1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Problemen met https://my.vodafone.nl met nieuw ip adres

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Crichton, 4 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds gisteren heb ik ineens een nieuw IP adres gekregen uit de casema reeks terwijl ik voorheen een adres uit het wanadoo/orange/online/euronet bereik
    had. Ik ben nl. een voormalige Orange Cable gebruiker die nu blijkbaar onder
    Ziggo valt alhoewel ik daar nog geen officiele brief of zo over heb gehad.

    Zo te zien kan ik vanaf dat nieuwe adres niet meer bij de my.vodafone.nl
    site wat behoorlijk vervelend is aangezien ik daar mijn facturen etc heb staan.

    Gisteren een half uur aan de lijn gehangen tot ik eindelijk een medewerker
    te pakken kreeg maar die wist ook van niks behalve dan dat dat adres wat ik nu heb blijkbaar uit een reeks is waarmee ze aan het testen zijn of zo....
    Het ligt echt aan dat nieuwe adres want ik heb ook de vodafone klanten services gebeld en die melde dat er niks mis was met de site. Klopt ook wel
    want vanaf mijn werk kan ik gewoon inloggen.

    Dus, hebben er meer mensen problemen om bepaalde sites te benaderen met een adres uit de reeks 94.208.x.x ??

    Voor de technici ziehier een traceroute waaruit blijkt dat de routering ergens stopt. Ik denk dat dat 94.208.x.x netwerk niet in alle route tabellen staat of zo. In het verleden heb ik dat ook eens gehad met een bepaald adres wat ik toen kreeg van Wanadoo/Orange/whatever...

    C:\Windows\system32>tracert my.vodafone.nl

    Traceren van de route naar my.vodafone.nl [195.232.199.78]
    via maximaal 30 hops:

    1 11 ms 8 ms 7 ms 5ED0B801.cable.ziggo.nl [94.208.184.1]
    2 6 ms 9 ms 8 ms 10.0.65.2
    3 19 ms 13 ms 8 ms 5350043A.cable.casema.nl [83.80.4.58]
    4 13 ms 8 ms 20 ms bb1-ae6-10.amsix-nikhef.home.nl [213.51.158.168]

    5 14 ms 19 ms 18 ms 195.69.145.83
    6 17 ms 26 ms 13 ms 85.205.0.49
    7 18 ms 17 ms 40 ms 85.205.0.166
    8 15 ms 12 ms 32 ms 85.205.3.26
    9 21 ms 18 ms 16 ms 85.205.3.42
    10 16 ms 17 ms 13 ms 85.205.3.46
    11 * * * Time-out bij opdracht.
    12 * * * Time-out bij opdracht.
    13 * * * Time-out bij opdracht.
    14 * * * Time-out bij opdracht.
    15 * ^C

    Let wel, ik snap dat sommige firewalls ICMP en ping tegen houden....

    C:\Windows\system32>tracert login.vodafone.nl

    Traceren van de route naar login.vodafone.nl [62.140.140.46]
    via maximaal 30 hops:

    1 19 ms 16 ms 13 ms 5ED0B801.cable.ziggo.nl [94.208.184.1]
    2 22 ms 7 ms 18 ms 10.0.65.2
    3 33 ms 18 ms 13 ms 53500436.cable.casema.nl [83.80.4.54]
    4 20 ms 13 ms 18 ms bb2-ae6-10.amsix-telecity.home.nl [213.51.158.17
    0]
    5 11 ms 9 ms 28 ms 195.69.145.83
    6 15 ms 15 ms 10 ms 85.205.0.49
    7 14 ms 15 ms 17 ms 85.205.7.242
    8 * * * Time-out bij opdracht.
    9 * * * Time-out bij opdracht.
    10 *

    Helaas heeft Ziggo geen proxy anders had ik kunnen controleren of het vanaf een ander netwerk dan 94.208.x.x wel werkt.
     
  2. Als ik vanuit een ander netwerk een trace uitvoer, kom ik ook niet verder dan een ip address uit het vodafone domein. Zover kom jij dus ook gezien jouw trace.
    Echter kom ik wel op https*//my.vodafone.nl

    2 10 ms 23 ms 7 ms cn-nawij-is-cs03-vlan460.kabelfoon.nl [62.45.44.209]
    3 9 ms 8 ms 9 ms 62.45.30.161
    4 11 ms 13 ms 13 ms cn-asd-kbw-cr11-ten1-1.caiw.net [62.45.254.26]
    5 11 ms 11 ms 11 ms 195.69.145.83
    6 16 ms 19 ms 17 ms 85.205.0.49
    7 14 ms 13 ms 21 ms 85.205.0.166
    8 16 ms 15 ms 13 ms 85.205.3.26
    9 13 ms 15 ms 18 ms 85.205.3.42
    10 16 ms 18 ms 16 ms 85.205.3.46 <<<<<<<<<<<
    11 * * * Time-out bij opdracht.

    inetnum: 85.205.0.0 - 85.205.18.255
    netname: VDF-ON-1
    descr: Vodafone Group Services GmbH


    Voor login.vodafone.nl [62.140.140.46] geldt hetzelfde, echter kom ik 1
    hop verder het Vodafone domein in. De website kan ik echter niet
    benaderen, zowel niet via FF als via IE.

    2 8 ms 9 ms 11 ms cn-nawij-is-cs03-vlan460.kabelfoon.nl [62.45.44.
    209]
    3 9 ms 11 ms 9 ms 62.45.30.161
    4 10 ms 12 ms 8 ms cn-asd-kbw-cr11-ten1-1.caiw.net [62.45.254.26]
    5 12 ms 11 ms 11 ms 195.69.145.83
    6 16 ms 11 ms 12 ms 85.205.0.49
    7 13 ms 11 ms 11 ms 85.205.7.242
    8 79 ms 259 ms 307 ms 85.205.125.42
    9 19 ms 16 ms 17 ms 62.140.137.253 <<<<<<<<<<<<<
    10 * * * Time-out bij opdracht.

    inetnum: 62.140.128.0 - 62.140.154.255
    netname: VODAFONE-NL
    descr: Vodafone NL Infrastructure
     
  3. Ik heb net vernomen van een kennis die ook een probleem heeft met een 94.208.xx.xx address.
    Ik kan trouwens wel de website raadplegen [vanaf een niet ziggo netwerk]


    Tracing route to http*//www.ijji.com [206.82.212.79] over a maximum of 30 hops:

    1 <1 ms 1 ms <1 ms 192.168.1.1
    2 14 ms 17 ms 8 ms 5ed04801.cable.ziggo.nl [94.208.xx.xx]
    3 8 ms 8 ms 22 ms 10.0.17.2
    4 9 ms 22 ms 90 ms 5350043A.cable.casema.nl [83.80.4.58]
    5 111 ms 9 ms 9 ms bb1-ae6-10.amsix-nikhef.home.nl [213.51.158.168]
    6 14 ms 13 ms 12 ms adm-b3-link.telia.net [80.239.193.145]
    7 26 ms 21 ms 32 ms adm-bb1-link.telia.net [80.91.254.126]
    8 22 ms 18 ms 17 ms prs-bb1-link.telia.net [80.91.254.213]
    9 101 ms 105 ms 112 ms ash-bb1-link.telia.net [80.91.252.36]
    10 102 ms 107 ms 102 ms coxcable-ic-128352-ash-bb1.c.telia.net [213.248.102.138]
    11 * 177 ms 225 ms rsmtdsrj02-ge710.0.rd.oc.cox.net [68.1.0.189]
    12 175 ms 236 ms 178 ms ip68-4-13-246.oc.oc.cox.net [68.4.13.246]
    13 191 ms 182 ms 184 ms wsip-64-58-132-102.oc.oc.cox.net [64.58.132.102]
    14 182 ms 184 ms 181 ms wsip-64-58-132-113.oc.oc.cox.net [64.58.132.113]
    15 178 ms 274 ms 181 ms wsip-64-58-152-162.oc.oc.cox.net [64.58.152.162]
    16 * * * Request timed out.

     
  4. Dus zit er toch iets niet helemaal lekker met dat nieuwe 94.208.x.x netwerk....

    Afwachten of Ziggo hier ook achter komt....
     
  5. my.vodafone.nl

    Heb hetzelfde probleem sinds kort. Heb je hier al een oplossing voor gevonden?
     
  6. Hi!

    Die issues zijn niet het probleem van Ziggo, ja nu wel indirect, maar komt doordat Ziggo, en niet alleen Ziggo maar er zijn meer providers (Online ook) die IP adressen gekregen hebben van RIPE (www.ripe.net) die in de 94.x ranges vallen.

    Een aantal providers blokeerd op de bogon lijst (http://www.team-cymru.org/Services/Bogons/) maar hebben kennelijk deze blokken vergeten te verwijderen.

    Wat in leken taal betekend dat die providers hun filtering niet op orde hebben. Ziggo probeerd daar waar mogelijk deze providers te benaderen en de situatie uit te leggen.
    • 94/8 and 95/8 allocated to RIPE (JUL 2007). Removed from the bogon lists.
    Op zich, in Juli 2007 is dit al bekend gemaakt. Die providers die hun filtering nog niet geupdate hebben voor iets wat in 2007 al bekend was, die moeten wellicht nadenken over waar ze mee bezig zijn.

    Ik snap dat het als gebruiker vervelend is maar niet alleen door Ziggo op te lossen.

    Bye,
    Raymond.
     
  7. En wij zijn de gebruikers,dit is niet ons probleem.
    Laat ziggo dit oplossen.
    Maarja,ziggo luistert niet.
     
  8. Ik snap niet dat als hier aan ligt het voorheen wel goed werkte en na een wijziging bij Ziggo niet meer. Feit is dat de DNS niet goed werkt, zie de vele andere threads hier, en blijkbaar de (semi-interne) routering ook niet. Geen indirect probleem van Ziggo dus, maar zeer direct.
     
  9. Hi!

    Een posting als deze wist ik al dat ik zou krijgen ... maar wellicht is het voor mensen die enige kennis van de materie hebben wel een lichtpuntje.

    Bye,
    Raymond.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina