1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

EPG werkt nog niet goed na software update

Discussie in 'Humax IR-FOX C (SD-Tuner)' gestart door twigger, 2 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Klopt, dat roep ik ook niet, maar ik mag wel verwachten dat Ziggo een betere acurate EPG probeert te leveren.
    Op het moment dat Net5 of Comedy Central de programma's en tijden op haar teletekst wel correct kan weergeven, en de EPG in gebreke blijft, is het duidelijk dat er ergens iets niet goed gaat.
    Ziggo maakt het haarzelf wel erg gemakkelijk om te roepen 'maar zo krijgen we het aangeleverd'. Zeker als je 4 dagen van tevoren data krijgt, dan is het te verwachten dat programma's of zendtijden wijzigen (een noodjournaal nagelaten natuurlijk).
    Desnoods zetten ze er iemand op die de tijden/programma's gaat matchen met andere bronnen, het maakt me niet uit.
    Op dit moment is de EPG van Ziggo te triest voor woorden.

    Waarom kan Sky in the UK wel de juiste tijden en namen weergeven ?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 nov 2008
  2. Ziggo krijgt niet de dat 4 weken van te voren we krijgen minimaal 1x per dag een nieuwe feed binnen van onze programmagegevens leverancier. Deze informatie over aanvangstijden worden ook elke dag daar aangeleverd door de programmaleveranciers (= zenders).

    Het gebeurd inderdaad vaak dat zenders toch te vroeg of te laat met een programma beginnen en dan klopt inderdaad de EPG informatie niet meer.

    Deze foute aanvangsttijden zie je ook terug op sites als:
    www.tvgids.nl
    www.programmagids.nl
    http://www.rtl.nl/service/gids/

    M.b.t. tot jouw melding van foute gegevens van Net5 en ComedyCentral hier zullen we serieus naar kijken en als blijkt dat er structureel fouten in aanvangstijden zitten van deze zenders dan zullen wij actie ondernemen om dit voor zover mogelijk te voorkomen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 nov 2008
  3. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Ik vraag mij in zulke gevallen dan altijd af waarom Ziggo dan niet uit zichzelf actie onderneemt?
    De mensen, gebruikers, die bij Ziggo zelf werkzaam zijn moet dat dan toch ook opvallen?
     
  4. Excuus, weken moet natuurlijk dagen zijn, heb dit ook aangepast in mijn post.

    Wat jammer is is dat kennelijk bij Ziggo niemand op dit soort zaken let.
    De niet accurate EPG maakt het gebruik van harddisk recorders alleen maar lastig indien tijden/programma's niet kloppen.

    Voor de duidelijkheid, gisteren klopte er geen bal van Comedy Central bijvoorbeeld. Een compleet ander programma op de EPG ipv de uitgezonden programma's (een of andere stand up comedian volgens EPG terwijl er simpsons en southpark voorbij kwam).

    Wat betreft die andere links die je gaf, tuurlijk, die betrekken hun data waarschijnlijk van dezelfde programmagids leverancier, en dan krijg je dit soort problemen.

    Het probleem ligt inderdaad niet direct bij Ziggo, echter Ziggo mag stukken kritischer zijn op de feed die ze inkopen en aanbieden aan hun klanten.

    Zowiezo zit het hele EPG systeem natuurlijk nogal gebrekkig in elkaar, met 1 update per dag, maar dat terzijde.

    Leuk dat programmagid.nl, maar aangezien dat doorlinkt naar een Ziggo site, is het niet meer dan logisch dat die data dezelfde kwaliteit heeft als de EPG.
     
  5. volgens mij schreef ik:
    Los hiervan zijn de foute aanlevering van de programmatijden op ComedyCentral nu al doorgegeven, kan alleen niet beloven wanneer men ons de juiste gegevens aanleverd.

    Natuurlijk doen we dagelijks een controlle op de EPG, alleen kunnen wij van te voren ook niet weten of een omroep/zender ineens andere programma's of tijden heeft dan men heeft aangegeven :cry:. Op het moment wij het wel weten dat een programma eerder is begonnen of zoals bij CC het een totaal ander programma is, dan zijn we al te laat want als ik nu zie dat een epg info niet klopt dan is het dus al te laat om te herstellen.
     
  6. Lol, gaan we weer:

    Rtl4: (teletekst:)
    10:29 Jambers Magazine
    11:23 Wordt u al geholpen
    11:45 Nederland Fietst

    EPG:
    10:30 Wordt u al geholpen
    11:50 Nederland Fietst

    En er wordt dus echt Jambers uitgezonden.
    Mooie business dat aanleveren van die programma data. Iedere koper accepteert het, en kijkt er verder niet naar om.

    Het jammere is alleen, dat het opnemen van programma's met je hd recorder zo lastig wordt met foutieve informatie.

    Verder ga ik niet iedere keer melden als er weer eens wat niet klopt. Ik heb nu een aantal voorbeelden gegeven, en er is al geroepen dat er naar gekeken wordt.
     
  7. Recorder inprogrammeren met een marge van +/- 10min?
     
  8. Ik snap je opmerking niet.
    Dit gaat over kompleet niet kloppende programmering, waarbij programma's totaal niet kloppen.
    10 minuten eerder opnemen zal niet echt fijn werken dan, op het moment dat er kompleet andere programma's vertoond worden.
     
  9. Snap ik. Alleen je weet nooit 100% zeker of de planning ook goed blijft lopen.

    Als de EPG op het moment van programmeren 100% klopt, en je wilt vanavond een programma opnemen omdat je er bv niet bent en de zender wijzigt vanavond om 18:00 de programmering waarbij alles 10min verlaat word ga je als nog het schip in. Als je de programmering wat ruimer zet kun je ook dit ondervangen, zeker als je ruim van tevoren een planning maakt.
     
  10. Geef ik je gelijk in. toont ook meteen de brakheid aan van het systeem.
    1 keer per dag een update, van een leverancier die onbetrouwbare data aanlevert, en de problemen zoals in dit draadje genoemd komen onmiddellijk naar boven.

    Zet in die keten ook nog een leverancier van het tvsignaal die alles goed vindt, en geen controle doet op de gegevens en zie daar, een niet te vertrouwen EPG.

    Op het moment dat de txt paginas van de diverse zenders hun programmas juist aankondigen zou in ieder geval de lijst van programma's in de EPG ook moeten kloppen.
    Dan sturen ze me maar 1 update per uur, boeit mij dat? Dan zet de eerste schakel in de keten van leverantie er maar iemand op die de hele dag de gegevens controleert, dmv van meerdere bronnen en zonodig aanpast.
    Dan haalt Ziggo maar 24 keer per dag de nieuwe data op.
    Ik mag toch hopen dat het ophalen van de programma data tot en met het sturen naar de decoder volledig automatisch gaat.

    Kortom, de kwaliteit van het gebodene is onder de maat.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina