1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

geen e-mail na omschakeling naar dynamisch ip nummer

Discussie in 'Internet - Email' gestart door rpjknoop, 4 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Wij hadden bij multikabel een vast ip nummer, dit kan niet meer voor ons office broadband pakket.

    Wij hebben tevens een server in een datacenter die onze web sites host en een mail server in ons kantoor.

    Wij hebben nu de DNS records gewijzigd op onze server in het datacenter van het vaste ip nummer naar de ip nummer wat ons nu is toegewezen. Nu 24 uur verder kunnen wij wel email versturen, ook de servers die een reverse DNS uitvoeren accepteren onze e-mail, dus de MX records kloppen ook.

    Echter het ontvangen van e-mails lukt niet, behalve van quicknet gebruikers, deze komen wel aan.

    Ziggo zakelijk meldt dat wij nu onder de consumenten afdeling vallen en die melden dat je een eigen e-mail server mag draaien.

    Wie kan mij helpen. Ons bedrijf is toch erg afhankelijk van e-mail. Alternatief is naar ADSL overgaan. In het verleden hebben wij nooit problemen gehad.

    EDIT 12:00
    Heb net met de consumenten helpdesk gesproken, die meldde mij dat ik 48 uur moet wachten voordat de DNS overal bekend is. Ook vonden zij het vreemd dat ik door Ziggo zakelijk doorgewezen bent naar de consumenten afdeling.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 sep 2008
  2. Beste rpjknoop,

    ik ben ondertussen voor u aan het uitzoeken wat er aan de hand is met Ziggo Zakelijk. Heeft u al gekeken op http://www.ziggozakelijk.nl/advies/persoonlijk_contact ?

    Wat ik vreemd vind is dat de helpdesk van zakelijk u doorverwijst naar de gewone helpdesk want zo ver ik meen zal ik uw postcode en huisnummer niet in ons klantensysteem kunnen vinden.
    Wat u zou kunnen doen is mij een privébericht sturen zodat u en ik contact kunnen houden. Ik zal u op de hoogte houden van alle informatie die ik kan verkrijgen, daarbij als doel de oplossing op uw probleem.
    Wat handig is is als u uw bereikbaar telefoonnummer in het bericht naar me toezendt dan kan ik u even opbellen.

    Met vriendelijke groet,

    Geoffrey (Ziggo Webteam)
     
  3. 48 uur? Je kan wachten tot je een ons weegt, dit gaat namelijk niet werken zo!

    Omdat je nu een dynamisch (lees, consumenten IP adres hebt) is poort 25 gefilterd. De helpdesk heeft je hier incorrect geinformeerd. Een DNS change kan tot 48 uur duren, langer zelfs, afhankelik van de TTL van een DNS zone. Echter, als poort 25 dicht staat zal er nooit mail binnen komen van buiten QuickNet. Dat je wel QuickNet mails ontvangt klopt, de m,ailserver van QuickNet kan er wel bij.

    Dit is inherent aan het nieuwe product wat je nu afneemt. Er zijn legio mensen met het probleem wat jij nu schetst, men is bezig met een oplossing hiervoor maar als zakelijke klant kan ik me voorstellen dat je daar geen weken op gaat wachten.

    Private message me even je domein naam dan kan ik kijken of we daar een (tijdelijke) oplossing voor kunnen maken. De ellende is gewoon nu dat je ook geen vast IP adres meer hebt. Dus bij iedere IP change moet je ook alle zones weer aanpassen en kun je van voor af aan beginnen.

    Je hebt bovendien nog een ander probleem, als je je mailserver ook gebruikt voor het versturen van uitgaande mail, dan zal het bij een hoop mensen NIET aankomen. De reden is simpel, je zit in een dynamische ip range nu waar veel blacklists netjes op filteren.

    Geen fijn nieuws, maar nu weet je in ieder geval dat ook over 48 uur jouw probleem niet opgelost is. En heb je geen valse hoop.

    Bye,
    Raymond.
     
  4. Hallo Raymond,

    wij zijn er ondertussen ook achter dat er geen email binnen komt.

    Mijn directie heeft ingegrepen en voor een andere oplossing gekozen. De email komt nu normaal binnen.

    Tevens is er een aangetekende brief weg naar Ziggo.

    Met name om het feit dat wij verkeerd zijn ingelicht. Niet alleen nu maar ook toen wij voor het eerst werden ingelicht over de opkomst zijnde verandering. Er is toen ook al kontakt geweest over onze configuratie.

    Zeker geen reclame voor Ziggo en zijn zakelijke pakket.
     
  5. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Ik dacht juist dat Ziggo van zijn zakelijke klanten af wilde? :wink:
    Lukt prima zo te zien.....
     
  6. Of zoals wij doen, een eigen domein met een eigen smtp, ben voor e-mail helemaal niet afhankelijk van mijn provider.
     
  7. Hi!

    Ze hebben een eigen domein, en een eigen smtp, dat is juist de hele discussie nu....

    Bye,
    Raymond.
     
  8. Voor alle duidelijkheid: BroadBand Office is nu Office Basis. Ondersteuning is geregeld via 0900-HLPDESK (0900-4573375, €0,02 per minuut).
     
  9. Ja, lezen is ook moeilijk soms! :)
    Na beter lezen zie ik dat de server bij hun staat, oops.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 sep 2008
  10. Geoffrey,

    wat bied Ziggo nu als alternatief? Het broadband office pakket, wat wij hadden en nu kennelijk Office Basis heet, beviel prima onder Multikabel.

    Wat is de reden dat Ziggo dit zomaar beeindigd? Een alternatief met een vast ip nummer bij Ziggo kost enkele honderden euro per maand. De overstap naar bv XS4all is dan snel gemaakt.

    Nu vallen wij (en waarschijnlijk veel anderen) tussen wal en schip.

    Ik zal je een PM sturen met onze gegevens.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina