1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Kan weer bepaalde websites niet meer bezoeken.

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door topmusic, 5 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik ben blij :) :) :) dat ingcard.nl weer doet.
     
  2. Ook verbindingsproblemen

    Zo, ben nieuw hier en gelijk maar even de reden van mijn registratie toelichten. :oyeah:

    Dat heeft alles te maken met dit topic. Afgelopen zaterdag merkte ik dat bepaalde websites (met vermoedelijk veel zware db interactie) zoals hyves en marktplaats bijzonder moeilijk te bereiken waren. En als je dan eenmaal op de website terecht was gekomen, moest je vooral niet proberen verder te browsen binnen de website, want je kreeg constant de melding 'waiting for ...' links onderin.

    Na vaak refreshen en door blijven klikken op de desbetreffende knoppen kom je er nog wel eens door, maar het was niet meer de internet verbinding die ik kende. Zelfs het registreren op deze site ging niet zonder slag of stoot ...

    Vervolgens heb ik van alles geprobeerd; wireless router er tussenuit, opnieuw de verbindingen configureren, encrypties er tussenuit, ga maar door. Maar het feit dat ik met websites als nu.nl en 112groningen.nl wel altijd verbinding kan krijgen gaf eingelijk al aan dat de problemen niet bij mijn spullen liggen. Ik heb ook OpenDNS ingevoerd in mijn PC, maar ik krijg niet de indruk dat het helpt.

    Gister voor het eerst gebeld met Ziggo, die gaven aan dat 'ik in Deventer zat' (blijkbaar komt mijn verbinding volgens hun daar uit een pijpie gerold) en daar was een fikse storing. Maar dat geloofde ik niet. Temeer omdat mijn dns ws1.gr.home.nl is. Winschoten dus. Blijkt dat in hun nieuwe systeem deventer achter mijn naam staat en in het oude (CCUI2 en CAPS) gewoon Winschoten. Na mijn modem te hebben gereset (die gaf inmiddels aan een log van 500000 foutmeldingen te hebben, ook niet voor niks natuurlijk) met de callcenter medewerker afgesproken dat vandaag een monteur langs zou komen.

    Geen monteur gezien.

    Blijkt dat de monteurs eigenhandig hadden besloten dat ze niet langs hoefden te komen omdat mijn probleem in Deventer zat. Daar was namelijk een storing. Nu snap ik de problematiek die erbij komt kijken als je een nieuw systeem in gebruik moet nemen. En bij @home heb ik daar nog wat persoonlijke ervaring mee, dat is geen kattepis. Maar dat niemand mij even heeft gebeld met de mededeling dat er niemand kwam heeft bij mij wat kwaad bloed gezet.

    De callcentermedewerker kon niks anders dan volgende week maandag of dinsdag iemand langssturen om naar mijn signaal te kijken.

    Net alsof ik dan zomaar even vrij kan krijgen. En dan nog, ik krijg zo onderhand echt het idee dat de DNS servers het gewoon helemaal niet trekken.

    Waar ik nieuwsgierig naar ben is het volgende; ik laat mijn networking tabblad van de windows task manager openstaan om te kijken hoe het netwerkverbruik is. Ik kan zien dat ik zo ongeveer een periode van 30 sec tot een minuut best snelle verbinding heb. En dan een minuut of 2 helemaal niks. Of langer. Soms als je een nieuwe browser opent en je gaat naar een site als nu.nl, die altijd lekker snel laadt, kan het zijn dat de site waar je op zit te wachten opeens ook weer verbinding krijgt. Net alsof je je een weg door het wereld wijde web moet banen. Alsof je moet vechten om een plaatsje op de digitale snelweg.

    Hollen en stilstaan.

    Ik ben benieuwd of jullie dit herkennen. En ook ik had bij @home nooit ergens problemen mee en was heel erg tevreden.
     
  3. Van Orange GPRS naar 94.x

    Voor mensen met een Orange mobiel die met hun Ziggo thuisservertje willen verbinden:

    Verbindingen _vanaf_ het Orange GPRS netwerk:

    inetnum: 62.234.240.0 - 62.234.255.255
    netname: ORANGE-GPRS
    descr: Orange Mobile GPRS Customers with dynamic IP addresses
    descr: Orange Breedband Nederland B.V.

    _naar_ het nieuwe 94.208.0.0/13 netwerk werken ook niet.

    De trace loopt ergens in het Orange netwerk dood. Ik heb vandaag contact opgenomen met het NOC van Online Breedband (vroeger Orange Breedband), en die erkenden het probleem en gingen het insteken bij Orange Mobile.

    Zou dus op korte termijn gefixt moeten worden.
     
  4. Stroomstoring treft Nikhef en AMS-IX

    Ik las ergens op een nieuws-site dit> zoals ik al zei dat er storingen waren in A-dam? Stroomstoring treft Nikhef en AMS-IX Dinsdag 28 oktober 2008, 10:10 - Het datacenter Nikhef is maandagavond getroffen door een stroomstoring. Dat had onder meer gevolgen voor de Amsterdam Internet Exchange (AMS-IX). "Om zes minuten over negen deed zich een storing voor in de UPS bij Nikhef, waardoor alle klanten van Nikhef werden getroffen", vertelt Anna Kocks van de AMS-IX.
    Behalve de AMS-IX hebben ook veel providers apparatuur staan bij Nikhef. In totaal duurde de storing twee uur. In de verkeersgrafiek van de AMS-IX zijn de gevolgen duidelijk te zien. "Er is een hap van 200 Gigabit per seconde uit de grafiek verdwenen." Een deel van het verkeer dat normaal wordt afgehandeld door de AMS-IX werd maandagavond overgenomen door de London Internet Exchange. Nikhef is één van de zes locaties waar de AMS-IX apparatuur heeft staan. Hoewel het science-park waarop het datacenter staat, de bakermat was van de AMS-IX, is Nikhef volgens Kocks 'geen core-locatie' meer. "De core switches zijn sinds 2007 ondergebracht bij andere locaties."
    Groetjes Rolf
     

  5. Microsoft Windows [versie 6.0.6001]
    Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.
    C:\Users\son212>tracert www.youtube.com
    Traceren van de route naar youtube.l.google.com [208.65.153.253]
    via maximaal 30 hops:
    1 3 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1
    2 7 ms 6 ms 5 ms 10.212.192.1
    3 6 ms 7 ms 6 ms csw1-vlan201.assen1.dr.home.nl [213.51.132.193]
    4 11 ms 8 ms 7 ms csw2-pc107.zwoll1.ov.home.nl [213.51.157.42]
    5 10 ms 10 ms 13 ms gn-rc0002-cr102-ae3-0.core.as9143.net [213.51.15
    7.100]
    6 13 ms 11 ms 11 ms asd-tr0409-cr101-ae2-0.core.as9143.net [213.51.1
    58.16]
    7 12 ms 11 ms 12 ms core1.ams.net.google.com [195.69.144.247]
    8 13 ms 34 ms 19 ms 209.85.248.93
    9 19 ms 17 ms 14 ms 209.85.254.101
    10 133 ms 109 ms 87 ms 66.249.95.146
    11 87 ms 86 ms 89 ms 72.14.236.214
    12 88 ms 97 ms 97 ms 72.14.196.230
    13 91 ms 91 ms * 72.14.196.234
    14 * * * Time-out bij opdracht.
    15 * * * Time-out bij opdracht.
    16 * * * Time-out bij opdracht.
    17 * * 180 ms youtube.com [208.65.153.253]
    De trace is voltooid.
     
  6. Ehm, heb je dit probleem nog steeds ?
    Het topic is ondertussen paar maanden oud, waarom stuur je nu de traceroute output ?
     
  7. door omstandigheden heb ik de topic niet kunnen volgen ,maar zag dat ik deze week eindelijk een mail terug heb gehad van ziggo ,dat ik maar moest bellen.
    en idd heb het probleem nog steeds ..you tube kom ik wel op maar als ik een trailer bekijk ,ligt het internet eruit..

    en van zo`n trace heb ik verder geen verstand ,had gehoopt dat iemand een goeie oplossing had..


    ik zal ze binnenkort wel bellen mijn rekeningen,snelheid klopen nl ook niet..

    mvg son212
     
  8. Wat bedoel je precies met "mijn internet ligt eruit als ik een trailer van youtube bekijk" ??
    Zie je alleen die trailer niet, of kan je na het bekijken verder niet meer internetten naar andere pagina's ? En indien dat laatste zo is, wat moet je dan doen om wel weer internet verbinding te krijgen ?
     
  9. op youtube kan ik wel komen ,maar ik kan een filmpje/trailer maar een paar sec zien,tot de buffer ophoud.
    dan heb ik geen draadloos-internet meer .
    alleen als ik mijn linksys opnieuw opstart kan ik pas weer internetten .

    als ik bij een ander draadloosnetwerk inlog bij mij in de straat ,kan ik wel die trailers zien zonder problemen..
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina