1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

wanadoo free email adres: error : Pop werkt alleen als u via Online inbelt.

Discussie in 'Internet - Email' gestart door hihihi, 7 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hi.

    Ik heb een free email adres van wanadoo.
    Jaren lang kon je met pop de mail ophalen.
    Nu krijg ik deze error melding:

    "Pop werkt alleen als u via Online inbelt."

    En kan geen mail meer ophalen voor het free email adres.

    Jaren lang heeft casema/wanadoo/orange of hoe het ook heet, het doel bewust
    mogelijk gemaakt om via pop de mail op te halen.
    En nu, zonder waarschuwing, hebben ze ineens dat onmogelijk gemaakt.
    Dat is fout !
    Ze hadden op zijn minst maanden van te voren de gebruikers moeten
    waarschuwen.
    Dan hadden de gebruikers de tijd gehad om maatregelen te treffen.
    Nu zijn ze ineens afgesloten van het ophalen van de mail via pop.

    Via webmail is veel minder handig, je moet dan nu alle spam zelf
    verwijderen.
    Via pop deed ik dat automatisch met spamassassin.

    Hoeveel vaste email adressen heb je bij een wanadoo easy ?
    Is een free email adres om te zetten in een van de vaste email adressen ?
     
  2. Ik heb hetzelfde bij de hand gehad met mijn 12Move email adres, kon die ook niet meer binnenhalen via pop3 alleen als ik inbel.
    Ik heb het opgelost door via 12Move webmail de instelling te veranderen dat al mijn mails doorgestuurd worden naar mijn gmail account en gmail haal ik op mijn pc weer binnen via pop3 dan is spam ook geen probleem meer.
    Dit zou je in dit geval ook kunnen proberen.
     
  3. Hi!

    Dat is zo voor de free accounts. Je gaat over naar Ziggo de komende weken, dus vermoedelijk is het handiger als je voor die FREE adressen een andere variant aanmaakt. Of je moet inderdaad gaan inbellen bij Online, en das ook weer minder handig als je juist cable hebt...

    Maanden van te voren, voor een betaalde dienst, kan ik me voorstellen, voor een gratis dienst? Volgens mij heb je dan hoe jammer ook niet heel veel recht van spreken.

    Let wel, dit is een Wanadoo/Orange/Online feestje, dus eigenlijk hoort het hier op de forum niet thuis...

    Bye,
    Raymond.
     
  4. Dat is een faire vraag.
    Ik heb 8 jaar lang gebruik mogen maken van een gratis email adres. Dat is mooi.
    Daarbij leverde ze wel pop toegang.
    In de loop der jaren heb ik dezelfde error "Pop werkt alleen als u via Online inbelt" vaker gehad.
    Dan werd dat door casema/wanadoo/orange steeds opgelost door pop via de cable weer toegankelijk te maken.
    Daarmee zegt de provider zelf dat ze het via pop de cable willen leveren voor de free email adressen.
    Dat schept een verwachting dat het in de toekomst ook zo zal zijn.
    Dan vind ik het niet goed als ze het van de een op de andere dag afsluiten.

    En hoe zit dat met de andere gratis email providers ?
    Zoals Gmail en yahoo ?
    Vind jij het redelijk als hun ook van de ene op de andere dag, zonder waarschuwing alle gmail en yahoo sterk veranderen ?
    Als ziggo het mag, dan mogen hun het ook.
    Terwijl er zoveel mensen op rekenen dat ze het nog lang kunnen gebruiken ?

    Het free email adres was eerst een @wanadoo.nl, toen kwam @orange.nl erbij, en daarna @ziggo.nl en @online.nl
    Dus elke free email adres is nu via 4 domain namen bereikbaar.

    Dat maakt het een vraag voor dit forum lijkt mij ?
    Waarom zou het niet zo zijn ??

    Hihihi.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 sep 2008
  5. Ze blijven het free email adres leveren, met pop als je via online inbelt.
    Dus server kosten hebben ze toch.

    Dan rijst een vraag:
    Welk voordeel heeft de provider erbij als je via Online inbelt en dan pop gebruikt en niet via pop via cable ?
    Ik begrijp niet wat het voordeel voor de provider is.
    Zijn ze dan goedkoper uit ?
    Hoe dan ?
    En hoeveel goedkoper zijn ze dan ?

    hihihi.
     
  6. Hi!

    Je vraagt hier iets over Online, niet over Ziggo. Ziggo kwam er niet bij. Je snapt kennelijk niet hoe het in elkaar zit.

    In het kort:

    Je hebt Wanadoo wat Orange geworden is. En recentelijk is Orange overgenomen en heet nu Online (T-Mobile).

    Ziggo heeft niets met Online te maken. Ziggo heeft wel de klanten van Wanadoo Cable gekocht, maar! tot dat jij als klant daar mail over krijgt ben je gewoon een Online klant.

    Casema heeft in opdracht van Orange de heldesk gedaan, en je betaald Casema ook voor je kabelaansluiting. Maar het zijn andere bedrijven.

    Dit is het forum voor Ziggo gebruikers, niet voor Online gebruikers. Je stelt nu vragen over de dienstverlening van Online.

    Ik kan me voorstellen dat het verwarrend is voor je maar je schetst nu gewoon dingen die echt niet kloppen.

    Je stelt dat dit adres nu ook via @ziggo te benaderen is, dat is onzin, mail er maar eens naar dan...

    Wat hotmail doet en moeten ze zelf weten lijkt me. Als je nergens voor betaald kun je ook meestal nergens op terug vallen.

    Bye,
    Raymond.
     
  7. Hi!

    Dat geeft ook niet dat je dat niet snapt. Er zit wel degelijk een commerciele gedachte achter. Een provider kan gebruik maken van de zogenaamde kick back fee. Dus ze krijgen de telco centjes voor iedere gemaakte bel minuut. Maar goed, nogmaals, dat is geen vraag voor het forum hier, dat zul je bij Online moeten vragen waarom die dingen doen.

    Bye,
    Raymonmd.
     
  8. Probleem zit hem er denk ik in dat hij een Wanadoo/Orange Cable abonnement had (met het bijbehorende e-mailadres) en daarnaast een gratis Wanadoo adres.

    Toen Wanadoo/Orange Cable nog gewoon een onderdeel van Wanadoo/Orange was, was er sprake van één provider, dus kon hij ook zijn free account uitlezen. Nu is Orange gesplitst. De free accounts zijn blijkbaar meegegaan met het ADSL gedeelte naar Online. Het Cable gedeelte is naar Ziggo gegaan (of gaat nog naar Ziggo). De provider is dus gesplitst, en de topicstarter heeft bij beide delen diensten lopen. Hierdoor kan hij met de ene dienst (cable) niet meer gebruik maken van de andere dienst (gratis account).

    Ik denk dat men bij Wanadoo/Orange/Online er niet aan gedacht heeft dat ook cable gebruikers van de free accounts gebruik maakten. De vaker voorkomende problemen hiermee in het verleden geven dat ook aan.

    Wanadoo/Orange/Online wil toch iets terug zien van hun kosten voor de free accounts. Dit lukt ze alleen wanneer je er een verbinding afneemt. Sinds het afstoten van het Cable deel, verdienen ze niets meer aan je, en krijg je geen toegang meer. Beetje jammer dat ze dat niet gemeld hebben, maar daar kan Ziggo niets aan doen.
     
  9. Nog steeds niet :-)

    Het orange forum is blijkbaar ook voor online.
    http://orange.gebruikers.eu

    Klopt, foutje van mij.

    Bedankt !

    Hihihi
     
  10. pop popt niet meer

    Ik heb precies hetzelfde probleem. Ben ooit begonnen met een wanadoo free account (met inbellen enzo), in de tijd dat een 56k modem heel hip was. Later bij wanadoo kabelinternet genomen. Begon met 100 kB per seconde, toch al gauw bijna 2x zo snel als die 56k modem!

    inmiddels is wanadoo dus overgenomen door casema, toen orange en nu door online. Ik heb inderdaad 4 adressen (@wanadoo, @casema, @orange, @online) die volgens mij allemaal werken en in dezelfde postbus uitkomen. Uiteraard heb ik al mijn bekenden niet lastig gevallen met deze wijzigingen, dus stuurt iedereen nog naar het wanadoo adres. Tot vorige week werkte pop mail prima...

    Sinds ik een kabelabonnement heb bij wanadoo heb ik recht op een "gewoon" e-mail adres, maar daar heb ik nooit echt iets mee gedaan omdat het toch prima werkte met mijn gratis account. Zou jammer zijn als ik er nu toch aan moet geloven en een nieuw @ziggo adres moet aannemen.

    Ik heb de hele week al geprobeerd de helpdesk hierover te bellen maar na het laatste keuzemenu verbreken ze gewoon de verbinding... :evil:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina