1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

verbinding vaak weg

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door marivermeer, 10 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik lees hier steeds reacties van Ziggo medewerkers? (ze hebben in ieder geval een Ziggo logo) dat de problemen met de DNS servers niet in het voormalig Multikabel gebied voorkomen.

    Waarom heb ik dan al een paar weken websites die niet openen of heeeeeel erg traag. Ik heb net Opendns als dns aangewezen en nu speert mijn pc als een gek door alle sites heen!!! Na wat zoekwerk op internet kom ik steeds tegen dat de DNS servers van Ziggo, tja, laten we zeggen niet echt snel zijn :rolleyes:. Nu kunnen jullie wel blijven roepen dat het niet aan de DNS servers kan liggen maar blijkbaar is er wel iets mis.
     
  2. Vreemd :!:, ik zit ook in oud mk gebied, en ook medewerker, en heb geen problemen...
     
  3. SOrry had deze vraag niet gezien. Ja heb je volkomen gelijk in, maar dit probleem is instabiliteit. Alarmen krijgt men niet als er af en toe eens een modem in een wijk wegvalt. Zullen er dan toch echt veel moeten zijn. Een kleinere eindversterker kan daarentegen wel iets eerder opvallen, maar dan nog als alles wegvalt, en niet af en toe een.

    Best wel heel veel klanten zetten het modem regelmatig uit, die kan je eigenlijk ook niet meenemen in dit soort trendsignalering.
    Al met al kan er door meerdere faktoren wel eens wat doorheen glippen, ik vrees dat je daar niks aan kan doen...
     
  4. Als ik de DNS settings weer terug zet heb ik weer dezelfde problemen dus het probleem ligt toch echt daar.
     
  5. Welke DNS servers heb je dan ingesteld ?

    Ik heb ook geen last hier, maar misschien gebruik jij andere dan de automatisch toegewezen servers ?

    De problemen waar je over las een tijdje terug gingen over dns servers van Casema. Deze zijn inmiddels uitgefaseerd en door nieuwe vervangen.

    "Wij" in Multikabel gebied gebruiken nog steeds de multikabel dns-servers.

    De open-dns servers werken wel, maar je zou problemen kunnen krijgen met de migratie van het serverpark straks. Oud-klanten van orange zouden automatisch naar de nieuwe mailservers doorgeschakeld worden als ze gewoon de juiste dns-server zouden gebruiken. Mensen die nu opendns gebruiken komen op de verkeerde (de oude orange) mailserver uit en kunnen dan niet mailen als ze niet hun server-settings aanpassen.
    Dus je migratie zal wat minder soepel verlopen als je opendns blijft gebruiken. Dat hoeft geen probleem te zijn als je weet waar je mee bezig bent.

    Ik heb die opendns ook getest, maar vond het vrij irritant dat je op hun eigen redirect pagina's terecht komt als een site niet gevonden wordt. Nu zal het best vertrouwd zijn, maar in theorie kunnen ze daarmee ook jou een site laten zien die nep is zonder dat jij dat merkt.
     
  6. Ik stel zelf helemaal niets in, mijn router haalt ze automatisch op en ook de PC stond op automatisch. Nu kan ik de router niet aanpassen dus heb ik de pc aangepast naar OpenDNS.

    Gisteravond was het zonder OpenDNS super traag met het openen van websites, met OpenDNS snel. Nu 's morgens is het rustig en maakt het niet of ik OpenDNS servers instel op deze PC of automatisch laat kiezen.
     
  7. Misschien overbodig omdat de testen inderdaad problemen met onze servers uitwijzen, maar zou je toch eens onze servers zonder router willen proberen?
     
  8. Kan de site van ziggo niet bereiken, trouwens meerdere sites, wel deze site is goed bereikbaar, ergens een storing? O ja, en traaaaag.
     
  9. Deze storing is bekend en wordt aan gewerkt. Omdat het een flink groot gebied betreft heeft het erg hoge prio.

    De melding op de website zal zo snel mogelijk geplaatst worden en bandjes staan al op het telefoon nummer.
     
  10. Hartelijk bedankt voor je melding.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina