1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

verbinding vaak weg

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door marivermeer, 10 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. @InternetGuru

    Jij haalt hier 2 dingen door elkaar.

    Ik reageerde op een mede-forumgebruiker uit het voormalige Multikabel gebied die een wegvallende verbinding ondervond. Er zijn op dit moment inderdaad een aantal issues m.b.t. een aantal dns-servers, maar die zijn totaal niet van toepassing op gebruikers uit het voormalige Multikabel gebied. Vandaar dat het mij dan ook belangrijk lijkt dat deze gebruiker eerst zelf op onderzoek uit probeert te gaan en eventueel vervolgens contact op neemt met de helpdesk. Zij kunnen een vrij exacte diagnose stellen en op die manier bepalen wat de beste vervolg actie is.

    Jij, als voormalig Casema klant, hebt ook last van een weg vallende verbinding. Vooral door het feit dat games e.d. wel blijven werken, ga ik er ook vanuit dat jij last hebt van de dns server die hapert (games, messenger, etc. maken geen verbinding via een dns-server). Een (tijdelijke) oplossing voor jou zou dus zeer waarschijnlijk zijn om een andere dns server in te stellen (opendns).
     
  2. Ahh...Zo ver had ik niet gelezen. Excuses.

    Echter..U geeft aan dat ik een tijdelijke oplossing moet vinden. Hoe lang is..'tijdelijk'.. We hebben hier in Voorschoten namelijk al een week of twee last van haperende verbindingen. Enig idee hoe lang dit nog gaat duren? Als het namelijk nog een tijdelijke storing is van een jaar of iets dergelijks ga ik wel bij een andere provider aankloppen. :frons:
     
  3. Ik heb er helaas nog steeds last van in gebied 4271.
     
  4. Helaas komt in het Multikabel gebied ook voor, misschien minder frequent maar het is precies hetzelfde als die andere klanten meemaken.
     
  5. Op dit moment lijkt het probleem bij mij te zijn opgelost.

    EDIT: Niet helemaal. Sommige pagina's nog steeds moeilijk te bereiken. Ik denk dat er iets met de capaciteit van de DNS servers loos is. Vooral s'avonds is het namelijk nogal traag.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 okt 2008
  6. Dit is een understatement :oyeah:
    DNS van Ziggo is gewoonweg prut met een rietje.
     
  7. *zucht* Weer net zo erg als gisteravond. Duidelijk overbelast.
     
  8. Mij is sinds vanavond een nieuwe DNS-server toegewezen. Tot nu toe nog geen problemen ondervonden
     
  9. al ruim een week valt hier in het gebied 5251 internet en telefoon uit zowel overdag als s`avonds,de ene keer duurt het enkele minuten de andere keer ruim een uur soms langer.
    word er echt niet goed van dit was enkele weken geleden ook al en nu begint het van voren af aan:sad:
    en het internet is vreselijk traag!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina