1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Internet omgeving Alkmaar traag?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door meermeer, 6 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Met "buren-effect" wordt bedoeld dat letterlijk de buren in de straat dezelfde bandbreedte delen. Dus alsof er een 100Mbit UTP netwerk in de hele straat zit. Als jij alleen bent heb je dan 100Mbit, komen er meer mensen online dan verdeel je die bandbreedte. Dat is dus niet zo met kabelinternet, je hebt allemaal je eigen data-stukje.

    Wat wel kan (maar dat geldt ook voor ADSL en andere netwerken) is dat de backbone lijnen of routers in het netwerk 'vol' raken. Er is een bekend probleem met de newsserver bijvoorbeeld dat zorgt dat de snelheid van de newsserver en de andere servers in Alkmaar bij Multikabel inzakt gedurende de avond-uren. Dat probleem zit niet in de newsserver zelf, die heeft genoeg capaciteit, maar ergens op het onderliggende netwerk en is nog steeds niet gevonden/opgelost. Aangezien rickbakker de speedtestjes ook met de speedtest-server in Alkmaar deed kan dat mede een reden zijn. Is de snelheid op andere testservers bij speedtest.net wel stabieler ?
     
  2. hier ook,precies hetzelfde verhaal,al vanaf vrijdag.
    2 vrienden van mij in hetzelfde gebied ook,precies hetzelfe abbo en precies dezelfde problemen.

    ik heb wel gebeld en 1 van de vrienden ook.
    bij ziggo zijn ze nu bezig met het "administratieve" systeem,en daardoor kon men geen "ticket" aanmaken of de storingen bekijken of doorzetten.

    toch wist men mij wel WEER te vertellen dat het waarschijnlijk aan mij lag...
    dit terwijl er al 4 monteurs zijn geweest in de afgelopen 2 maanden die hebben "geconstateerd" dat het hier allemaal pico bello in orde is. [daar heb ik namelijk in geinvesteerd.]

    en natuurlijk had ik mijn modem al WEER een keer gereset.
    iets wat volgens de monteurs weinig tot niets uit maakt.
    ik mag nu echt wel vinden dat ik besodemieterd word.

    ziggo bied de bundel* http://www.ziggo.nl/producten/alles-in-1/extra

    met snelheden van
    downloaden met 16.000 kbit/s, uploaden met 3.000 kbit/s

    die snelheden zijn al beloofd vanaf?!
    maar men verkoopt dit abbo nu ook met deze specificaties,waarvan de upload helemaal nog niet gehaald kan worden,in ieder geval niet geleverd word. [iets verkopen dat je niet levert mag niet]

    wekelijks moet ik de helpdesk bellen over 1 van de diensten uit mijn BUNDEL die gewoon niet goed of helemaal niet meer werkt.
    of het nu gaat om telefoon,internet,of tv...

    volgens de helpdesk heeft het pas weer zin om te bellen vanaf "maandag middag" tot die tijd kunnen ze niets...
    ik heb maandagmiddag een afspraak met een advocaat.
     
  3. Sja ik heb hetzelfde....

    Nou het buren-effect bestaat wel dergelijk, dit wordt namelijk gewoon overboeking genoemd.

    Bij mij is het ook niet best, overdag kan ik snelheden tot 14/15 Mbit halen en dat is goed te noemen. Echter zodra men het eten in nederland heeft genuttigd zie je de snelheid soms met 50% zakken. Het word gewoon tijd dat ze eens de CMTS gaan splitten, er is gewoon te weinig capaciteit, iets anders is bijna niet mogelijk... Ik WEET dat andere providers namelijk een standaard overboeking gebruiken van 1:40. Dat wil zeggen dat als iedereen tegelijkertijd met dezefde verbining gaan downloaden dat je maar 1/40 ste van de snelheid kan krijgen als de maximale capaciteit is bereikt.

    Stel er zijn 10 mensen in de wijk die een 16 Mbit abbo hebben en je hebt een 100 Mbit aan de achterkant dan ga je al nat dacht ik zo.

    Maar goed, het is erg lastig om Ziggo hiervan te overtuigen, een CMTS splitten kost veel geld.

    Ik zou van Ziggo wel eens een grafiekje willen zien van de CMTS waar ik achter zit ( postcode 1761 Anna Paulowna ).

    Ik ga maar weer eens met ze bellen.

    Greetingz.

    Neox.
     
  4. het is nu maandag... dus ik probeer weer eens te bellen naar de helpdesk want ik heb nog steeds last van een zeer slechte verbinding/snelheid.

    de wachttijd is langer dan... probeert u het later nog eens...
    maar zelfs de storing word niet vermeld op de storingspagina van ziggo.
    dit terwijl er hier al meerdere klachten zijn gemeld met hetzelfde probleem.

    en dit probleem al vanaf "vrijdag" speelt.
    en iedereen houd gewoon zijn mond,zelfs de MGV op dit moment.
    het ligt zeker weer aan de klant zijn configuratie ?!
     
  5. Eh... wat heeft de MGV hiermee te maken ??
    Verwacht je dat wij nu voor jou gaan bellen terwijl je verder geen gegevens doorgeeft op het forum? Geen idee wat voor problemen jij hebt, of waar jij woont (je hebt geen gegevens in je profiel staan wat we kunnen zien).

    Er zijn inderdaad wat meldingen van mensen die de snelheid op de newsserver niet halen, da's een bekend probleem waar Ziggo nog geen oplossing voor heeft.

    Blijkbaar heb jij een probleem met je aansluiting die de snelheid niet haalt, maar of dat een generiek probleem is in jouw gebied valt niet op te maken uit je berichten.

    In elk geval moet je de helpdesk bellen en je modem na laten kijken, dat kunnen ze op afstand doen. Als dat goed is (signalen) en je vertelt er bij dat je dit al langer hebt en dat er met je eigen installtie niets aan de hand is volgens de monteurs (dat moeten ze in het klantensysteem terug kunnen vinden) zullen ze vermoedelijk wel dieper gaan graven of het een generiek probleem in je wijk of omgeving is. Maar als je het niet meldt gaat niemand iets doen vrees ik.

    Als er een generiek probleem in een bepaald gebied is kunnen we als MGV wel navragen bij Ziggo of dit bekend is en wat ze er aan gaan doen, maar eerst zul je toch wel zelf wat actie hiervoor moeten ondernemen en kijken of het een algemeen probleem is of toch iets met je modem.
     
  6. dit topic gaat niet over "newsserver problemen", ik geef dan ook duidelijk aan dat ik "dezelfde" problemen ondervind als de OP.
    al vanaf vrijdag heb ik die [zelfde] problemen.


    wat de MGV hier mee te maken heeft?
    de helpdesk verwijst mij regelmatig naar de MGV [forum] als men er daar niet uitkomt,dat heeft de MGV er dus mee te maken.

    het topic onderwerp geeft mijn locatie al aan.
    uit de bijdrages is makkelijk te begrijpen dat het om heel omgeving Alkmaar gaat en het dus niet 1 postcode gebied betreft,dus ik snap uw opmerking niet helemaal.

    ook had u kunnen lezen dat ik er al melding van gemaakt heb,maar dat men alleen geen tickets aan kon maken vanwege werkzaamheden aan het systeem.

    of is het soms de bedoeling om met mij een off topic discussie aan te gaan omdat ik in mijn irritatie over de gang van zaken ook de MGV noem?
     
  7. Laat nou net Alkmaar van UPC zijn :mrgreen:

    Misschien verstandig iets specifieker te zijn... (en de frustratie iets te verbergen naar mensen die niks aan dit probleem kunnen doen)
     
  8. Grabbit

    Je zou even naar http://www.altbinz.nl/ kunnen gaan en altbinz downloaden.
    Ik gebruik deze nu ook in plaats van grabbit en geen dippen tot 0 meer.
    Heb zelfs al een record snelheid van 1000Kb/s gehad! Waar grabbit niet hoger dan 700 kwam. Maar kan natuurlijk ook zijn dat ziggo wat aan hun server hebben gedaan.

    Gr rick
     
  9. ach heb hetzelfde probleem, lijkt wel of ik de downstream heb van het goedkoopste abo op de newsserver..... Echt heel leuk.

    Denk dat ik maar overstap op XS4ALL ofzo of Tele2..

    Ben al dagen, weken aan het mailen, bellen. Aangetekend schrijven doen ik niet kost me te veel. Maar tot op heden nog geen reactie.

    De hoogste downstream die ik heb gemeten vanaf de newsserver is 700 kbsec, doe je de speedtest op speedtest.multikabel.nl dan geeft hij iets hoger aan maar nog steeds niet wat ik moet hebben en waar ik voor betaal.

    Ik betaal (:censored:) 64 euro in de maand daar mag je toch best wel wat voor verwachten mag ik hopen...... :no:

    Postcode: 1705 LR

    Normaal is downstream 1,7 Mb nu op ditmoment van schrijven een zielige (:censored:)358 Kbsec......

    En bedankt he. Ben ze wel aan het spammen op dit moment met klachten, net zo lang ik iets heb gehoord wat bevredigend is.
     
  10. @tijgetje57:
    Wat geeft www.speedtest.net voor snelheden bij verschillende testservers? Zijn die wel goed of is je algemene snelheid ook slecht of is het alleen de newsserver en de speedtest.multikabel.nl ?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina