1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Kan weer bepaalde websites niet meer bezoeken.

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door topmusic, 5 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,,

    Ik heb precies het zelfde probleem. Sinds 2 weken geleden, kan ik bepaalde sites niet meer bezoeken. Hier in mijn dorp, zijn er meerdere mensen met ziggo die ook deze sites niet kunnen, bezoeken maar ook mensen waarbij het wel gaat.
    Ook de sites die hierboven zijn gepost kan ik niet bezoeken. Wel kan ik de sites in de first post bezoeken.
    Mijn ip bevind zich in deze reeks
    94.208.0.0 - 94.208.1.255

    -------------------------------------------


    C:\Documents and Settings\xxxx>tracert netgame.com

    Bezig met het traceren van de route naar netgame.com [206.82.201.73]
    via maximaal 30 hops:

    1 1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1
    2 7 ms 8 ms 8 ms 5ED00001.cable.ziggo.nl [94.208.0.1]
    3 6 ms 8 ms 11 ms 10.0.17.2
    4 12 ms 7 ms 8 ms 5350043A.cable.casema.nl [83.80.4.58]
    5 11 ms 8 ms 8 ms bb1-ae6-10.amsix-nikhef.home.nl [213.51.158.168]

    6 7 ms 8 ms 8 ms adm-b3-link.telia.net [80.239.193.145]
    7 7 ms 13 ms 8 ms adm-bb1-link.telia.net [80.91.254.126]
    8 19 ms 16 ms 16 ms ldn-bb1-pos7-0-0.telia.net [213.248.65.149]
    9 106 ms 91 ms 98 ms ash-bb2-link.telia.net [80.91.254.214]
    10 97 ms 94 ms 99 ms coxcable-ic-128352-ash-bb1.c.telia.net [213.248.
    102.138]
    11 172 ms 166 ms * rsmtdsrj02-ge710.0.rd.oc.cox.net [68.1.0.189]
    12 171 ms 177 ms 174 ms ip68-4-13-70.oc.oc.cox.net [68.4.13.70]
    13 164 ms 169 ms 169 ms ip68-4-13-190.oc.oc.cox.net [68.4.13.190]
    14 174 ms 177 ms 167 ms wsip-64-58-152-166.oc.oc.cox.net [64.58.152.166]

    15 * * * Time-out bij opdracht.

    Iemand al een oplossing gevonden? Ziggo heeft beweerd geen sites te blokkeren dit geloof ik.
    Ook heb ik al een openDNS geprobeerd. Dit werkt ook niet. Aan de router legt het ook niet, want heb
    het ook al geprobeerd zonder router met het zelfde resultaat.
    Geblokkeerd ben ik ook niet op de site die ik niet kan bezoeken.
     
  2. Ik ben bang zat ze ons in de kou laten staan. Ik heb al 3 keer een storings formulier ingevuld omdat ik ook minstens 1 site niet kan benaderen sinds ik een ip adres uit de 94.x.x.x reeks heb gekregen. Reactie: ligt aan de site (in dit geval vodafone) maar dat klopt niet want een familielid kan wel die site benaderen en zit ook bij Ziggo.

    Volgens mij hebben ze weer een nieuwe ip reeks in gebruik genomen en klopt de routering van / naar dit netwerk voor geen meter....

    In het verleden heb ik ook al eens zo iets meegemaakt.

    Ik ben ex-orange klant en ben blijkbaar nu half-en-half gemigreerd maar denk je dat ze je hierover officiel informeren ? No way dus..

    Volgens mijn gegevens heb ik nu Internet Z3 terwijl er ergens anders staat
    Orange Cable Premium. Ook kan ik sinds vandaag niet meer bij pop.online.nl, daar haalde ik mijn email van op.
    Nu ben ik gedwongen om webmail te gebruiken...

    Oh wel, we zien wel wanneer Ziggo eens het fatsoen kan opbrengen om zijn klanten op de hoogte te houden van wat ze allemaal met je aan het doen zijn en niet van te voren al denken dat we niks weten en het dus wel aan ons zal liggen als iets niet werkt.
     
  3. Toch bewijst het log wat Ricko hierboven gepost heeft dat het probleem niet bij Ziggo ligt, maar ergens in een router ver weg bij cox.net. Die accepteert blijkbaar het nieuwe subnet niet, of er staat daar iets fout.

    Er bestaan wel meer rapporten uit het verleden van sites die een manier gebruiken om hackers en zo buiten de deur te houden die gebruik maken van illegale ip-adressen. Ze hebben tabellen met 'nog niet uitgegeven ip-adressen' in servers zitten waardoor die nooit antwoord zullen krijgen. Echter als de mensen die lijsten nooit aanpassen zal het bij nieuwe ip-ranges dus problemen opleveren. Slechte zaak waar de originele providers zelf helemaal niets tegen kunnen doen.
     
  4. Men[ziggo] zou namens de klanten wel een case kunnen openen bij de hostingprovider en vragen om een path back traceroute, lijkt mij. Voor de klanten is dit natuurlijk niet te doen.
     
  5. Klopt in zoverre dat dit ons (ex-Orangeklanten) al eens eerder is overkomen. Casema heeft toen wel degelijk actie ondernomen - de betrokken verantwoordelijke personen/instanties benaderd - voor die sites waar dit probleem niet vanzelf verdween. Dat moet Ziggo nu doen. De reactie die Crichton heeft gekregen, bewijst dat de huidige bezetting van de helpdesk in ieder geval op dit punt niet weet waar men het over heeft. Triest.
     
  6. Inderdaad, de communicatie is weer niet geweldig geweest. Ik heb vorige week zaterdag wel een brief gekregen over de werkzaamheden ('In principe merkt u niets van onze werkzaamheden...'), maar die was veel te algemeen. Gelukkig had ik, toen de verbinding maandagavond ineens wegviel en vervolgens geen enkele server meer te vinden was, de tegenwoordigheid van geest om over te stappen op de oude nameserver van Casema (mijn PC's gebruiken geen DHCP en hebben dus handmatig ingestelde nameservers).

    Gek genoeg accepteert de SMTP-server van Orange/Online nog steeds mijn uitgaande mail (en smtp.casema.nl doet dat nu ook). Ook kan ik hun POP3-server nog steeds benaderen.
    Wat gebruik je voor mail client? Kan het zijn dat die door de wijziging van de nameserver het IP-adres van pop.online.nl niet meer kan vinden?
     
  7. Als het één bepaalde aansluitende ip-range betreft moet misschien een inventarisatie gemaakt worden welke sites niet werken en zouden we dit in gang kunnen zetten door het gezamelijk bij Ziggo aan te melden. Maar als het om een willekeurig aantal sites gaat is dat misschien onbegonnen werk.

    Dus als iemand een nieuw topic kan starten en in de startpost dan bijhouden welke ip-range welke sites niet kan bereiken (en waar het stopt) kunnen wij dat bij Ziggo naar binnen proberen te schieten en kijken of die hierin iets kunnen betekenen.
     
  8. Toen ik na lange wachten eindelijk iemand aan de lijn kreeg en vermelde dat ik ineens een ander ip adres uit een andere reeks had gekregen zei hij dat dit 94.x.x.x een nieuwe reeks was waar ze of mee aan het testen waren of aan het experimenteren, de exacte bewoordingen weet ik niet meer. In ieder geval zit die 94.x.x.x reeks niet helemaal lekker qua routering.
     

  9. dns is niet het probleem:

    Server: dns-fe.casema.nl
    Address: 83.80.1.236

    Non-authoritative answer:
    Name: pop.online.nl
    Addresses: 80.12.242.216, 193.252.22.231, 193.252.22.232, 193.252.22.244
    193.252.22.250, 80.12.242.66


    Wonder boven wonder kan ik nu ineens weer wel bij pop.online.nl komen.
    Zou het dan toch helpen om een storing formulier in te vullen ?
    Nu https://my.vodafone.nl nog.....

    Wordt vervolgt......
     
  10. Mijn oude ip was een 81.x.x.x en nu idd 94.x.x.x, hebben ze verteld hoelang dat experimenteren duurd of dat ze ons uberhaupt op de hoogte willen gaan houden hiervan?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina