1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Telefonie portering

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door kingpin!, 4 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds vorige week heb ik een telefonie modem als onderdeel van het Alles-in-Een pakket.

    Na aansluiten kon ik ook meteen bellen. Ook mijn KPN nummer was overgezet. Als ik op de ziggo lijn uitbel, komt mijn KPN nummer in de nummer melder te staan.

    Echter, ik kan nu nog steeds niet gebeld worden op de Ziggo lijn. Ik heb ook nog geen bericht van KPN ontvangen over het afsluiten van mijn KPN aansluiting?

    Maar het vreemde is, ik bel met Ziggo onder hetzelfde nummer als nu nog op de KPN lijn. Een nummer kan toch niet 2x bestaan?

    Net nog even gechat met de Ziggo thuishelp, maar die adviseerden mij om te bellen met de technische helpdesk?

    Ik ga ze vanavond dan maar eens bellen.
     
  2. Zojuist gebeld met de Ziggo helpdesk. (20:10uur) Meteen doorverbonden en een medewerker aan de telefoon. Hij zei dat er veel fouten zijn gemaakt met nummer portering die vannacht allemaal opgelost zullen worden.

    Morgenochtend moet ik alle kabels uit het modem halen, 5 minuten wachten, alles weer aansluiten en dan zou alles opgelost moeten zijn?

    Jammer dat ik moet werken morgen, ik zou er bijna voor thuis blijven... :mrgreen:

    Wordt vervolgd.
     
  3. telefoonportering

    Nou Hessel ik hoop voor je dat het je beter afgaat dan bij ons. Wij zijn verhuisd binnen hetzelfde dorp, konden na aansluiting ook meteen bellen maar wachten nu al bijna anderhalve maand (sinds 8 oktober) op een telefoonaansluiting. Telkens wordt ons beloofd dat het zo opgelost is, bij de een duurt het 2 dagen bij de ander 4, maar nog steeds duurt het maar en duurt het maar. Het hoofdstuk telefoonportering is bij ons nog niet afgesloten (terwijl ik me niet kan voorstellen dat het zò enorm ingewikkeld zou moeten zijn maarja :cry:
     
  4. Vanochtend voor ik weg ging nog even gecontroleerd. Maar ik heb nog gewoon een kiestoon op de KPN lijn.

    Dus al zal ik honderd keer het modem resetten, de lijn zal toch eerst moeten zijn afgesloten voordat ik telefoontjes via de Ziggo lijn binnen krijg... :rolleyes:

    Vanavond maar weer bellen.
     
  5. En weer gebeld. Toegegeven, ik kom er telkens nu wel meteen door. Maar ja, een antwoord heb ik niet gekregen. :rolleyes:

    Het is bekend. De nummer portering duurt nu langer omdat er een andere procedure wordt gevolgd. Alles moet nu eerst in orde zijn aan de Ziggo kant. Daarna pas wordt aan KPN gevraagd om het nummer door te geven aan Ziggo. Alle aanvragen van oktober en november worden op deze manier afgehandeld.

    Vroeger kwam het voor dat Ziggo al het nummer had gekregen van KPN (of andere provider) en het technische deel nog niet klaar had. Hierdoor kwam het nummer vrij en dat was ook weer niet de bedoeling.

    Maar deze medewerker kon geen datum noemen wanneer ik dan wel volledig met Ziggo kon bellen en gebeld kon worden. :roll:

    Hij stelde voor om uit te bellen met Ziggo en een telefoon aan te sluiten op de KPN lijn zodat ik daarop gebeld kon worden. Tja, die situatie heb ik al dus...

    Dus wordt voorlopig nog niet vervolgd.

    Jammer.
     
  6. Vandaag een brief gekregen van KPN. Totaal 4 kantjes. Hierin wordt meegedeeld dat mijn nummer binnenkort wordt opgeheven. Mocht ik mij bedenken, kon ik meteen bij ze terug komen ;)

    Maar op geen enkele bladzijde stond de datum van afsluiting. Dus moest ik ook met KPN bellen ;)

    18 December wordt ik afgesloten (in verband met een maand opzeg termijn). Hopelijk is Ziggo tegen die tijd technisch zo ver om mij aan telefonie te helpen. Op dit moment weten ze het nog steeds niet... :rolleyes:
     
  7. Vanochtend plotseling geen kiestoon meer op de KPN lijn. En we konden nog niet gebeld worden op de Ziggo lijn.

    Vanmiddag ging ineens de telefoon over! Dus na ruim 2 maanden eindelijk telefoon van Ziggo! :applause:
     
  8. Strafgeld van KPN

    Let er wel op dat als je lijn eerder overgaat naar Ziggo dan de opzegtermijn van KPN, de KPN strafgeld berekend voor contractbreuk.
    Mijn moeder heeft dit ook gehad. In plaats van een behoorlijk bedrag terug, kreeg ze een heel klein beetje. Het terug te geven bedrag werd verminderd met strafgeld.
    Zielige organisatie dus die KPN. Ik had verleden jaar met overstap naar de kabel nog geen last van dat strafgeld. Is blijkbaar dus iets nieuws.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2008
  9. Volgens de brief van KPN blijf ik abonnee t/m 18 december.

    Ik betaal dus gewoon abonnement t/m 18 december.

    Ik zal de eindafrekening afwachten.
     
  10. Ik ben overgestapt van KPN ISDN2 & XS4All ADSL naar Ziggo alles-in-1-plus. Ik wacht nog op de ontvangst van de decoder voor de tv, maar afgelopen vrijdag is internet en bellen door een monteur geinstalleerd. Is keurig verlopen, hij heeft zelfs nog even de netwerkkabel door de muur gehaald en op maat gemaakt zodat ik een router kon aansluiten die in een andere kamer staat dan de modem.
    Maar hij heeft mij wel in verwarring gebracht. Ik heb ivm het overstappen van telefonie nummerportering aangevraagd voor het hoofdnummer van mijn ISDN abonnement, heb ook het formuliertje dat ik hiervoor kreeg van ziggo ondertekend en teruggestuurd. Maar volgens de monteur moest ik eerst nog bij KPN regelen dat mijn isdn wordt omgezet in een analoge aansluiting. Hiervoor heb ik vrijdagmiddag aan de lijn gehangen bij KPN. Toen ik na een lange wachttijd eindelijk iemand aan de lijn kreeg die me zou kunnen helpen begon die persoon te zeuren over dat ik beter kpn alles in een had kunnen nemen. Ik heb m uitgelegd dat ik dat niet wilde en dus al ben overgestapt en alleen mn nummer wilde houden maar dat de ziggo monteur had gezegd dat de lijn eerst omgezet moest worden naar analoog. Deze gast bij kpn beaamde dat en zij dat daar kosten aan verbonden waren en dat ie me ging doorverbinden naar een collega die dat kon regelen. Na een half uur in de wacht was ik het zat omdat we visite hadden en het telefoontje al genoeg had gekost. Dus ik heb nog niks laten omzetten, maar kreeg wel een raar gevoel van dit verhaal, want ik schijn opeens met extra kosten te worden opgezadeld. Klopt dit wel???
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina