1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Factuur en BTW

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Ferdinandf, 1 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. n.v.t.

    Negeer deze post maar
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 sep 2008
  2. Neen, ook het andere gesprek op dezelfde factuur (ook naar 0900 1884) van 18'11" is onjuist. De aangegeven € 0,48 is al inclusief BTW.
    Waarom zegt u dat het alleen het ene gesprek betrof, terwijl u zelf kon uitrekenen dat het andere gesprek ook niet goed is?
    De andere gesprekken op deze faktuur zijn te kort om daar iets zinnigs over te zeggen.
    Op een andere faktuur staat een gesprek naar 0900 1884 (26 juni) van 25'48" van € 0,66. Ook dat is al met het INCL. tarief berekend. Het is dus niet alleen het in eerste instantie aangehaalde gesprek, zoals u min of meer bagatelliserend opmerkt.....
    Natuurlijk heeft Unknown gelijk dat het een centenkwestie is, maar als dit zo blijft bestaan kan het wel oplopen in de loop van de tijd en zeker bij langere gesprekken (die komen voor naar het 0900 1884 nummer).
     
  3. Met hele factuur bedoelde ik de rest van de producten.
    In uw geval gold het alleen de gesprekken naar het 1884 nummer.
    En zoals gezegd het is doorgezet.
     
  4. Begin september 2008 heb ik hier gereageerd over mijn telefoniefactuur, waarin BTW dubbel was berekend. KingPin meldde dat dit zou worden onderzocht. Inmiddels zijn we, na die belofte van KingPin, bijna 4 maanden verder en heb ik hier nooit meer iets van gehoord. Inmiddels is de factuur over december al te bekijken, maar ook daar wordt niet over de teveel geïnde BTW gerept. Is het door KingPin beloofde onderzoek nog steeds gaande? Moet dat inderdaad zolang duren? Ik besef terdege dat het slechts een centenkwestie betreft maar e.e.a. dient toch correct te worden afgehandeld. Ik hoop overigens niet dat er ergens iemand al 4 maanden over gebogen zit want dat zou een een wel erg dure grap worden voor die paar centen. Als dat wel zo is kan men die persoon dan misschien even wakker maken? Ik zou graag toch nog een reactie van Ziggo hebben.
     
  5. Tussen 2 sep en 19 dec zit inderdaad een hele tijd. Blijkbaar is er iemand bij onze kabelboer mee bezig geweest en ondertussen, vanwege de geweldige dynamiek van z'n werk, in slaap gevallen achter z'n stoffige buro :wink: Dat het gaat om een centenkwestie maakt niet uit, elk bedrag is van belang. Succes!

    Gert.
     
  6. Nog maar eens over de dubbel betaalde BTW: op 2 september 2008 schreef
    KingPin de onsterfelijke woorden:
    Het probleem is doorgezet naar afdeling facturing en wordt verder onderzocht.

    en daarna nog eens:
    Nee, bovenstaand is een uniek geval.
    Ondanks dat, wordt e.e.a. verder onderzocht.

    (kennelijk hoeven unieke gevallen normaal gesproken niet worden onderzocht).

    Het is nu 8 januari 2009, dat betekent dat we nu ruim 4 maanden verder zijn, maar Ziggo heeft hier nog op geen enkele wijze op gereageerd. Geen uitleg, geen excuses, laat staan terugbetaling. Zou KingPin mij kunnen uitleggen waarom alles zo lang moet duren? Kan hij me vertellen waarom ik als klant, er kennelijk steeds achteraan moet zitten?

    Fred
     
  7. Dit is inderdaad door mij doorgezet en dan bemoei ik mij daar verder niet meer mee. Zou u het als klant te lang duren, dan moet u niet verder afwachten op een forum of er een reactie komt, maar ook verder zelf een inititatief ontplooien. U schrijft: "er kennelijk steeds achteraan moet zitten?" m.a.w. u heeft Ziggo zelf al benaderd, maar dit is niet tot tervredenheid. U kunt nog een brief sturen naar de afdeling klachten in Utrecht. Adres vindt u op de site.

     
  8. Bedankt voor uw reactie. Nee, ik heb over dit geval niet eerder contact gehad met Ziggo. Het steeds ergens achteraan moeten zitten, sloeg mede op mijn vorige ervaringen met Ziggo. In mijn vorige casus is het uiteindelijk, na een aantal keren bellen en na een paar volslagen incompetente reacties op mijn klachtenformulier, via Utrecht prima opgelost. Het kon dus wel, maar niet via de 'eerstelijnshulp' en dat is droevig. In dit geval ga ik echt niet bellen naar de klantenservice, omdat het een centenkwestie betreft en alleen de wachttijd al meer kost dan ik hoogstwaarschijnlijk terug dien te krijgen. Om diezelfde reden zal ik ook geen brief naar Utrecht sturen. In feite zou ik graag zien dat de betreffende afdeling maar eens uit eigener beweging reageert, maar ik hoopte dat u daar 'nu al' enige duidelijkheid in kon verschaffen. Omdat het dus een centenkwestie betreft, zal het renteverlies wel dragelijk zijn en zal mijn levenspatroon er in de komende jaren niet al teveel door verstoord worden, ik zal het allemaal rustig afwachten. Aangezien u ook ongetwijfeld geïnteresseerd bent in de voortgang van deze zaak, zal ik u hier van tijd tot tijd op de hoogte houden.

    M.v.g.

    Fred
     
  9. Het is nu 27 februari 2009, de nieuwe factuur is weer binnen, maar nog geen enkele reactie van Ziggo op het begin september 2008 door KingPin aan de juiste afdeling (neem ik aan) doorgegeven melding van dubbel geïnde BTW. Dat is nu 6 maanden geleden. Nog steeds helemaal niets, geen enkele reactie, geen excuses, geen verklaring en dus ook nog geen restitutie. Als men nu al 6 maanden bezig is met het onderzoek wordt het wel een dure grap voor die paar centen. Ik blijf hoopvol, alhoewel.....
     
  10. Het feit dat je zelf geen moeite neemt om verder te onderzoeken wat er met het geld gebeurd is, snap ik gerust dat er verder weinig mensen zijn die zich voor het karretje laten spannen. Neem zelf eens contact op, het is toch jouw geld? Zou wat zijn als heel Nederland af ging wachten op de resultaten behaald door anderen omdat men zelf bang is cq huiverig is voor een negatief resultaat.

    Verder heel veel suc6!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 feb 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina