1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Draadloos netwerk werkt spontaan niet meer

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door RitselNet, 6 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik hoop via deze weg hulp te krijgen, het is nl. absoluut niet mogelijk bij de helpdesk van Ziggo te komen. Na het ingeven van je postcode (in menu 4) voor het melden van internet-storing valt de verbinding weg.

    Het probleem is misschien eenvoudig, sinds enkele dagen werkt draadloos internet niet mee. Heeft meer dan 1/2 jaar prima gefunctioneerd. Er zijn geen nieuwe apparaten aangesloten en het netwerk is volledig beveiligd, dus geen invloed van buitenaf.

    Er staat een Motorola 5121 modem en een Belkin N router, er zijn 2 laptops en 1 PC draadloos verbonden met de router. In de Casema tijd heb ik de tip gekregen de router op een vast IP adres in te stellen + vast subnet + vast gatweway adres. Ook de DNS vast ingesteld. Netjes de router gekloont en ik hoefde alleen om de paar dagen even de laptop rechtstreeks aan internet te hangen, kon daarna de router weer aan internet hangen en het werkte prima. Nu dus niet meer.

    Als ik het forum volg zou ik alles op automatisch moeten zetten, dat heb ik ook geprobeerd. Soms geeft de router even aan dat hij verbinding heeft met internet, maar zodra je naar internet toe wilt valt de verbinding weg.

    Voor alle duidelijkheid, als ik de laptop rechtstreeks met een kabel in de modem prik geeft hij na een paar keer internet opstarten een verbinding en kan ik op internet doen en laten wat ik wil.

    Ik ben benieuwd wie dit probleem met me wil oppakken ?
     
  2. Sowieso altijd op DHCP zetten en geen vast IP adres. Dat je voorheen af en toe de latop even rechtstreeks moest aansluiten geeft al aan dat het nooit goed gewerkt heeft.

    Gewoon vanaf nieuw aansluiten en dan zou het gewoon moeten werken. Natuurlijk wel even de juiste beveiliging instellen.
     
  3. Ik denk dat je router niet in orde is. Ik begrijp dat hij een half jaar oud is dus ga ermee terug naar de winkel.

    Elke paar dagen je laptop "aan het internet hangen" vind ik ook niet normaal. Ik vermoed dat daarmee je IP lease vernieuwd werd zodat je ingevoerde IP in de router kon werken.

    Werkt de router wel als je een utp kabel naar je computer legt? Dan zijn wellicht je draadloze instellingen veranderd moet je die aanpassen.
     
  4. M.a.w. je router doet 't wel, alleen gaat 'r iets mis met WiFi. Heeft je buurman per ongeluk sindskort een draadloos netwerk aangelegd? Of iets anders wat je wifi stoort. Heb je wel verbinding met de andere apparatuur op je netwerk? Geeft je netwerkkaart de kwaliteit van de verbinding weer en is die goed?
    Staat er een dect-basis station naast je wifi-router, die storen ook.
    Iets in die richting.
     
  5. Reactie op laatste 3 berichten

    Bedankt voor het meedenken. Heb alles dmv harde reset volledig opnieuw ingesteld, alles op automatisch. Kwam inderdaad enkele seconde op internet via een utp verbinding met de router, daarna was het feest weer over. Zit nu gewoon met een utp kabel rechtstreeks op de modem en kan op internet (maar da's niet de bedoeling).

    Wat betreft een defect aan de router, daar geloof ik niet zo in, heb ook nog een vrij nieuwe linksys liggen en die heeft hetzelfde probleem dat ik via de router niet op internet kom.

    Wifi is m.i. het probleem niet, alle pc's hebben perfect verbinding met de router, ik kan vanaf iedere pc draadloos de router bereiken via 192.168.2.1 en kan alle instellingen veranderen.

    Weet iemand misschien of Ziggo e.e.a. heeft aangepast. In mijn oude configuratie in de router had ik alles statistisch gezet i.p.v. dynamisch, de IP stond op 83.117.52.65 / subnet op 255.255.252.0 / Gateway op 83.117.52.1.
    De afgelopen dagen via ipconfig gekeken en toen kreeg ik in beeld een ander ip adres, nl. 94.208.157.4, hetzelfde subnet en als gateway 94.200.156.1 Die instellingen ook op dezelfde manier gedaan als voorheen en ook weer zonder succes.
    Ik las wel ergens dat de DNS van Ziggo anders is geworden dan van Casema, maar ik kan nergens het secundaire adres vinden. Het nieuwe zou moeten zijn 83.80.1.236

    Het blijft een uitdaging, maar het werkt nog steeds niet. Nogmaals help ?
     
  6. Probeer het nog eens door het WAN gedeelte van je router op auto te zetten (DHCP). Het LAN gedeeltje maakt hier niet uit.
    Zet vervolgens je modem en router uit en wacht even. Zet modem weer aan en wacht tot alle lampjes brangen (indien van toepassing), hierna router aanzetten. Nu heeft de router als het goed is zich aangemeld bij het netwerk van Ziggo. Internet connectiviteit zou nu goed moeten zijn, zowel WiFi als UTP.
     
  7. Met subnet 255.255.252.0, ip adres 94.208.157.4 en gw 94.200.156.1 gaat 't inderdaad niet werken, ook niet met pc via utp op de router. De gw zit dan namelijk in een ander subnet... En dat zou een configuratie fout zijn van de dhcp-server van Ziggo. Eventueel kun je dan als nog alles 'hard' configureren en als gw 94.208.156.1 proberen. Of 94.208.157.1. (Of een ander andere tig adressen die in 't zelfde subnet vallen...)

    Wat is de ip-config van je PC als je rechtstreeks op 't modem zit? Ook in de 94-range? Zelfde dhcp-server?
    Gebruikt je router 't zelfde mac-adres als je PC die je op 't modem aangesloten had? Of z'n eigen mac-adres? Indien dat laatste, dan zou je die nog kunnen klonen.
     
  8. draadloos internet

    Het ligt aan ziggo ,ze willenhet alleen niet toegeven .Sinds ze zijn samen gegaan is er software matig verandert ,waar de routers niet goed op reageren.Een router hoort zich elke dag aan te melden ,maar doet dat dus nu niet.Het enige wat helpt is de stekker er even uit te trekken.

    Sitecom en meerdere fabrikanten hebben al een klacht tegen ziggo gemeldt.

    Maar als je ziggo belt zeggen ze dat het aan jou ligt,,leugenaars

    Dus veel belle en klacht emails naar ziggo sturen.
     
  9. Dat lijkt mij heel sterk. En al helemaal nadat ik de zin 'sinds ze zijn samen gegaan' las, had ik helemaal geen vertrouwen meer in jouw opmerking.

     
  10. Wat een onzin....

    het TCP/IP protocol is een gegeven wat vast gelegt in normeringen. Wanneer je gebruik maakt van een router heeft Ziggo alleen invloed op het WAN ip adres. Deze kunnen ze wijzigen in een ander adres en ze kunnen bepaalde poorten blokeren. Maar op een router hebben ze geen enkele invloed.

    Prima dat iemand zich in een discussie mengt, maar getuige het aantal posts wat jij hier gedaan hebt.
    En het feit wat je te melden hebt lijkt me dit weer domweg een geval van ordinair stoken.
    Als je niets zinnigs te melden hebt, doe het dan gewoon niet......

    Gratis advies:... Get a life!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina