1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

smtp blok

Discussie in 'Internet - Email' gestart door twsgsm, 2 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi,

    Ik heb ingesteld staan dat maximaal 2K van een bericht gequote mag worden als deze niet afleverbaar is doordat de gebruiker niet bestaat.

    Dit ging een tijdje goed en toch weer port 25 geblokt.

    En nu?
     
  2. Hi!

    Dan zul je nu over de threshold heen zitten :-) Maar waarom zou je dat willen, wat jij beschijft? Als in die eerste x k een virus zit? Wat dan?

    Je hoort gewoon mail niet te accepten die niet bestaat, en niet aanpakken en daarna 2k bouncen. Of mis ik iets?

    Bye,
    Raymond.
     
  3. En als iemand een typo maakt in een email adres, mag de verzender daarvan niet op de hoogte gesteld worden?

    Alex
     
  4. Alex,

    Als dat er > 650 per dag zijn dan gaat er toch iets verkeerd. Als de verzender een tikfout maakt dan kan je MTA gewoon melden dat de account niet bestaat. Dat is een standaard mechanisme in mail. Als Multikabel een verify doet dan pak jij de mail helemaal niet aan.

    Ooit bij stil gestaan dat je deze bounces nu naar niet bestaande adressen verstuurd dus zelf met zogenaamde backscatter zegmaar aan het spammen is?

    Iemand (spammer) stuurt een mail, naar alexy@jedomein.nl, jij zegt prima hier heb je de eerste 2k terug. De afzender weet echter van niks, een spammer gebruikt in 99 van de 100 gevallen een niet bestaand adres.

    Maar in het kort, waarom pakt jouw MTA het bericht aan, en stuurt daarna een bounce?

    Bye,
    Raymond.
     
  5. Omdat groupwise zo werkt.

    Vraag terug, waarom...:

    ----- The following addresses had permanent fatal errors -----


    <raimond@ziggo.nl>
    (reason: 550 <raimond@ziggo.nl>: Recipient address rejected: User unknown in relay recipient table)
    ----- Transcript of session follows -----
    ... while talking to mx1.atwork.nl.:
    >>> DATA
    <<< 550 <raimond@ziggo.nl>: Recipient address rejected: User unknown in relay recipient table
    550 5.1.1 <raimond@ziggo.nl>... User unknown
    <<< 554 Error: no valid recipients

    Alex
     
  6. Hi!

    Omdat er nog geen @ziggo.nl adressen bestaan, en dit dus nooit een valide adres kan zijn? De melding lijkt me op zich ook duidelijk. 'User unknown' ?

    Die user bestaat niet. En dat klopt ook wel, er zijn geen @ziggo adressen in gebruik.

    Bye,
    Raymond.
     
  7. En daarom krijg ik een antwoord.... eerrr..... u lost me.

    Langzaam maar zeker komt de vraag bij me op, is dit wat we mogen verwachten als jullie breednet.nl uitrollen?

    Alex
     
  8. Hi!

    De mailserver antwoord, dit adres bestaat niet, wat is daar moeilijk aan?

    Of we een mailserver hebben draaien op Ziggo.nl en wat we daarmee doen dat moet Ziggo toch zelf weten? Mischien zijn ze/we wel aan het testen met dit domein? :oyeah:

    Ik snap nog steeds de issue niet, je vraagt iets, ik geef antwoord.
    Naar eer en geweten.

    'Is dit wat we mogen verwachten' Wat bedoel je daarmee?

    Bye,
    Raymond.
     
  9. Je geeft net zelf aan dat de mail server de mail niet moet aannemen, dan kijk ik bij m'n internet provider hoe die dat doet en zie dat die de mail leest en wel terug stuurt. Ik heb ook even gekeken bij messagelabs, niet de minst in de wereld, en die doet exact hetzelfde.

    En dan ben ik fout?

    Men de tweede vraag stel ik gewoon de vraag, bedrijven die kiezen voor breednet via ziggo, mogen die hetzelfde beleid verwachten als gewoon ziggo?

    Alex
     
  10. Alex,

    Ik zou je willen adviseren toch beter na te denken voor je uitspraken doet die kant nog wal raken. Dit is wat de mailserver doet:

    [raymond@control orange]$ telnet mx1.atwork.nl 25
    Trying 195.85.130.71...
    Connected to mx1.atwork.nl.
    Escape character is '^]'.
    220 smtp.atwork.nl ESMTP email service
    helo grapjas.nl
    250 smtp.atwork.nl
    mail from:<raymond@prolo.nl>
    250 Ok
    rcpt to:<raimond@ziggo.nl>
    550 <raimond@ziggo.nl>: Recipient address rejected: User unknown in relay recipient table

    De mailserver pakt niets aan, hij zegt adres bestaat niet, je kan zonder valide adres daar geen mail afleveren. Zo werkt mail. Hij pakt geen mail aan, en dat works as designed.

    Ik vertel nergens of jij goed of fout bent, ik probeer je uit te leggen hoe mail werkt, of zou moeten werken, je kan in twijfel trekken of ik daar ook maar iets van begrijp, maar tot nu toe zie ik niks in deze discussie waarvan ik denk, verhip, daar heb je een punt.

    Ik proef in de hele discussie alleen dat jij vind dat wij er een potje van maken, en ik betwist dat ten zeerste. Of ik de meest beschikte persoon ben om jou uit te leggen hoe mail werkt, dat denk ik niet, maar kan je wel vertellen dat die mailserver ok is ingericht en de error ook normaal is. Mischien moet je eens een goed boek halen over mail en dan de thread nog eens terug lezen.

    Het project wat je noemt ken ik verder niet, dus daar kan ik geen uitspraak over doen. Zakelijk is een andere tak van sport, daar zal ook een andere policy gelden. En een ander prijskaartje. Je zakelijke account manager kan je daar alles over vertellen. Dat is verder ook geen voer voor een forum lijkt me.

    Ik stel voor dat we een eind maken aan deze discussie, ik heb een aantal keer geprobeerd uit te leggen wat er gebeurd in een mailsessie, jij pakt dat niet op, geen probleem verder.

    Bye,
    Raymond.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina