1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

nieuwe IR-FOX C:E06 Smartcard Defect (niet waar!)

Discussie in 'Humax IR-FOX C (SD-Tuner)' gestart door niArbAuqA, 1 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Ik heb momenteel 2 decoders in huis: een 'oude' DIGI01 en een nieuw-uit-de-doos HUMAX IR-FOX C. De Humax geeft op bijna alle zenders de foutmelding E06 Smartcard Defect weer. De DIGI01 doet 't prima, alleen word af en toe zo warm dat er bijna rook uit komt zetten.

    De zenders waar de humax geen moeite mee heeft zijn:

    Nederland 1
    Zenderinfo
    Nickelodeon
    TV Gelderland
    TV Noord
    Oprop Frylân

    Verder geeft ie dus overal die E06 storing aan, dus er zit niet echt structuur in (volgens mij)

    Klinkt iemand dit bekend in de oren en iemand enig idee? Ik zal morgenmiddag de helpdesk bellen, ik neem aan dat ze gesloten zijn om 1:23 zondagnacht

    Zojuist nog een nieuwe software update uitgevoerd: heeft ook niets geholpen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 sep 2008
  2. Heb je wel het goede netwerk etc. ingevuld in het menu?
     
  3. daar zat ik vanacht ook aan te denken, maar ik heb het vergeleken met de DIGI01 en alles staat gelijk. Zal het zometeen voor de zekerheid nog eens controleren aangezien het laat is geworden gisteren :wink:

    edit: Alles staat gelijk m.u.v. de volgorde

    Humax:

    Frequenty 369000 (ook 618000 geprobeerd)
    Symbolen 6875
    Netwerk-ID 9700

    Sterkte 45%-48%
    Signaal 100%

    De frequenty heb ik uit 't boekje, zou moeten kloppen. Kwam daarnet 618000 in het menu. (signaalontvangst) en dus ook geprobeerd, zelfde resultaat.

    Bij de DIGI01 staat vrijwel alles gelijk, met uitzondering van de sterkte.
    Die staat op 80%. Zou 't hier aan kunnen liggen?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 sep 2008
  4. Ik heb het heel af en toe ook eens met de Humax; als ik het kaartje gewisseld heb. Even opnieuw erin steken en dan doet ie het weer prima...
     
  5. is in deze keer dus niet het geval. inmiddels het ik mijn kaart schoongepoetst op verzoek van de helpdeskmedewerker en word ie ook niet meer gelezen door de digi01. jammer dan, maar gelukkig zijn ze op theoretische loopafstand en leveren ze vrij snel.

    (alleen ben ik blij dat ik de helpdeskdoos op het laatste moment nog duidelijk kunnen maken dat mijn KAART nu stuk is, en mijn decoder niet omgeruild hoeft te worden)

    Maar nu iets anders. Een smartcard schoonpoetsen? heeft dat zin? zo'n ding is toch stuk of niet stuk? Na jaa, ik zal zo nog eens tekeer gaan met een liter glassex, en anders stop ik 'm in de vaatwasser
     
  6. Als er vettigheid opde chip zit zal hij minder tot niet werken.
     
  7. Je moet die chip op de kaart niet met Vim te lijf gaan hoor! ;-)
    Voorzichtig reinigen met een zacht vlakgummetje wil nog wel eens helpen.

    Je schrijf dat de helpdesk dichtbij jou zit, in Gronigen. Betekent dit dat je daar defecte spullen zoals een smartcard, modem etc. daar zo om kan ruilen?
    Zou wel mooi zijn, als ik, zonodig, even naar het Spaarneplein in Den Haag kan rijden. :-P
     
  8. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    De cardreader van de Humax IR-FOX kan natuurlijk ook nog defect zijn.
     
  9. Nog even voor de duidelijkheid:

    In de humax deed ie het dus niet, in de digi01 dus wel.
    nag het schoonpoetsen deed ie het in beide niet meer. ook een aantal nieuwe schoonmaakpogingen (zonder jif of schuurmachine :mrgreen:) niet meer te herstellen.


    Maar nu komt het leukste: ik heb nog maar even voor de zekerheid gebeld, wat er nu naar toegestuurd word naar mijn adres. kort samengevat:

    - afgelopen zaterdagmorgen is de decoder van mijn buurman op mijn adres omgeruild.
    - dinsdagmiddag word mijn decoder omgeruild op mijn adres.
    - vanmorgen is er voor mij een nieuwe smartcard verzonden naar het adres van mijn buurman.

    Ik zal zo direct een klacht indienen, ik heb begrepen dat dat nog via de oude website gaat (home.nl)

    Ik hou jullie wel op de hoogte.
     
  10. Zou wel fijn zijn, maar eigenlijk heb ik dit nog nooit bij een callcenter meegemaakt. Vandaar ook niet naar gevraagd en zojuist vergeten om naar vragen... ik zal het eens navragen, mocht ik ze weer nodig hebben.

    Nu eerst ff daar klagen

    (en ik dacht er nog wel aan om daar te gaan solliciteren) :shock:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina