error Rate) is a kind of 'quality' of your signal. If there is interference or a weak signal, the BER is "higher than zero" and you have a problem. Sure it can be the receiver, but in 99% of the cases the problem is a signal problem.

    Try to connect (as a test) the digital receiver by a short coaxial cable to the first-coax-entry-point in the house. (sometimes this is not in the livingroom, but near your electricity and gas meters). If there are no errors on your signal, the problem is in the in-house coaxial cables and/or splitters (nearby transmitters can penetrate your cables and interfere with cable-signals). If there are still errors when connected as described above, there may be problems in the signal supplied to your house and you should contact Ziggo.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina