1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

gebruikte smartcard

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door molen, 6 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,
    Ik heb deze week van iemand uit Overijssel een digitale ontvanger van Humax met smartcard gekocht. Ik woon zelf in Oost-Brabant. Nu blijkt bij het opstarten dat ik alleen Nederland 1 en Jetix kan ontvangen. Verder zegt hij steeds E 16 niet in dit abonnement. De vorige eigenaar zei dat hij met deze smartcard 23 kanalen kan ontvangen en ik niet. Hoe kan dat? Weet iemand de oplossing? Bij voorbaat dank.
     
  2. Handleidingen voor de digitale ontvangers vind je hier http://www.home.nl/mijnhome/downloaden/handleidingen/

    precies eronder vind je de rubriek Frequenties en netwerknummers.
    Neem dit even door, en kijk of de instellingen in de decoder goed staan.
    (Persoonlijk had ik geen tweede handse gekocht)

    Ik vraag me nu ook af of een smartcard wel overdraagbaar is.
     
  3. Smartcards kan je volgens mij wel op een andere naam en adres laten zetten, maar de kaarten werken niet altijd in andere provider gebieden.
    Ziggo heeft 3 gebieden, en deze zijn niet allemaal zondermeer uitwisselbaar. Anoniem heeft hier als eens wat over geschreven, maar
    ik weet niet meer waar.

    Overigens, als het gebied waar die kaart vandaan komt, geen Ziggo gebied is, heb je al een hele grote kans, dat je niets met die kaart kan, en als je pech hebt, ook niets met de decoder omdat de codering en protocollen anders is.
     
  4. De decoder blijft binnen het @Home gebied, dus zou de smartcard moeten werken.

    Twee mogelijke oorzaken voor de problemen:
    - al eerder genoemd: verkeerde regio instellingen, zie de handleiding.
    - oude eigenaar heeft zijn abo opgezegd. Je kunt dan de kaart weer op je eigen naam activeren via de klantenservice of de website.
     
  5. Een smartcard in Ziggo West kun je gebruiken binnen in het voormalige Casema gebied en het voormalige Multikabel gebied, maar niet te gebruiken in het Ziggo Oost gebied (@home). Een smartcard in het voormalige @Home gebied is bruikbaar in het gehele @Home gebied maar echter niet bruikbaar in het Ziggo West gebied.
     
  6. Hey Anoniem,

    ik moet je toch even verbeteren.

    Er zijn 2 verschillende smartcards, blauwe en oranje. (Dit zijn natuurlijk de Ziggo smartcards)
    De oranje smartcard zijn te gebruiken in voormalig @home en multikabel gebied, de blauwe is voor voormalig Casema gebied en gaat in geen van die andere gebieden werken.

    Buma
     
  7. Hallo,
    Ik heb een oranje smartcard. En toch werkt hij niet. Dus dit betekent zeker dat ik een nieuwe smartcard moet kopen. Gaarne reactie.
     
  8. uiteraard ken ik de kleuren van de smartcards, dat doet ook niets af aan het verhaal wat ik schrijf. Zou het nog maar een keer lezen.
     
  9. lees mijn posting nog eens, een kaart kan maar niet zo in een ander gebied gebruikt worden. Moet opnieuw geactiveerd worden.

    als je een nieuwe kaart gebruikt dan heb je een aantal weken preview, in deze periode kun je de antwoordkaart invullen en terugsturen. Zodra de antwoord kaart informatie is ingevoerd gaat het abonnement en wordt je smartcard voorzien van de overeenkomstige rechten.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina