1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Telefonie portering

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door kingpin!, 4 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. tja

    tja Forum Member

    Berichten:
    2.209
    Het klopt niet!!!

    Ziggo kan gewoon je ISDN nummer overnemen.
     
  2. LameDog

    LameDog New Member

    Berichten:
    2
    Ok, dus ik moet nu gewoon niks doen en afwachten? En als het goed is zegt Ziggo mijn ISDN op en neemt mijn hoofdnummer over?
     
  3. ikke2000

    ikke2000 Forum Member

    Berichten:
    23
    Als het om 1 van beide telefonie nummers gaat is het geen probleem...
     
  4. Stroot

    Stroot New Member

    Berichten:
    4
    Porteren van Ziggo naar andere provider?

    Beste allen,

    Wij zitten na een verhuizing nu al geruime tijd zonder telefoon. Ziggo is blijkbaar niet in staat om een verhuizing te regelen. Nu heb ik twee telefoonnummers (een oud KPN-nummer en een 3 jaar oud "@home"-nummer (de 2e lijn)).
    Vragen:
    Weet iemand of het mogelijk is beide nummers te porteren naar een nieuwe provider?
    Verwachten jullie dat dit sneller tot de mogelijkheid leidt dat wij weer kunnen bellen, dan in het geval van afwachten op Ziggo?
     
  5. Kanjer!

    Kanjer! New Member

    Berichten:
    2
    telefonieportering

    Wij zijn vanwege telefoonklachten overgestapt naar een andere provider die heeft ons nummer bij ziggo gevraagd en gekregen maar ziggo moet ons nummer uit de database bij hun halen en dat schijnt erg moeilijk te zijn.
    Dus kunnen nu al de mensen die bij ziggo zijn aangesloten ons niet meer
    bellen, zij krijgen ingesprektoon.
    Ik zal niemand vermoeien met mijn klachtenlijst maar mijn vrienden en kennissen zijn niet blij die moeten mij bellen via hun gsm.
     
  6. Damajero

    Damajero New Member

    Berichten:
    2
    Ik kan nog niet gebeld worden

    Wij zijn twee weken geleden overgegaan van KPN naar het alles in 1 pakket van Ziggo. Ziggo heeft het contract bij KPN opgezegd en hier hebben we ook een brief van KPN van ontvangen. We kunnen echter nog steeds niet gebeld worden. Ziggo wijst naar de KPN en als ik de KPN bel dan krijg ik te horen dat het nummer al is vrijgegeven.

    Wij hadden eerst een ISDN aansluiting. Het ISDN kastje en het Tiptel kastje heeft de monteur van Ziggo laten zitten. Op het Tiptel kastje knippert voortdurend een groen lampje. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan het misschien hier nog aan liggen? We kunnen nu al anderhalve week niet gebeld worden. En daar worden we niet vrolijk van
     
  7. Kanjer!

    Kanjer! New Member

    Berichten:
    2
    telefoonportering

    Ik hoop dat het bij twee weken blijft.
    Bij ons was het twee maanden omdat er een order vastgelopen was.
    Zeggen ze!!!
    En er is bij hun niemand capabel genoeg om dat te verhelpen.
    Zelfs nu we ons abonnement opgezegd hebben zijn er problemen
    want eerst moet de vastgelopen order hersteld worden terwijl we niet eens meer via hun bellen.
    Dus God weet wat ons nog allemaal te wachten staat.
    We hebben doorgegeven dat we t.v. en radio wel via hun willen blijven betrekken maar ik houd mijn hart vast.
     
  8. Pivo

    Pivo Forum Member

    Berichten:
    14
    Ik heb afgelopen zaterdag Ziggo Alles in Een Plus aangevraagd met nummerbehoud. Heb nu Telfort ADSL + Telefonie. De geplande (monteur) installatiedatum is 16-04. Is het dan ook zo dat vanaf die datum mijn nummer geporteerd is vanaf Telfort?

    Ik maak geen gebruik van de Ziggo overstapservice en moet dus zelf m'n Telfort abonnement opzeggen. Uiterste opzegdatum is 22-04. Kan ik nu na de installatiedatum (16-4) gewoon Telfort opzeggen zonder het risico dat ik m'n telefoonnummer kwijtraak?
     
  9. Excalibur

    Excalibur Forum Member

    Berichten:
    3.291
    Als jij het nummer laat porteren zal de bijbehorende lijn bij de voorgaande provider stop gezet worden, immers een telefoonlijn kan niet blijven bestaan zonder telefoonnummer.

    Echter vermoed ik dat de installatiedatum nog niet de datum is waarop het nummer is overgezet. Als ik mij niet vergis vind je in het pakket ook een machtigingskaart waarmee je het een en ander nog moet ondertekend retour moet sturen.
     
  10. Pivo

    Pivo Forum Member

    Berichten:
    14
    Een machtigingskaart? Die kaart krijg ik dan ook pas op de dag van de installatie? Dat kan wel een probleem worden, het Telfort abonnement en de Ziggo aanvraag staan op naam van mijn vriendin. Die zit echter vanaf 3 april in Ghana dus zo'n machtiging tekenen gaat dan lastig :!:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina