1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Kan weer bepaalde websites niet meer bezoeken.

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door topmusic, 5 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Gisternacht is mijn verbinding weggevallen en na 's-morgens modem resetten en herstarten linux router bleek dat ik ineens in een Casema IP blok zat,

    Blijkbaar is ziggo begonnen met de migratie van de @home klanten...
    (overigens was dit onderhoud op mijn post code uiteraard niet gemeld op de web site :sad:)

    Nu is een nieuw IP adres natuurlijk geen ramp, maar vanaf dat moment:

    • is mail.home.nl niet meer bereikbaar via de SMTP poort 25, dus kan geen email meer verzenden. Ophalen via POP poort 110 werkt vreemd genoeg nog wel :confused:
    • Bepaalde web sites zijn niet meer bereikbaar o.a. http://www.zweefvlieg.net
    • mail.home.nl veranderen in smtp.home.nl lijkt te werken, maar controleert blijkbaar op afzender, want de uitgaande emails vanaf mijn linux worden nu gebounced met "550 Sender verify failed"
    Kortom, genoeg problemen om maar weer eens in de wacht te gaan staan :rolleyes::censored:
     
  2. zweefvlieg.net kan via adsl ik wel bekijken.
    Hema deed het vanochtend ook goed.
     
  3. Vanaf gisternacht dezelfde symptonen hier in Zwolle. Bepaalde domeinen niet te bereiken, uitgaande mail server werkt niet. De helpdesk van Ziggo geeft niet echt zinnige antwoorden. Het ergste is dat de Ziggo-site geen storingen meldt. Nooit eerder problemen gehad, maar heb de horror stories wel gelezen.

    Vandaag wordt m'n modem vervangen, maar die oplossing slaat nergens op. Diverse mensen in de buurt hebben exact dezelfde problemen.

    Nu ontdek ik dat smtp.ziggo.nl wel verbindingen voor uitgaande mail accepteert. De Ziggo-site geeft doodleuk aan dat mail.home.nl zou moeten werken, not! Ik was al overgestapt op een eigen mail-server.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 okt 2008
  4. DNS problemen in Zwolle

    Ja hierzo hetzelfde gezeik, ik wordt er nu wel een beetje flauw van....de helpdesk doet net of je achterlijk bent en zegt dat je een systeemherstel op je pc moet uitvoeren ??????? De storing wordt niet gemeld op de website van Ziggo....als het deze week niet opgelost is dan stap ik op....! Dan ga ik Tele2 eens proberen, dan is de snelheid ook nog eens hoger voor minder geld. ZIGGO BEDANKT!
     
  5. Nog steeds geen webpagina www.ingcard.nl te openen,
    als andere wel kan openen dan ligt bij mij in de buurt netwerk niet goed.
    En ik was al vanaf 25-10-2005 bij casema geen problemen geweest zoals internet als telefoon.
    En nu vanaf eind augustus 2008 problemen met internet en telefoon ,wij zelf kan niet bellen vanwege doofheid maar mijn dochter 5 jaar zegt dat de telefoon hakken en kraken.
    en OpenDNS werkt niet bij mij die zegt oops,you aren't using opnenDNS yet!!!

    Zulke problemen vind ik niet leuk meer en de helpdesk via internet hele dag bezig te zeggen zelf computer problemen oplkossen...
     
  6. Die doet het hier ook niet, dus dat is er blijkbaar nog een van het bogonlijstprobleem (zie http://en.wikipedia.org/wiki/Bogon_filtering) waar ze achteraan moeten. Zou ik gewoon (weer) melden bij Ziggo.

    Die snap ik eerlijk gezegd niet. Wat heb je precies gedaan?
     
  7. Bedankt voor je reactie, ik zit ook in Zwolle (stom, had ik natuurlijk even moeten melden).
     
  8. storingen

    Hierbij wil ik vandergugten hartelijk danken voor de gouden tip om de uitgaande mailserver te veranderen.
    Ik kom eveneens uit Zwolle en was onderhand de wanhoop nabij, ik moest belangrijke mail verzenden, en dankzij deze tip is dat net precies gelukt!:thankyou::thankyou::thankyou:
     
  9. Nou, vanmorgen de hell desk gebeld, en inderdaad geen nuttige info (nee meneer, het ligt niet aan mijn virusscanner), behalve dan de bevestiging dat het een bekend probleem is.

    Op mijn vraag waarom deze storing dan niet op de site, teletext (heb ook ziggo digitale TV) en het 0900 menu vermeld wordt, kon de ziggo medewerker geen antwoord geven.
     
  10. storingen

    Die van die hell desk houden we erin :oyeah:
    ik kan intussen weer op bepaalde websites inloggen, hopenlijk is de ellende dan nu voorbij!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina