1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo-panel: Resultaten onderzoeksronde 1

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door c0sm0s, 29 aug 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Beste deelnemer aan het Ziggo-panel,

    Bedankt voor je deelname aan ons panel en voor de deelname aan het eerste panelonderzoek daarbinnen. Bedankt voor de heldere en duidelijke boodschap die jullie ons hebben gegeven. Velen van jullie waren kritisch en scherp in jullie antwoorden. En hoewel we liever een ander geluid hadden gehoord, hebben we het Ziggo-panel opgestart om naar onze omgeving te luisteren en er van te leren. Want dankzij jullie ervaringen en suggesties kunnen onze producten en diensten alleen maar beter worden. En dat stellen we op prijs.

    Er was één overkoepelend thema dat wij uit het onderzoek gehaald hebben. Het belangrijkste kritiekpunt op onze campagne is dat de uitspraken uit de televisiecommercial niet waar worden gemaakt in de praktijk. Dat het onduidelijk is wat de belofte van Ziggo nu precies inhoudt. We willen je daarom graag het één en ander uitleggen.

    Onze start ging met wat horten en stoten. We konden niet altijd service leveren op het hoge niveau dat we juist zo graag willen leveren. We konden nog niet met de vernieuwingen komen die we graag hadden gebracht. Hoe goed we het ook voorbereid hadden, het samenvoegen van drie bedrijven is een hele onderneming. Dat bracht de nodige onvoorziene problemen met zich mee. En dat heeft iedereen kunnen zien en lezen. Inmiddels zijn we nog scherper dan voorheen bezig om te kijken waar overlast kan ontstaan, zo mogelijk te voorkomen en als dat niet helemaal mogelijk is om mensen heel goed vooraf te informeren.

    Een paar andere resultaten uit het onderzoek. De campagne is opvallend gebleken. Bijna iedereen heeft wel ergens een uiting gezien van onze introductiecampagne. De televisiereclames hebben hier het meest aan bijgedragen. Ruim driekwart (78%) van de panelleden heeft de Ziggo-commercial gezien. Sommigen van jullie vinden de persoon Ziggo (wat ouderwets, beetje wereldvreemd) niet passen bij het bedrijf Ziggo (modern/ dynamisch). De reden waarom we gekozen hebben voor een niet voor de handliggende persoonlijkheid, inderdaad misschien ouderwets, wat dromerig en observerend, is om te laten zien dat we anders zijn en het anders willen doen. Het is iemand die vooral goed luistert en observeert. En dat is waar jullie als Ziggo-panel ons bij helpen, om te ontdekken wat anders en beter kan, wat mensen echt belangrijk vinden.

    Afbeelding1 http://onderzoek.netpanel.nl/jambo/stream/netpanel/ZIGGO2/terugkoppeling1_plaatje2.jpg

    Bijna iedereen van jullie (94%) is in deze periode wel naar de website van Ziggo gegaan. Over het algemeen zijn de meeste panelleden positief over de website, maar worden er zeker punten voor verbetering genoemd. Die nemen we natuurlijk mee voor de toekomstige ontwikkeling van de website. De wisseling van kleuren op www.ziggo.nl is jullie opgevallen (79%). Dat vinden we dan wel weer leuk. Wat met de veelkleurigheid van Ziggo website willen we laten zien dat we veelzijdig willen zijn, flexibel en kleurrijk. 30% blijkt geen voorkeur voor een kleur te hebben. Van de mensen die dat wel hebben, hebben de meeste mensen voorkeur voor de kleur blauw (41% van het totaal). Wist je dat je de kleur van de website kon vastzetten? Rechts bovenin kan je met Kies je kleur, je favoriete kleur selecteren. Voor het geval je echt een duidelijke kleurvoorkeur hebt.

    Zelfde afbeelding nog een keer

    Tot slot hopen wij dat je het leuk hebt gevonden om deel te nemen aan het eerste onderzoek. We zullen de komende tijd bij je terugkomen om je mening te horen en te luisteren waar je naar op zoek bent. Om te vragen wat we goed doen en wat minder goed. We hopen dat je dan weer zo eerlijk en kritisch bent. Zodat we blijven leren en ons productaanbod en dienstverlening steeds verder kunnen verbeteren.

    Met vriendelijke groet,

    Ziggo-panel
     
  2. vond jij het ook niet jammer dat je niet de antwoorden van iedereen op alle vragen te zien kreeg?
     
  3. hmm ik had liever iets concretere informatie gehad.. met wat er door de mensen niet goed werd gevonden aan de site... en wat ze gaan verbeteren...

    En ze zeggen "Ziggo luistert".... en ze zeggen ook dat de oude man juist luistert.... maar het grootste gedeelte van de mensen vind de oude man niet passen....
    Maar wat doen ze... ze blijven bji de oude man.. en leggen uit waarom ze hem hebben gekozen...

    Maar kan me niet voorstellen dat de mensen het na deze uitleg wel een passende reclame vinden...
    Dus eigenlijk wordt er dan nog steeds niet geluisterd...... :-P
     
  4. Het begin is er, we vinden blauw ok.

    Nu de ECHTE vragen aub :-)

    Namens het hele ziggopanel (durf ik wel te zeggen)
     
  5. haha ja...

    hoop dat we in de toekomst... toch ook gebruikt gaan worden voor bijv meebeslissen in het televisiepakket...

    Zenders verwijderen/nieuwe toevoegingen

    Of bijv bij uitbreidingen van het internetpakket... grotere mail en dat soort dingen...
     
  6. klopt echte vragen hebben we nog niet gehad. maargoed er is een begin en nu maar hopen....
     
  7. hoe kan je je aanmelden?
     
  8. Sterker nog: is ook al een tweede ronde geweest.

    Tweede ronde ging over de filmpjes die nu bij de Veel Gevraagde Vragen staan.

    Nog steeds weinig tot niets inhoudelijks over de producten.

    Kennelijk gebruiken ze het panel (hopelijk nog) alleen als middel voor de marketing en communicatieafdeling, niet voor productverbetering en ontwikkeling.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina