1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Draadloos netwerk werkt spontaan niet meer

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door RitselNet, 6 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dag precies hetzelfde probleem hier, altijd probleemloos draadloos internet. Opeens geen draadloze verbinding mee mogelijk of zeer trage verbinding. Computers met kabelverbinding naar router lopen als een tierelier en ook de laptops met draadverbinding geen probleem. Alleen met draadloos zeer slechte of geen verbinding en (kan toeval zijn) precies vanaf het moment dat de problemen bij ziggo begonnen. Reset etc helpen neit.

    ik heb een netgear router achter een motorola modem

    Ben benieuwd of er nog meer mensen met een probleem zijn.
     
  2. Als computers die via een kabel aangesloten op je router wel goed werken, heb je daarmee bewezen dat het niet aan je kabelverbinding kan liggen.

    Het probleem zit dus in je draadloze deel van je router. Dat kan van alles zijn, van een buurman die zijn router op hetzelfde kanaal als jij hebt gezet tot een probleem met je laptop.

    Om het eerste probleem uit te vissen moet je de laptops eens laten zoeken naar draadloze netwerken. Vaak kun je dan bij elk van de gevonden netwerken zien op welk kanaal deze zit. Zit jouw router op hetzelfde kanaal als een ander, kijk dan eens op welk kanaal je niemand ziet en zet daar jouw router op.
     
  3. Toch is het wel toevallig dat verschillende mensen ineens last krijgen van dit probleem. Je zou haast denken dat het geen toeval is. Ik heb in ieder geval geen idee meer wat het kan zijn. Ontzettend balen.
     
  4. Maar toch kan het niet meer dan toeval zijn:
    1 - Via dezelfde router en een UTP kabel is het wel goed
    2 - Ziggo is alleen van naam gewijzigd. In de meeste regio's is niets aan het netwerk veranderd.

    Verschil met vroeger op dit forum is dat de regio vroeger met alleen Multikabel het over een paar honderdduizend abbonnees ging. Nu zijn het er 3.5 miljoen. Het aantal forumbezoekers bij ons is van 2.000 leden naar bijna 10.000 leden gestegen en stijgt met zo'n 1000 per maand, waardoor het aantal op het forum gemelde klachten en problemen dus ook veel groter is dan vroeger. Het lijkt dus al snel iets structureels als 5 mensen verspreid over heel nederland dit melden, maar dat kan nog steeds toeval zijn.

    Maar toch moet er uit te komen zijn waarom dingen draadloos slechter werken. Probeer eens de tips om een 'schoon' kanaal te zoeken.
     
  5. Ik heb herhaaldelijk op het forum hier mensen gelezen waar Linksys routers er opeens mee op hielden of heel veel problemen hebben, toevalligerwijs allemaal op het Casema netwerk. En dat was ook al voor dat het Ziggo werkt. Heb ooit begrepen dat bepaalde typen Linksyssen slecht samenwerken met het Casema netwerk. Zie bv deze draad op Tweakers.

    Had zelf dat probleem ook. Op een gegeven moment deed mijn Linksys zelfs helemaal niets meer, ook niet daar een reset. Een D-Link (DIR-635) router gekocht en sindsdien geen enkel probleem.

    Alleen: bij mij deed de router ook bedraad niets meer. Als inderdaad bedraad via de router wel werkt maar alleen draadloos niet KAN dat ook mijn inziens niet aan Ziggo liggen. De verbinding naar de router is immers kennelijk prima.

    Conclusie: Heel vervelend want weer extra kosten, maar een goede nieuwe router kopen kan soms wonderen doen.
     
  6. Draadloos netwerk werkt spontaan niet meer, herstel, Wel weer

    Ik kan me hier bij aansluiten, maar ik wil tevens een ander geluid laten horen.

    Zelf heb ik een Linksys WRT54G router en ruwweg iedere 2 dagen, soms vaker, kon ik niet meer draadloos het Casema netwerk op. Dat was vanaf april 2008 toen ik Casema klant ben geworden. Googlen leerde me dat meerdere gebruikers dit probleem hadden, met name tussen Linksys en Casema. Geen oplossing echter, wel bypass via Router aan/uit. Zelfde resultaat kun je bereiken via het router configuratie tool, funktie Status-DHCP-Release-Renew (hoef je niet naar de router te lopen).
    Heel onbevredigend allemaal, wanneer de oorzaak van het probleem niet bekend is.

    Net zo onbevredigend, maar wel geappricieerd, is dat het probleem plots WEG is! Al minstens een dag of 10 ben ik de verbinding met het netwerk niet meer kwijt geweest ! Aan mijn kant niets gewijzigd, geen nieuwe WL-card o.i.d. of andere router instellingen bijv. Vraag is dus, wat is er aan de Ziggo (Casema) kant veranderd de afgelopen weken ???
    We weten dat de snelheden door Ziggo met 25% zijn opgewaardeerd, maar wat is er nog meer veranderd in hun netwerk ?
    Onbevredigend, maar ik ben er wel blij mee.

    Ik neem aan dat Ziggo-netwerk-technici dit forum ook volgen. Mogelijk dat zij nu een verklaring van het probleem en de oplossing kunnen geven en dat met het forum willen delen ? Alvast bedankt.
     
  7. Voordat er verkeerde conclusies getrokken gaan worden, Ziggo kan geen enkele invloed uitoefenen op het wireless netwerk bij je thuis. Als de internetverbinding bekabeld werkt, en wireless problemen geeft kan dit niet door Ziggo veroorzaakt worden.

    Als de internetverbinding bekabeld prima functioneerd terwijl wireless problemen geeft word dat door iets veroorzaakt in en rond je eigen situatie, maar niet door Ziggo.

    Als door een storing vanuit Ziggo de verbinding wegvalt of problemen geeft dan geeft bekabeld dezelfde problemen als wireless en werkt het niet of slecht.




    Dit is een andere situatie zoals jij het beschrijft. Hierbij verloor de router de verbinding waarbij het zowel bekabeld als wireless niet meer werkte. In dit topic gaat het erom dat er problemen zijn met de wireless verbinding ondanks dat de bekabelde verbinding probleemloos werkt -> dit is dus per defenitie geen probleem wat vanuit Ziggo veroorzaakt word of kan worden.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina