1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Verhuizing klanten @Home en Orange begint

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door vinnie-terranova, 1 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Nee, dat zou men je eventueel moeten kunnen geven, maar daar ging mijn reactie niet over.

    Wat je nu suggereert schreef ik ook niet en is ook zeker niet het motto van het forum......

    Ik gaf je alleen een tip hoe je ook toekomstige DNS wijzigingen zou kunnen opvangen.

    Ik gebruik op mijn lokale netwerk ook vaste ip-adressen, maar de DNS instelling op mijn pc's laat ik verwijzen naar mijn (linux) router. De router werkt dus als DNS-cache.
    De meeste routers doen dat prima en als je die dan op automatisch DNS verkregen via DHCP laat staan blijft alles altijd werken, ook als in de toekomst er een andere DNS server komt.
     
  2. ok..dank voor de tip kijken of ik dat kan fixen hier. :wink:.wat vul je dan als Voorkeur en Alternatieve DNS in op je client? het ip adres van je router? de optie "automatisch een DNS-server adres laten toewijzen" is uitgegrijsd..

    mvg

    Herman
     
  3. Zodra je handmatig een ip invoert in windows en dus niet meer op automatisch, dan is 'automatisch DNS server toewijzen' altijd uitgegrijsd. Je kunt daar dan inderdaad het ip van je router instellen en als alternatief desnoods 1 van de bestaande dns-servers. Maar dat laatste is eigenlijk niet nodig, want als je router uitvalt heb je toch geen internet meer....

    Weet niet welk merk router je hebt, op sommige moet je de lokale DNS server aanzetten, maar dat merk je wel als het het probeert. Als je alleen je router-ip in als DNS in windows zet weet je zeker dat je de router's dns server gebruikt.
     
  4. Cees... indeed..werkt ook nog... :) Dank voor de tip...laat de volgende omzetting nu maar komen

    PS wel goed zo-n forum 8-)

    Grtn

    H
     
  5. Het gaat om postcodegebied 4793 (Brabant)
    En wij zitten aangesloten op de centrale van Roosendaal.

    --edit--
    Ik d8 dat Ziggo eerst iedereen vooraf op de hoogte zou brengen volgens het persbericht volgens mij.
    Nou ik heb nog steeds niks ontvangen.. en het is nu de 14e.. dus kga er vanuit dat ze dat ook wel weer niet nakomen.
     
  6. Hier in het postcode gebied 5044 heeft iedereen in de wijk een op naam gestelde brief gekregen.
    Om het kort te houden: 17-18 en 19 september word hier het kabelnetwerk gemoderniseerd, tijdens de werkzaamheden kan het kabelssignaal enige malen onderbroken worden.

    Wij verwachten uiterlijk 19 september om 16:30 klaar te zijn.
     
  7. Hmm dan zal ik ook wel eendaags een brief ontvangen denk ik.
    Dan wacht ik maar rustig af.

    Duurt best wel lang dan dat omzetten.. 3 dagen dat ze er echt aan werken
     
  8. Dit zijn werkzaamheden aan het fysieke netwerk. Dit staat los van de grote migratie naar een nieuw administratief systeem.
     
  9. Net met ziggo gebeld om te vragen wanneer mijn internet snelheid omhoog gaat. (regio twente, hengelo)

    Ik kreeg 24 september als datum. Miss handig voor mensen van die omgeving om te weten :)
     
  10. dus ze doen het niet alleen tijdens weekends.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina