1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Onkundigheid Ziggo monteur

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door DonaldDuck, 9 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Vandaag bij mijn ouders geweest omdat er een Ziggo monteur zou komen voor de aansluiting (blokkerig beeld/hangend/slecht beeld etc.). De mevrouw aan de telefoon zei ons toe dat de monteur een nieuw kastje (AOP) op de muur moest zetten omdat de huidige te oud was.
    Zojuist is de monteur geweest.

    Eerst ging hij de receiver, een Philips DCR2022, uitvoerig bekijken, en ermee rammelen:?.
    Maar het ergste was gewoon dat hij deze ontvanger helemaal niet kende. Hij wist niet hoe hij een signaal test (met de Philips) moest uitvoeren, en ga zo maar door.

    Toen ik op HilversumBest afstemde, een kanaal dat ik regelmatig kijk en veel storing geeft, ging hij in de instellingen kijken waarop hij zei "Ja, de frequentie staat ook verkeerd. Geen wonder dat u slecht beeld heeft. Die staat op 260013 terwijl die op 356000 moet staan..". Terwijl dit juist de frequentie van het bepaalde kanaal is.

    Vervolgens kwam hij dus tot de conclusie dat de frequentie verkeerd stond. Bij kanaleninstallatie stond de freq. oorspronkelijk op 356011 (meen ik). Maar die moest volgens hem zuiver staan op 356000. Dat geloof ik allemaal wel. Maar eigenlijk heeft hij verder niets gedaan "Het is in orde zo. Die Philips kastjes zijn nou eenmaal extra gevoelig voor storingen, maar het beeld is prima nu. Het moeten werkzaamheden geweest zijn.." En dat terwijl de vrouw aan de telefoon aangaf dat er geen werkzaamheden waren.

    Het ergste komt nog. We hadden nog zo'n kastje aan de muur hangen wat een monteur ooit geplaatst heeft voor @Home internet (wat we inmiddels niet meer hebben). Dat heeft hij ontkoppeld, en hij heeft de coax rechtstreeks in het AOP geplugd. Maar de monteur die ooit internet geïnstalleerd heeft, heeft in het AOP de radioaansluiting weggehaald en had die in dat kastje voor internet geplaats, wat deze monteur triomfantelijk ontkoppeld heeft! Kortom, ik heb geen radioaansluiting van Ziggo meer! De monteur heeft de boel nog eens even verslechterd.

    Enfin, op de volgende rekening breng ik zelf wel even kosten in mindering. En wel het volgende:
    Eerst die administratiekosten voor acceptgirokaarten van een belachelijke €1,25 per factuur. En ik breng nog wat kosten in mindering op het abonnement. In heb namelijk nu geen radio meer van Ziggo. Alleen digitaal, maar ik wil ook radio luisteren op mijn stereo.
     
  2. Ik snap dat de frustratie hoog is, maar ik zou het toch even als klacht neerleggen ipv zelf de korting te bepalen.
    Klachtenmngt is echt niet moeilijk met restitutie verlenen als de klacht terecht is.

    Als je zelf minder betaald riskeer je een afsluiting wat de zaak alleen maar erger maakt, terwijl je dit dan zelf in de hand hebt geholpen door te kort te betalen.

    Spijtig dat het zo knullig is verlopen overigens!
     
  3.  
  4. Het zal mij benieuwen. Ik ga het morgen eens uitproberen:wink:.
     
  5. Nog niet getest of de radio werkt. Maar ik heb welliswaar WEDEROM problemen met de digitale televisie. RTL4, blokvorming/storend beeld. En dat *** tijdens voetbal! Het is niet om aan te zien. Ik laat die monteur *** nog een keer komen, en wel totdat de boel het fatsoenlijk doet.

    *** mod : hou het zelf svp dan ook fatsoenlijk.
     
  6. Je spreekt in je eerste posting over o.a. problemen met HilverumBest.
    Als er problemen met de ontvangst zijn dan moeten de volgende zenders ook slecht zijn:

    Fashion TV
    Consumenten TV
    Holland Doc
    Geschiedenis TV
    Cultura

    Kijk daarvoor eens naar de signaal status: sterkte/kwaliteit / BER op dit kanaal (260.00 MHz)

    RTL4 is gecombineerd met Ned1/2/3, al deze zenders zouden dezelfde verschijnselen moeten vertonen, zodra het zich een probleem voordoet op 1 van deze zenders. Ook hier is de signaal status belangrijk om te weten (276.00 MHz)

    Verder is het bekend dat de philips ontvangers in combinatie met bepaalde TV problemen kunnen krijgen, helaas hebben we de oorzaak echter nooit hebben kunnen vaststellen.
    Laat eerst bepalen door de monteur of het signaal goed is op de AOP en op de ingang van de digitale ontvanger. Als het signaal goed is maar zich desondanks problemen blijven voordoen, dan kan je alleen maar adviseren tijdelijk een andere digitale ontvanger te gebruiken om te bepalen of de oorzaak in het aangeboden signaal of de digitale ontvanger van Philips gezocht moet worden.
     
  7. Bedankt voor je reply anoniem.
    De monteur heeft toen hij hier was het signaal getest, dit was volgens hem in orde.
    Ik zal de komende dag het signaal van RTL4 in combinatie met Ned. 1,2,3 in de gaten houden. Ook zal ik Cultura en Fashion TV eens in de gaten houden. Maar een kanaal waar ik bijvoorbeeld ook (opmerkelijk veel) blokvorming op heb is E! Entertainment. Alleen boeit me dat wat minder omdat ik daar niet zo veel naar kijk :P.
    Anyways, nogmaals bedankt voor de reactie. Ik zal het in de gaten houden.
    Eén ding wat je misschien nog even voor me kunt verduidelijken. Hoe kan het dat ik meer dan een half jaar probleemloos digi TV heb kunnen kijken, en zich nu ineens allerlei problemen voordoen? Heeft het iets met werkzaamheden te maken misschien? Of een defectje in de buurtkast? Het lijkt me zo raar dat het probleem bij mij ligt (ik sluit het natuurlijk niet uit). Maar er is níets aan de bekabeling veranderd, en die is professioneel aangelegd, omdat ik daar zelf geen kaas van gegeten heb.
     

  8. Er zijn vele voorbeelden dat iets altijd gewerkt heeft maar op een bepaald moment niet meer goed functioneert. Op afstand is niet te bepalen welke (externe) invloeden een rol spelen in jouw situatie, slecht contact, instraling, oversturing etc etc. Zoiets vraagt een onderzoek ter plekke. Er zijn op dit forum voorbeelden te vinden, van problemen die uiteindelijk aan de ontvanger bleek te liggen, nadat verschillende monteurs het netwerk meerdere keren hebben onderzocht, maar uiteindelijk hebben moeten uitsluiten als mogelijke oorzaak. Hierbij wil ik overigens niet zeggen dat het in jouw geval ook aan de ontvanger ligt. Het kan 'overal' aan liggen maar waar het aan ligt is niet op afstand en zonder onderzoek te bepalen.
     
  9. Beste anoniem.

    Na het signaal eens een paar dagen in de gaten gehouden te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat het probleem zich op vrijwel alle zenders voordoet die ik regelmatig kijk. Dit zijn de volgende: Ned. 1,2,3; RTL 4,5,7 (8 kijk ik nooit), Net 5, SBS 6, HilversumBest (Cultura geeft inderdaad ook problemen). Maar ook andere kanalen, waaronder E! Entertainment, doen het slecht. Opmerkelijk is dat BBC 1,2,3,4 (Prime weet ik zo snel even niet) geen van allen problemen geven. Echt een genot om die kanalen te bekijken. Het signaal is overigens wel weer een paar dagen stabiel geweest nadat ik toevallig Omnivisie B.V. in wat kastjes heb zien rommelen. Weet niet of dit er iets mee te maken kan hebben? Zaterdag laat in de nacht heb ik nog TV gekeken en werkte alles prima. Sinds zondagavond doet het het echter niet meer goed (E48). Ik heb diezelfde zondagavond even bij een vriend aangeklopt die er een Samsung HD ontvanger aan gehangen heeft, maar ook die gaf blokbeeld. Kan ik constateren dat het probleem niet aan de ontvanger ligt?

    Ik heb dit probleem ook teruggekoppeld aan de klantenservice. En de mevrouw daar was verontwaardigd dat de vorige monteur het AOP niet vervangen heeft en heeft met mij direct een nieuwe afspraak gemaakt om dit alsnog te laten doen. Of dit het probleem zou oplossen wist zij natuurlijk ook niet, maar ze wist me verder wel nog te vertellen dat een tweede aansluitpunt (waar de ontvanger a.t.m. op aangesloten zit) in huis voor problemen kan zorgen bij de Philips. Hoe serieus moet ik dit nemen? De monteur die vorige week geweest is heeft alles doorgemeten en constateerde dat bij het tweede aansluitpunt het signaal in orde was.

    Ik kijk uit naar je reactie anoniem. Alvast bedankt:mrgreen:!

    Edit: Als het misschien iets helpt; de bekabeling is allemaal van goed afgeschermde (professioneel aangelegd) Hirschmann kwaliteit en de TV is een Sony KDL-40V3000.
    De BER waarden heb ik niet zo nauwkeurig kunnen noteren, want dit sprong allemaal erg snel weer weg. Wat mij wel opviel is dat de balk 'Signaal Niveau' nooit verspringt, en heel stabiel op z'n volst staat (groen), terwijl 'Signaal Kwaliteit' van z'n volst (groen) naar slecht (geel) verspringt. Op het moment dat die naar geel verspringt verschijnen ook de BER waarden, maar die kan ik niet noteren omdat het binnen een schijn van een seconde weer naar groen overspringt en de BER dus weer op 0 staat. Wat ik mij uit een ander topic meen te herinneren is dat bij de Philips problemen kunnen worden opgelost door middel van een signaal dempertje. Kan dit bij mij ook van toepassing zijn?

    En ohja, voordat ik het volgende vergeet. Heb je nog enige tips die ik aan de monteur door kan spelen? Iets wat hij misschien na kan checken? Want ik heb zelf niet zo veel verstand van de technische details van deze kwestie.
     
  10. Stuur me even je contact informatie per PM.
    Wanneer komt de monteur langs ?

    Zie je ook verschil op het analoge signaal op het moment dat de digitale signalen niet in orde zijn.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina