1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Telefonie portering

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door kingpin!, 4 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Belangrijke tip: Wanneer klanten telefonie aanvragen en het nummer willen meenemen, dan moet hun huidige/oude provider NIET zelf opgezegt worden.
    Ziggo zegt het contract automatisch op als het nummer is overgenomen.
     
  2. Dit is een zeer goede tip.
    De vraag is alleen of een en ander alleen geldt voor overgang van analoge telefonie van KPN naar Ziggo, of ook voor overgang van een combinatie Internet plus bellen?
     

  3. Dit geldt voor beide.

    Met vriendelijke groet,

    Geoffrey (Ziggo Webteam)
     

  4. En hopende dat dit ons een hoop onnodige tickets gaat verminderen :)

    Het kwam regelmatig voor dat klanten een telefoonnummer hadden waarvan ze niet wisten dat dat hun nummer was en dan blijkt achteraf dat het nummer dat ze wilde behouden (nummerportering dus) is uitgeporteerd en bij een andere provider (bijvoorbeeld) ligt. Dan is er een probleem.
    Maar goed. De tip is van zeer belang en ik hoop dat veel klanten daar van bewustworden, want dat zal een hele hoop elende besparen.
     
  5. Wanneer je als klant zelf je telefonie abonnement opzegt zal deze provider indien het nummer uit zijn eigen reeks komt, deze in quarantaine status zetten en zal dit nummer niet meer op naam staan. Mocht het nummer uit een reeks van een andere provider komen omdat je in het verleden al een keer het nummer vanuit de orginele bezitter geporteerd hbet, zal het nummer gedeactiveerd worden ofwel teruggegeven worden aan de orginele reeks bezitter. In beide gevallen kan het nummer niet meer geporteerd worden.

    Quote: "dan blijkt achteraf dat het nummer dat ze wilde behouden (nummerportering dus) is uitgeporteerd en bij een andere provider (bijvoorbeeld) ligt". Een nummer zal nooit zomaar naar een andere provider uitgeporteerd worden, slechts als deze dit in naam van de huidige bezitter aanvraagt.
     
  6. Bij @Home was het altijd zo dat alleen het hoofdnummer overgenomen kon worden. Aanvragen voor de bij-nummers werden door KPN geblokkeerd.

    Handig om te weten:

    Als je ISDN2 bij KPN hebt, en je gaat verhuizen, wordt er voor je verhuizing alvast een nieuw abonnement op je nieuwe adres aangemaakt. Hierbij kan het hoofdnummer nog niet worden gebruikt. Eén van de bij-nummers wordt dan op het nieuwe adres als hoofdnummer gebruikt en het oude hoofdnummer wordt op de dag van de verhuizing als bij-nummer toegevoegd aan het nieuwe abonnement. Dit geeft normaal niet snel problemen, totdat je wilt uitporteren, en het gewenste nummer ineens niet meer het hoofdnummer is...
     
  7. Ook is handig om te weten dat, ook bij Ziggo evenals bij b.v. KPN, nummerbehoud niet mogelijk is wanneer je naar een ander netnummergebied verhuist. Na een vraag hierover via het reactieformulier de site is dit mij zelfs schriftelijk, via email door een klantenservice medewerker, medegedeeld dat dit WEL mogelijk zou zijn! Bij KPN staat dit ook op hun site in de F.A.Q.'s vermeld maar kan hier over niets terug vinden bij Ziggo.
     
  8. Volgens mij (weet dit dus niet zeker) heeft dit ook te maken met het feit hoe je huidige nummer opgebouwd is, en hoe de situatie gaat zijn in de nieuwe regio. Om dit een beetje te verduidelijken het volgende voorbeeld:

    Je woont op je huidige adres in een regio met een 3-cijferig kengetal, en je telefoonnummer is: 012-3456789 Je gaat vervolgens verhuizen naar een regio met een 4-cijferig kengetal. Als je nummer dan overgezet zou worden zou er een 11-cijferig telefoonnummer ontstaan, immers, het kengetal is een vaststaand feit. Visa verse werkt het ook de andere kant op, van een 4-cijferig kengetal naar een 3-cijferig kengetal zou een telefoonnummer van slechts 9 cijfers geven.
     
  9. Behoud MSN-nummer bij overstap naar Ziggo

    Hallo,

    Het is inmiddels gelukt om van ISDN-2 over te stappen naar Ziggo en daarbij niet het hoofdnummer, maar een onderliggend MSN-nummer mee te nemen (porteren).

    Dus je hoeft niet eerst van ISDN-2 naar analoog te migreren en daarna pas over te stappen naar Ziggo.

    Deze mogelijkheid was bij de helpdesk van Ziggo niet bekend.

    Overigens ben ik erg tevreden met de overstap. De kwaliteit van de telefonieaansluiting is prima. Nog geen storing gehad.

    Groeten,
    Edwin
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina