1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Eredivisie live: geen beeld?

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door action, 27 aug 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Het is een misvatting dat deze frequenties veel gevoeliger zijn dan hoge frequenties. De frequenties die 'gevoelig' waren voor 'slechte contacten' zijn van oudsher kan 2 en 4, deze kanalen worden al jaren niet meer gebruikt. De frequenties 162 en 170 leveren verder veel minder demping op dan hoge frequenties. Een coax 12 geeft ~ 12 dB demping / 100m bij 230 Mhz, bij 860 MHz is de demping opgelopen tot ~ 24 dB. Als 162 en 170 slechter zouden zijn dan zouden de analoge kanalen in de VHF (band III) ook al jaren slecht zijn. Interferentie met andere ethergebruikers vindt vaker plaats bij frequenties voor band III.
     
  2. Hallo Anoniem,

    het is gelukt! Mijn aansluiting van de "normale" tv aansluiting stond nog gekoppeld van de digitale ontvanger naar de tv toe. Deze er tussen uitgehaald en toen eindelijk ook beeld bij de kanalen 1/3.
    Bedankt voor je advies.
     

  3. Goed te horen dat het gelukt is.
     
  4. Goedenavond,
    misschien is hier iemand die mij kan helpen met eredivisie live. Ben er nu al vanaf het openingsweekend mee bezig en het begint nu toch wel een beetje vervelend te worden.
    Toen ik me voor eredivisielive had aangemeld had ik de eerste twee dagen van de competitie perfect beeld, echter de eerste zondag E38 foutmelding. Na veel bellen e.d. decoder gereset enz. enz. , heeft het toen weer heel even gedaan, maar code E48 vervolgens. Weer veel gebeld, niks wilde lukken en ik moest mijn coax kabel vervangen, maar daarvoor had ik wel perfect signaal dus leek me een btje onwaarschijnlijk. Volgende dag kijk ik weer op eredivisie live kanalen code E16, geen abonnement. Wederom gebeld, alles nagekeken e.d. maar zonder resultaat. Zou aan technici worden door gegeven maar tot op heden nog niks van gemerkt. Nu heb ik 3 dagen geleden weer gekeken, code E19. Weer gebeld en nu moest ik mijn decoder 's nachts aanlaten staan. Wederom zonder resultaat. Kan iemand mij misschien helpen of weet iemand misschien of er een storing of iets dergelijks is?
    Het gaat om een panasonic- decoder.

    Met vriendelijke groet,

    Koen.
     
  5. Ik denk dat je smartcard gewoon niet geactiveerd is voor eredivisie live. Vandaar het verzoek om hem aan te laten. Ik denk dat je nogmaals moet bellen en even controleren of het smartcard nummer goed is ingevoerd.
    Het feit dat je het eerste weekeinde wel 'beeld' had kwam omdat het toen ongecodeerd werd doorgegeven en iedereen dus kon kijken. Nadat het weer gecodeerd werd zag jij dus niets meer.
     
  6. Hoi Cees,
    bedankt voor je reactie! Ik heb ze al veel vuldig aan de lijn gehad en ook een aantal keer mijn smartcard nummer door moeten geven, ze zeiden ook dat eredivisie live geactiveerd was en heb daar tevens een schriftelijke bevestiging van gehad. Kan het dus niet aan liggen ( denk ik ) ?

    Mvg,

    Koen.
     
  7. Er gaat blijkbaar wel eens iets mis hiermee, zoals je kunt lezen in het forum. Dus bellen om alles te laten checken is de enige optie lijkt me. Anders gebeurt er niets....
     
  8. Dankzij anoniem vandaag beeld op EDV :D Bedankt!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina