1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Telefonie portering

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door kingpin!, 4 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Nee hoor. Ik heb netjes de overstapservice van Ziggo ingeschakeld. Oorspronkelijk had ik zelfs de monteur op de 16e besteld, maar Ziggo heeft dat verschoven waardoor de marge nog krapper werd. Dat in combinatie met het feit dat ze nu handmatig moeten porteren ( wel netjes mailtje van Ziggo gehad) betekent dat ik nu al anderhalve week zonder inkomend telefoonverkeer zit....
     
  2. Porteren nummers naar Ziggo

    Ik las een reactie/mail van 'Dokie' via dit forum dat het hem gelukt was om 2 nummers van KPN ISDN te porteren naar Ziggo. Helaas kreeg ik vanmorgen antwoord van Ziggo dat het NIET mogelijk is:


    Via de website heeft u op 25 januari 2209 onlangs een vraag gesteld Alles-in-één-Pakket. Wanneer u uw huidige abonnementen wilt omzetten naar een Alles-in-één-Pakket met nummer behoud, kunnen wij alleen één hoofdtelefoonummer overnemen.
    Wij hopen u voldoende te hebben geïnformeerd.

    Maar er kunnen toch TWEE lijnen op de Ziggo modem worden aangesloten?? Wie helpt?

    Hans
     
  3. Het is bij mij inderdaad gelukt, dus ik denk dat iemand niet op de hoogte is van de mogelijkheden bij de helpdesk. KPN was de lasige partij die in het verleden alleen het hoofdnummer mee liet nemen, maar ik heb nu juist 2 extra nummers naar Ziggo overgeheveld, dus niet het hoofdnummer.

    Hans, misschien moet je per telefoon de aanvraag doen en aangeven dat je weet dat het kan. Mogelijk dat de hd-medewerker het wel meteen oppakt.
     
  4. Nummerportering

    Graag wil ik toekomstige Ziggo-gebruikers waarschuwen als ze 'Alles in èèn, pluspakket' willen bestellen. Wanneer je nu bij een provider zit die op de website van Ziggo niet in een lijstje staat waarbij het mogelijk is om je huidige nummer te behouden en dus niet de mogelijkheid bestaat dat Ziggo zelf de overzetting regelt, zul je zelf je huidige abonnement bij de huidige provider op moeten zeggen.
    Dit heb ik dus tijdig gedaan (bij Scarlet) en 2 april j.l. is het alles in èènpakket bij mij door een installateur van Ziggo geïnstalleerd. En nu komt het; vandaag 22 april heb ik nog geen goed werkende telefoonaansluiting. (meer dan 3 weken na installatie) Ik kan zelf wel bellen maar ben onbereikbaar voor de buitenwereld. Reeds vele telefoontjes aan gespendeerd naar Ziggo, zonder resultaat. Als ik dit had geweten had ik er niet voor gekozen om mijn oud nummer te behouden en had Ziggo de hele omzetting kunnen regelen. In de folder van Ziggo staat: Bij installatie door onze installateurs gaan zij niet weg voordat alles werkt!!
    Groetjes Ton.
     
  5. Hoi Ton,

    zou je mij je postcode en huisnummer kunnen sturen in een prive bericht, dan kan ik eens een kijkje nemen.

    gr Peter
     
  6. Nummerportering

    Nou, ik lees hier dat ik niet de enige ben. Vanaf 2 april ben ik al aan het wachten op nummerportering. We kunnen wel zelf bellen maar zijn onbereikbaar voor de buitenwereld.
     
  7. Nummerportering

    Hoi Peter

    Dank je voor de snelle reactie!
    Ton.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 apr 2010
  8. ik zal morgen eens een kijkje nemen als ik de juiste systemen beschikbaar heb. Ik heb je postcode en huisnr genoteerd, misschien is het slim om deze niet op een openbaar forum te plaatsen.
    Als het goed is kun je deze verwijderen.
     
  9. Nummerportering

    Alvast hartelijk dank!
    Ton.
     
  10. Nummerportering

    Hoera, het werkt.
    Ziggo heeft zich achteraf aan zijn woord gehouden om 22 april (vandaag) de overzetting te bewerkstelligen. Toch nog een goed gevoel!
    Groetjes Ton.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina