1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Kan weer bepaalde websites niet meer bezoeken.

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door topmusic, 5 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Meer kun je niet doen als ISP. Dit topic laat maar weer eens duidelijk zien hoe complex de netwerken, die als het internet aangeduid worden, in elkaar zitten. CeeS vroeg wat er moet gebeuren en contact opnemen is eigenlijk het enige wat Ziggo kan doen. Verbinding leggen tussen ingcard.nl en Ziggo's "nieuwe" ip-range gaat ergens mis, maar alleen de eigenaars van de netwerken waar het mis gaat kunnen er iets aan doen (al dan niet aangestuurd door Ziggo).
     
  2. Ik kan al 3 weken niet op www.ingcard .nl Heb dit al via e-mail bij Ziggo gemeld maar nog geen resultaat. Als ik inlog via mijn verbinding op de omgeving van mijn werk kan ik gewoon naar de site surfen. Is dus echt een Ziggo probleem.
     
  3. @Banaan: ik zou even een paar posts terug lezen, dan zie je dat Ziggo er alles aan gedaan heeft om ING te overtuigen dat het probleem bij een netwerk device aan "hun" kant ligt, die het 94.x.x.x netwerk niet door laat.
     
  4. Ik heb niet eerder kunnen reageren, want ik was druk bezig een alternatieve Internet service provider te zoeken.
    Dit schijnt namelijk de eerste gedachte te zijn bij mensen met hetzelfde probleem. wat dus inhoud dat het aantal meldingen met factor x vermenigvuldigd kan worden?
    Heeft ziggo een speculatie gemaakt wat x is? Ben wel benieuwd namelijk wat voor klant/provider relatie ik aan zou gaan.
    4 weken na dagtekening van brief kan op worden gezegd.
    Ik heb hard getwijfeld, maar in het algemeen ben ik wel redelijk tevreden,
    Storingen en traag internet zijn redelijk bijgetrokken.
    Hoop wel dat mijn moeite op prijs word gesteld en dat mijn vertrouwen niet misplaatst is, dat alles alsnog gaat werken.

    Ik heb ingcard weer gesproken, ze zeggen dat ziggo en wanadoo aan het probleem werken, is dat ook zo?

    Wie is trouwens deze content provider?
    Waarom zou een consument een content provider moeten aanspreken?
    Heb ik een abbonnement lopen bij deze content provider?
    Stel dat de producent van mijn tv mij straks gaat vertellen dat ik geen beeld heb, maar dat zij daar niets aan kunnen doen en dat ik via hun inkoopafdeling zelf een onderdeel moet traceren, die ook schijnbaar een verantwoording daarin heeft??

    Met een eerlijk antwoord kan ik mee leven, met een mooi geformuleerd helpdesk antwoord schieten er allerlei nieuwe vragen bij mij op.

    Ik kan dus ook nog steeds niet op Ingcard.nl, om maar een voor mij belangrijke site te noemen.
    Hoe staat het trouwens met die andere sites die niet bereikbaar waren?


    Gelieve een tracert met een lft...
    Ik heb hier een trialware path analyzer pro uitdraai.

    Met vriendelijke groet,
    Eddy

    Using device eth0, 192.168.0.195
    LFT trace started at 13-Oct-08 16:56:29 West-Europa (standaardtijd)
    SENT ICMP TTL=1
    INCOMING IP: SRC=94.209.88.1 PROTO=1 TTL=62
    \->ICMP+ICMP: TTL exceeded; ICMP echo ID=32189 SEQ=15724
    RCVD ICMP type=11 code=0 SRC=94.209.88.1 PTTL=1 PSEQ=15724
    SENT ICMP TTL=2
    SENT ICMP TTL=3
    INCOMING IP: SRC=83.80.4.58 PROTO=1 TTL=253
    \->ICMP+ICMP: TTL exceeded; ICMP echo ID=32189 SEQ=15726
    RCVD ICMP type=11 code=0 SRC=83.80.4.58 PTTL=3 PSEQ=15726
    SENT ICMP TTL=4
    INCOMING IP: SRC=213.51.158.168 PROTO=1 TTL=251
    \->ICMP+ICMP: TTL exceeded; ICMP echo ID=32189 SEQ=15727
    RCVD ICMP type=11 code=0 SRC=213.51.158.168 PTTL=4 PSEQ=15727
    SENT ICMP TTL=5
    INCOMING IP: SRC=129.250.11.213 PROTO=1 TTL=251
    \->ICMP+ICMP: TTL exceeded; ICMP echo ID=32189 SEQ=15728
    RCVD ICMP type=11 code=0 SRC=129.250.11.213 PTTL=5 PSEQ=15728
    SENT ICMP TTL=6
    INCOMING IP: SRC=129.250.2.101 PROTO=1 TTL=249
    \->ICMP+ICMP: TTL exceeded; ICMP echo ID=32189 SEQ=15729
    RCVD ICMP type=11 code=0 SRC=129.250.2.101 PTTL=6 PSEQ=15729
    SENT ICMP TTL=7
    INCOMING IP: SRC=195.69.144.194 PROTO=1 TTL=251
    \->ICMP+ICMP: TTL exceeded; ICMP echo ID=32189 SEQ=15730
    RCVD ICMP type=11 code=0 SRC=195.69.144.194 PTTL=7 PSEQ=15730
    SENT ICMP TTL=8
    INCOMING IP: SRC=32.119.112.1 PROTO=1 TTL=248
    \->ICMP+ICMP: TTL exceeded; ICMP echo ID=32189 SEQ=15731
    RCVD ICMP type=11 code=0 SRC=32.119.112.1 PTTL=8 PSEQ=15731
    SENT ICMP TTL=9
    SENT ICMP TTL=10
    SENT ICMP TTL=11
    SENT ICMP TTL=12
    TTL 1 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=2
    TTL 8 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=9
    TTL 9 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=10
    TTL 10 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=11
    TTL 1 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=2
    INCOMING IP: SRC=10.0.17.2 PROTO=1 TTL=254
    \->ICMP+ICMP: TTL exceeded; ICMP echo ID=32189 SEQ=15740
    RCVD ICMP type=11 code=0 SRC=10.0.17.2 PTTL=2 PSEQ=15740
    TTL 11 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=12
    SENT ICMP TTL=13
    TTL 8 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=9
    TTL 9 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=10
    TTL 10 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=11
    TTL 11 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=12
    TTL 12 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=13
    TTL 8 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=9
    TTL 9 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=10
    TTL 10 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=11
    TTL 11 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=12
    TTL 12 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=13
    TTL 8 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=9
    TTL 9 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=10
    TTL 10 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=11
    TTL 11 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=12
    TTL 12 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=13
    TTL 8 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=9
    TTL 9 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=10
    TTL 10 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=11
    TTL 11 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=12
    TTL 12 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=13
    TTL 8 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=9
    TTL 9 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=10
    TTL 10 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=11
    TTL 11 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=12
    TTL 12 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=13
    TTL 8 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=9
    TTL 9 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=10
    TTL 10 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=11
    TTL 11 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=12
    TTL 12 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=13
    TTL 8 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=9
    TTL 9 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=10
    TTL 10 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=11
    TTL 11 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=12
    TTL 12 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=13
    TTL 8 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=9
    TTL 9 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=10
    TTL 10 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=11
    TTL 11 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=12
    TTL 12 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=13
    SENT ICMP TTL=14
    SENT ICMP TTL=15
    SENT ICMP TTL=16
    SENT ICMP TTL=17
    TTL 12 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=13
    TTL 13 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=14
    TTL 14 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=15
    TTL 15 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=16
    TTL 16 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=17
    SENT ICMP TTL=18
    TTL 13 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=14
    TTL 14 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=15
    TTL 15 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=16
    TTL 16 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=17
    TTL 17 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=18
    TTL 13 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=14
    TTL 14 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=15
    TTL 15 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=16
    TTL 16 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=17
    TTL 17 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=18
    TTL 13 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=14
    TTL 14 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=15
    TTL 15 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=16
    TTL 16 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=17
    TTL 17 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=18
    TTL 13 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=14
    TTL 14 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=15
    TTL 15 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=16
    TTL 16 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=17
    TTL 17 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=18
    TTL 13 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=14
    TTL 14 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=15
    TTL 15 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=16
    TTL 16 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=17
    TTL 17 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=18
    TTL 13 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=14
    TTL 14 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=15
    TTL 15 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=16
    TTL 16 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=17
    TTL 17 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=18
    TTL 13 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=14
    TTL 14 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=15
    TTL 15 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=16
    TTL 16 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=17
    TTL 17 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=18
    TTL 13 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=14
    TTL 14 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=15
    TTL 15 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=16
    TTL 16 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=17
    TTL 17 timed out, (resending)
    SENT ICMP TTL=18
    SENT ICMP TTL=19
    SENT ICMP TTL=20
    SENT ICMP TTL=21
    TTL LFT trace to 129.35.72.70/icmp
    1 94.209.88.1 22.6ms
    2 10.0.17.2 16.4ms
    3 83.80.4.58 10.4ms
    4 213.51.158.168 7.0ms
    5 129.250.11.213 21.7ms
    6 129.250.2.101 8.4ms
    7 195.69.144.194 16.8ms
    8 32.119.112.1 16.4ms
    ** [icmp no reply from target] Try advanced options (use -VV to see packets).
    LFT trace finished at 13-Oct-08 16:56:46 West-Europa (standaardtijd) (17.82s elapsed)
    Time spent tracing: 17.82s
     
  5. Als je een paar berichten terugleest dan zie je waar het mis gaat, dat blijkt ook uit de traceroute die jij hier post.

    Ingcard moet dit probleem dus oplossen, Ziggo kan dit niet omdat het niet in hun stuk van het netwerk zit, maar bij ing zelf. Blijkbaar wil ing niet communiceren met Ziggo (of met jou, verwijs ze eens naar het topic in dit forum, dan snappen ze misschien waar het mis gaat).
     
  6. Mag ik dit even iets nuanceren. Uit de trace blijkt dat Eddy helemaal niet bij het door IBM gehoste ING netwerk komt, maar blijft steken op het AT&T netwerk. Waarom is de grote vraag, daar zal Ziggo ook zijn hoofd over breken omdat het niet logisch is dat halverwege pakketjes gedropt worden. De noodzakelijk hop in het Verenigd Koninkrijk ([SIZE=-1]32.112.133.2) wordt niet gehaald en ik blijf van mening dat Ziggo bij AT&T moet aankloppen om te kijken waarom het daar misgaat. Ziggo zou hier een actieve rol in moeten nemen (ik zeg overigens niet dat Ziggo dat al doet, daar heb ik geen zicht op).[/SIZE]
     
  7. En ING zou dat ook moeten doen natuurlijk, die lijken zich er nu erg makkelijk van af te maken. Het gaat tenslotte ook om hun klanten.
    (ik heb ook geen zicht op wie wat doet...)
     
  8. Hi!

    Correct. En voor zover ik weet heeft ING met zowel Ziggo als Orange geen contact opgenomen. Ik heb de vraag bij Orange ook gesteld nu, omdat ik ook wel wil weten waarom ING zich zo raar en afhoudend opsteld. Het gaat 'maar' om een /13 bij ons, en bij Orange ook om een flinke range.

    Content provider is dus ING in dit geval, iemand die content aanbied.

    De vergelijking met een TV vind ik niet passen. De vergelijking zou dan meer zijn waarom kan ik Film 1 niet zonder decoder bekijken. Dat is meer iets in de juite richting :-)

    Bye,
    Raymond.
     
  9. Hi!

    En AT&T zegt wij pakken het correct aan, als een klant (lees: ING) filtering toepast moeten ze dat zelf weten. De vraag is dus inderdaad, waarom pakt AT&T het aan, en ING niet. Die vraag kan ING beantwoorden. Ik zeg, laat ze die bogon filters eens slopen daar. Dan is het ook voor Online/Orange weer operationeel.

    Wat op zich wel apart is dat een aantal andere content providers het wel doorhadden, die zijn benaderd via mail, en daar is het aangepast. Waarom ING dat niet kan is mij een raadsel. Mischien komt het niet verder als de helpdesk en is de standaard oplossing in het callscript: Meneer u moet Ziggo bellen. Of u internet via Online, dan moet u die bellen, suc6!

    Bye,
    Raymond.
     
  10. Je hebt zeker gelijk dat ING zich er makkelijk afmaakt. Je kunt je wel afvragen of een content provider (ING) over de kennis beschikt die noodzakelijk is om routing issues op te lossen. Ze zullen ongetwijfeld hebben gecheckt of hun platform nog draaide zoals het zou moeten en hebben geconstateerd dat het buiten hun bereik lag, wellicht weten ze niet waar ze het moeten zoeken (of stel ik ze nu te amateuristisch voor).

    Ik persoonlijk zie de taken echt gescheiden, de content provider is verantwoordelijk voor het server-platform, de ISP voor de route. Dit is puur mijn mening.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina