1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Gemeente Muiden: Vaarwel Ziggo, welkom UPC?

Discussie in 'Digitale TV - Zenders' gestart door Cyzor!, 5 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Het was altijd een klein Multikabel eilandje in UPC gebied. Samen met Laren was het een buitenbeentje: geen retourdiensten (internet/telefonie), andere storingsdiensten (uitbesteed ivm de afstand tot de 'normale' Multikabelgebieden), enzovoort.

    Laren is nu geen eiland meer (lag ingesloten door Casema), maar Muiden (en Muiderberg) nog wel. De reden voor de overname zal denk ik dus vooral door de geografische ligging bepaald zijn.
     
  2. Ja dat klopt helemaal, zoals ik ook op GoT zei UPC "krijgt" totaal vier gebieden van Ziggo en Ziggo één van UPC omdat dit beter uit kwam met de netwerken. UPC gaat nu hier (en Muiderberg) wel internet en telefonie aanbieden.

    Als ik de machtigingskaart niet teken heb ik op 1 oktober geen TV meer vermoed ik.

    Ik moet zeggen dat ik de communicatie die ik tot nu toe gevoerd heb met UPC vele malen beter en prettiger vind dan met Ziggo. Na ontvangst van de eerste brief (die eigelijk de tweede brief had moeten zijn) heb ik zowel contact gezocht met UPC als met Ziggo.

    Bij UPC werd ik na 5 minuten geholpen. Eerst door een mevrouw die mij de UPC tarieven uitlegde en mij doorverbond naar een man van de technisch diens voor de vragen over mijn apparatuur. Hij verbond mij daarna door met de klachten afdeling waar een man onze klacht noteerde en dit zou overleggen. Binnen een week werden we terug gebeld door UPC. Mijn vader nam dit telefoontje aan en weet niet precies de inhoud. Maar het werd in ieder geval wel (voor zover dat kon) keurig afgehandeld.

    Bij Ziggo heb ik twee keer 30 minuten gewacht (eerste keer opgegeven), ze kon mij niet doorverbinden met de klachten afdeling. Ze kon wel een notitie maken maar klachten moesten eigelijk via de website worden ingediend, die zelfde dag gedaan maar nog niets van terug gehoord.

    Het is voor mij nou eenmaal niet anders, Ziggo heeft ons verkocht en ik krijg UPC. Voor mij zijn er toch ook enkele voordelen, zoals internet via de kabel. Hier was tot nu toe geen kabel internet beschikbaar en ADSL komt hier in Muiderberg niet tot echt denderende snelheden. Als ik bij UPC een tripple pay pakket zou afsluiten ben ik per maand toch goedkoper uit, met meer tv kanalen en sneller internet. Waar ik alleen het meest van baal is de Loewe TV, de ingebouwde (HD) tuner kan ik nu niet meer gebruiken en ik moet terug naar zo een stom kastje met een tweede afstandsbediening.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 sep 2008
  3. Hoewel ik geen partij hierin ben denk ik dat je dan er alleen maar voor gezorgt dat je een acceptgiro krijgt en het abbo 1 euro duurder zal worden.

    Je zal toch echt bij upc moeten opzeggen.
     
  4. Heb je helemaal gelijk in. Ik blijf sowieso televisie via de kabel afnemen dus was gewoon van plan de kaart op te sturen.
     
  5. Hele korte off topic tip: Logitech Harmony :wink:
     
  6. Inderdaad zoiets was ik wel van plan. Zat zelf meer te denken aan de Loewe Assist Multi-Control. Deze past 100% bij mijn televisie en is ook via USB programmeerbaar. Ik moet alleen even over de prijs van €145 heen komen.
     
  7. Sorry, nog meer off topic (mod, hou nu echt op hierna :wink: ), voordeel van de Harmony is absoluut de activities. Gewoon TV kijken drukken ipv TV aan, decoder aan, versterker aan. Mijn Harmony is de beste 180 euro (heb de 885 nu drie jaar) die ik ooit heb besteed.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina